Autor Wątek: Trek Marlin  (Przeczytany 11843 razy)

Online Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5068
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 18:14 »


Mój pierwszy hardtail.

Trochę w nim wymieniłem różnych podzespołów, więc do oryginału mu daleko: sztycę, siodełko, mostek, kółka, opony.
Zębatka 30t na mnie trochę za mała, także przy pierwszej wymianie łańcucha idzie do wymiany na większą.
Opony też wolałbym szersze. Te co są stykną, ale szersze będą bardziej seksi  ;D

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1284
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 18:29 »
Ładny kolor

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 18:46 »
Rasowy MTB, kolor też elegancko się prezentuje.

Widzę, że ta przejechana Wisła rozwinęła w Tobie pasję terenową na dobre. A z takim sprzętem to Carpatia czeka  :P

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 19:38 »
Dużo roboty przez Tobą...
Trzeba zrobić formę w gipsie, pod odlew ze stali, widelec jakiś normalny wstawić, z ładnym gięciem i chromowaną koroną i gwintami na śruby, mostek wydłużyć by się lepiej za baranek trzymało no i oddać do lakierowania, by Cię Konfederacja nie obrzucała koktajlami mołotowa na ulicach.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 19:57 »
Trzeba zrobić formę w gipsie, pod odlew ze stali, widelec jakiś normalny wstawić, z ładnym gięciem i chromowaną koroną i gwintami na śruby, mostek wydłużyć by się lepiej za baranek trzymało no i oddać do lakierowania, by Cię Konfederacja nie obrzucała koktajlami mołotowa na ulicach.

To ma być MTB, a nie jakiś emerycki stalowy i ciężki all-arounder, co niby ma być do wszystkiego, a tak naprawdę w niczym nie będzie dobry.

A tu mamy klasykę współczesnego MTB XC, którego geometria nie wymaga żadnych przeróbek. Bo jaki ma sens przerabianie roweru MTB na gravela? Jak ktoś chce gravela to kupuje gravela, MTB ma inne zastosowanie, to ma być rower dający sobie radę w trudniejszym terenie, dlatego musi mieć prostą kierownicę, a nie baranka.

Online Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5068
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 21:00 »
Moim zdaniem właśnie grawel jest do niczego. W zasadzie to mój grawel to sobie dawał radę jedynie na asfalcie i dobrej jakości drogach. Jak tylko pojawiały się jakieś dziury czy kamienie to już koniec. Nawet na Pętli Kopernika gdzie jest taka dość wredna kostka, to już mnie mocno zwalniało. A dzisiaj właśnie tam pojechałem tym sprzętem i na zakrętach na karowej musiałem hamować, żeby się wyrobić. A podkreślę, że koła te same. Po prostu przeleciałem po tej kostce ;D

Wspomniana tu Wisła 1200 to na tym grawelu to była masakra.

Kolor jak najbardziej też mi się podoba. Był na tapecie ten:



Ale po pierwsze taki ma Królowa i się czepiała, że nie mogę mieć takiego samego, po drugie ten kolor miał gorszy napęd i amortyzator na sprężynie, więc w końcu padło na czerwony...

Generalnie to jest rower z niższej półki. Trek tam wrzuca do tych rowerów naprawdę kiepskie elementy. Koła toporne i ciężkie, sztyca ciążka (zważyłem, 400g), siodełko chyba z kamienia. Na samej wymianie sztycy i siodełka obniżyłem masę o prawie pół kilo.

W każdym razie grawel z salonu idzie do piwnicy, a w salonie zostaje szosa i ten trek  :P
No i muszę przyznać, że tego grawela strasznie skanibalizowałem, aż mi go szkoda...  :-[

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 21:18 »
Wygląda oki - może oprócz tych opon  ;)

Co to za model, jaki osprzęt , amor itd ?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 21:19 »
Moim zdaniem właśnie grawel jest do niczego. W zasadzie to mój grawel to sobie dawał radę jedynie na asfalcie i dobrej jakości drogach. Jak tylko pojawiały się jakieś dziury czy kamienie to już koniec. Nawet na Pętli Kopernika gdzie jest taka dość wredna kostka, to już mnie mocno zwalniało. A dzisiaj właśnie tam pojechałem tym sprzętem i na zakrętach na karowej musiałem hamować, żeby się wyrobić. A podkreślę, że koła te same. Po prostu przeleciałem po tej kostce ;D

Wspomniana tu Wisła 1200 to na tym grawelu to była masakra.

Ja też długo się zastanawiałem w co wejść - czy MTB, czy gravel. I wybrałem podobnie jak Ty, z podobnych pobudek. MTB to jest rower co sobie dobrze daje radę w terenie i nie potrzeba w tym zakresie iść na żadne kompromisy. Natomiast gravel to jest rower do mikstu asfaltu i stosunkowo łatwego terenu. W trudniejszym terenie typu single też da się tym jechać, ale przyjemności to wtedy już zaczyna mocno ubywać. Choć oczywiście są gravele i gravele, jeden drugiemu nierówny. Gravel co łyknie opony 38mm to nie to samo co taki co łyknie 50mm.

Tak więc frajdy w terenie to rower MTB IMO da sporo więcej, natomiast na większości polskich imprez terenowych ultra to jednak gravel będzie szybszy. Ale to kosztem wygody i frajdy terenowych odcinków, za to na asfaltowych sporo nadrabia. Wyjątkiem to jest wspomniana już Carpatia, bo tam na gravelu to nie ma czego szukać, tak naprawdę to jedyne w Polsce  typowo terenowe ultra. Maraton bardzo ciężki, ale ten raz w życiu warto zrobić.

