2,15" w gravelu i 2,1" w mtb. Realnie mają około 52 mm, bo akurat mam wąskie obręcze.
Nie jeżdżę ultramaratonów, ale pewnie celowałbym w okolice 32 mm.
Poza tym kluczowa sprawa - oponę terenową dobierasz do trasy oraz własnych preferencji, więc twierdzenie że 40mm jest optymalne to trochę jest zabawne. Są trasy, gdzie taka szerokość będzie optymalna, są zawodnicy którym wibracje nie przeszkadzają, a są tacy którzy potrzebują dobrej amortyzacji. Inna będzie optymalna opona na górski szuter z kamieniami, inna na piachy, inna na twarde i równe szuterki. [...]Poza tym kluczowa sprawa - będąc zawodnikiem ze środka czy końca stawki nie ma większego sensu przejmowanie się jakimiś ułamkowymi zyskami na oponach, to ma znaczenie tylko dla najszybszych, którzy rzeczywiście ciągną mocno.
Uproszczę pytanie. Jeśli wybieramy się na dobrej klasy szutry to jaka opona będzie optymalna? 40? 38? 44?I nie chodzi to o wynik sportowy (jest drugorzędny), tylko właśnie o wygodę.
Nikt Ci nie odpowie na takie pytania, bo skąd mamy wiedzieć jaka jest Twoja granica wygody? Do takich wniosków można dojść tylko metodą prób i błędów. Pojeździsz na paru modelach opon, zobaczysz jak jest z wygodą, z szybkością i dopiero wtedy będziesz wiedzieć.
Zgoda. Tak zapewne będzie. Jednak jak mam wydać kilka stówek na takie opony, to z chęcią bym poczytał jakie ktoś miał doświadczenia na takich, a takich, tu i tam.Wtedy bym sobie odpowiedział na pytanie czy w pierwszej kolejności postawić na 38, czy 40. Ale trudno. Rzucę monetą.