Najniższą temperature w jaką jeździłem to - 17⁰c, rower Breezer Beltway 8 na pasku CDX i z piastą Alfine 8.Wszystko działało.
Tylko jak jak trzeba wybrać sprzęt na typowo zimowy wyścig, gdzie w teorii ten pasek powinien dawać większą przewagę nad tradycyjnym napędem niż w dobrych warunkach - to ludzie jednak wybierają klasykę.
Owszem jeździłem ze 3h , tyle że rowery stoją u mnie w nieogrzewanym garażu, na dworze poniżej zera to i w garażu poniżej zera.Poza tym wszystkie te dywagacje są bez sensu.
Drugie miejsce powinny zajmować pustynie, gdzie każdy łańcuch przylepi do siebie wszystko co dookoła, a pasek będzie czysty, co najwyżej zapylony.
Jak widzisz te teorie o fatalnej pracy łańcucha na pustyni niewielu przekonują
/.../ piasta wielobiegowa nie wytrzyma mrozu? A jest to prawdopodobne, bo spora część smarów stosowanych w rowerze zamarza koło -10'C, o czym się boleśnie przekonałem w Finlandii, gdzie zapadki piasty przestały mi zazębiać i praktycznie straciłem możliwość jazdy. Tylko w klasycznej piaście można smar usunąć lub dać odporny na mróz, jak zrobiłem po tej nauczce na kolejnym wyjazdem zimowym. A co zrobisz z nieserwisowalną piastą wielobiegową czy Pinionem w tym zakresie?
A pustynię co najmniej raz w miesiącu odwiedzam
Napisz, proszę, konkretnie którą piastę wielobiegową masz na myśli pisząc, ma nie wytrzymać mrozów. Podaj zakres temperatur.
Co nam po pasku, jak piasta wielobiegowa nie wytrzyma mrozu? A jest to prawdopodobne, bo spora część smarów stosowanych w rowerze zamarza koło -10'C, o czym się boleśnie przekonałem w Finlandii, gdzie zapadki piasty przestały mi zazębiać i praktycznie straciłem możliwość jazdy. Tylko w klasycznej piaście można smar usunąć lub dać odporny na mróz, jak zrobiłem po tej nauczce na kolejnym wyjazdem zimowym. A co zrobisz z nieserwisowalną piastą wielobiegową czy Pinionem w tym zakresie?
Sorry że napiszę w temacie - wybrałeś/kupiłeś coś ?
Jakoś w listopadzie udało mi się znaleźć używkę Diamant 247 Deluxe w dobrej cenie i śmigam tym rowerem do pracy. Jest ok.Mam pytanie do osób korzystających z paskowego napędu Gates - czy normalny jest luz/miękkość pedału/korby po naciśnięciu, wynikająca jednak z pewnego luzu powodowanego przez naprężenie wstępne paska? Pasek został naciągnięty do górnej granicy zaleceń producenta, ale wraz jak pocisnę mocniej z łydy to czuję, że to mocno plastyczne jest. Najbardziej widoczne jest to podczas postoju np. na światłach, kiedy się naciśnie mocno na pedał.Pasek jest CDN, czyli ten słabszy. Czy w CDX też jest taki luz?