Biorę pod uwagę Hurricane, Mondiale i RacerHurricane - nośność 105kg- cena ok74złMondial - nośność 110kg - cena ok 115złRacer - nośność 105kg - cena ok 105zł
Cytat: Belfer w 26 Mar 2023, 14:03Biorę pod uwagę Hurricane, Mondiale i RacerHurricane - nośność 105kg- cena ok74złMondial - nośność 110kg - cena ok 115złRacer - nośność 105kg - cena ok 105złW analizach nie bierz pod uwagę nośności. I tak jej nie przekroczysz Przy twoich preferencjach (80% asfaltu) bieżnik ma drugorzędne znaczenie (lepiej jak go nie ma )Skupiłbym się na odporności na przebicia. Schwalbe podaje przy swoich oponach coś takiego jak puncture protection, w skali od 1-5. Nie ma nic gorszego, niz kopać się z wymianą dętek, gdzieś na wyjeździe. Sprawdź te opony pod tym kątem.
Sądząc po cenie, to piszesz o Mondialach w wersji Performance, czyli bez różnicy.
Gwoli wyjaśnienia Mondial Performance (drutowa) Mondial Evolution (drutowa) mają ten sam bieżnik ale są zrobione z innych rodzajów gumy. Drutowa jest wyraźnie lepsza, ale z drugiej strony nie jest to też jakieś absolutne badziewie i jeśli ktoś jeździ niewiele to jest jakimś wyborem.
Cytat: Borafu w 26 Mar 2023, 19:08Gwoli wyjaśnienia Mondial Performance (drutowa) Mondial Evolution (drutowa)... Chyba coś pokręciłeś. Wersja Evolution jest zwijana, nie drutowa i to ona jest sporo lepsza. Natomiast drutowa jest wersja Performance. I jest zauważalny przeskok jakościowy pomiędzy tymi oponami,
Gwoli wyjaśnienia Mondial Performance (drutowa) Mondial Evolution (drutowa)...
Natomiast czy jest sens płacić za dwa razy droższą oponę to już każdy musi odpowiedzieć sobie sam, to na pewno nie jest tak
Tak, zwykłe marathony (green guard) to dobry, uniwersalny model opony.Jeżdziłem na nich chyba z 10 lat, z przebiciami nie było problemu. Sa umiarkowanie ciężkie, dobre na asfalt.Taka moja uwaga, odnośnie doboru do terenu jazdy.Jak się jeżdzi 80% po asfalcie, to się dobiera opony pod asfalt, małe opory toczenia to znaczący paramer przy wyborze.I nie jest tak, ze na szosowych oponach nie da się jeżdzic po szutrze, czy leśnych drogach. Normalnie sie toczą.U mnie procent asfaltu jest ok. 95%, ale w czasie zlotu jeżdziłem (na Supreme - zupełnych slikach) po Kampinosie tak jaki inni.Jak był piach, to pchałem, tak jak większość Na szutrze, szosowe opony też nieżle się sprawują. Ważna jest tylko odporność bocznych ścianek na rozcięcia od kamyczków.Akurat Supreme maja dosyć wiotkie te boczne ścianki, ale jeszcze nie rozciąłem.Odnośnie obciążalności opony, te 100kg odnosi się do jednego koła. W rowerze są dwa, więc na oponę idzie połowa wagi całości rowerzysty (trochę więcej idzie na tył). Specjalnie bym się tym nie przejmował.
W tym przypadku droższa wychodzi taniej.Marysia miała mondiala performance przez jakieś 9000 kilometrów, do lutego 2019, w Omanie zaczęła łapać laczki, więc po powrocie zmieniłem jej na mondiala evo, którego ma do dziś z przebiegiem grubo ponad 20000 km, jest już zczochrany, ale wciąż wygląda lepiej, niż wersja drutowa po 9000 km.
Sprawdziłem te Mondiale, tak z ciekawości.Mondial Evo (zwijany).Na Rosebikes są w promocji za 31E.https://www.rosebikes.pl/schwalbe-marathon-mondial-evolution-tyre-718667?article_size=700x40CChyba atrakcyjna cena.
Mógł być jakiś felerny egzemplarz