Też najbardziej znane światowe terenowe - czyli Tour Divide, Silk Mountain Race, czy Atlas Mountain Race to jednak bardziej skręcają w stronę MTB. Szczególnie widać to na tych dwóch ostatnich - jak obserwuję na czym ludzie jeżdżą to z roku na roku ubywa graveli, a przybywa MTB. Pomimo, że to nie są maratony z technicznymi odcinkami jak Carpatia, po prostu długi dystans po dziurawych i kamienistych drogach powoduje, że jazda tego na gravelach robi się męcząca.

Online Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5068
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 22:22 »
Wygląda oki - może oprócz tych opon  ;)

Co to za model, jaki osprzęt , amor itd ?

Marlin 8 gen2. Opony to Continental Speed King CX 700x35C. Szybkie, ale w telenie słabą mają przyczepność. Takie miałem na tych kółkach założone, ale planuje coś tu zmienić. Coś tu będę kombinował, nie mam za bardzo pomysłu.
W każdym razie założyłbym jakieś kapcie, które przede wszystkim ładnie wyglądają, do tego są w miarę szybkie, nawet kosztem trochę przyczepności.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Trek Marlin
« 8 Kwi 2023, 22:34 »
W każdym razie założyłbym jakieś kapcie, które przede wszystkim ładnie wyglądają, do tego są w miarę szybkie, nawet kosztem trochę przyczepności.

Opony to trzeba założyć MTB, przynajmniej 2 cale. Bo to opona jest podstawowym elementem wpływającym na walory terenowe roweru MTB, kupowanie takiego roweru i jeżdżenie na slickach 35mm to nie ma sensu. Jest ileś szybkich i w miarę lekkich opon do XC. Oczywiście to nie jest ten pułap lekkości czy szybkości co opony gravelowe czy tym bardziej szosowe, ale coś za coś, roweru MTB nie kupuje się, żeby żyłować osiągi na asfalcie  ;)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Trek Marlin
« 9 Kwi 2023, 12:46 »
Może poprostu kup szybkie opony do XC o szerokości 2.0-2.2 cala gdzie już można na niskim ciśnieniu sporo zyskać,  oponka typu Continental Race King lub podobne spełniają zadanie...

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Trek Marlin
« 9 Kwi 2023, 13:13 »
Może poprostu kup szybkie opony do XC o szerokości 2.0-2.2 cala gdzie już można na niskim ciśnieniu sporo zyskać,  oponka typu Continental Race King lub podobne spełniają zadanie...
I to jest właściwa droga. Zróżnicuj również charakter opon, ewentualnie też ich szerokość, międxy przodem a tyłem. Dla przykładu w Ogrze mam Speca Fast Track 2.2 na tyle i Speca Ground Control 2.3 na przodzie. Redukujesz znaczna ilość oporów toczenia opony a zyskujesz lepszą kontrolę nad rowerem. Ewentualny uślizg tylnego koła jest też łatwiejszy do wyprowadzenia i mniej niebezpieczny niż poślizg przodu.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5068
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Trek Marlin
« 9 Kwi 2023, 18:16 »
A jak to się ma z tymi oponami mtb do rozmiaru koła? Bo u mnie kółka na tę chwilę są 28 i nie za bardzo chcę je zmieniać, bo to i dynamo tam jest i całkiem dobre piasta, a nowe dobre kółka to wyjdą prawie tyle co cały ten rower. No i te co mam umiem sam serwisować, mam do nich zapasowe szprychy itd.
A opony 28 to raczej nie pasują do 29, czy może tak (obręcze rr511db)?

Tak przeglądam te opony i też chyba w grawelowe bardziej pójdę, żeby mi na te kółka pasowały, a i w tych są ciekawe bieżniki, np. WTB Nano, albo droższa WTB Raddler TCS czy CONTINENTAL Terra Trail.

Offline Mężczyzna Mortifer

  • Wiadomości: 220
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 01.08.2016
Odp: Trek Marlin
« 9 Kwi 2023, 18:22 »
Za wąska ta obręcz na opony 2,0.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19862
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Trek Marlin
« 9 Kwi 2023, 18:44 »
Na  opony dwucalowe średnica wewnętrzna obręczy powinna wynosić koło 20mm, ja mam tyle u siebie i działa to bardzo przyzwoicie, takie koła Canyon daje w rowerach XC.

Natomiast sensu roweru MTB z gravelowymi oponami to ja nie widzę żadnego poza rzadkimi imprezami sportowymi, gdzie jest sporo asfaltu i gdzie liczy się szybkość, nie wygoda. Grubość opony to jest najważniejszy parametr, który "robi" rower MTB. Stosując szerokie opony masz zupełnie inny poziom amortyzacji, zupełnie inny poziom trakcji w terenie, szczególnie przy systemie bezdętkowym, który pozwala zejść bardzo nisko z ciśnieniem. A wąską oponę musisz pompować dość mocno i w efekcie jej parametry terenowe są słabiutkie.

A Ty odnoszę wrażenie kupiłeś rower MTB, ale masz mocne przyzwyczajenia z gravela. Jak nie masz sensownych kół MTB to lepiej zostawić te firmowe, nawet jak są ciężkie. A z czasem dokupić coś lżejszego. Bo szeroka opona w terenie wniesie sporo więcej niż niska waga.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum