Przypomniałem sobie, że mam w zapasie zdjętą z roweru magurę (hamulce)
Przedni canti na V
Ma to, co potrzebuję wyjściowo - dużą ramę: 23,5 cala. Koła 26 cali, napęd 3x7 na wolnotrybie (najmniejsza koronka 14T). Korba alu z trzema metalowymi blatami (zintegrowane w całość) 28-38-48 (170mm SR CW-XR10)Manetki ST-EF20 (rozebrałem niefungującą przedniej przerzutki i nie mogę złożyć:) )Przerzutka przód FD-TY30Tył alivioSuport 68/118 na łożyskach kulkowych (wianki) - zatarty (śmietnik).Piasty shimano (chyba, bo nie ma oznaczeń) na łożyskach kulkowych - pracują opornie (w niedzielę rozbiorę).hamulce: z tyłu V, z przodu ten starszy typ.Łańcuch 110 ogniw wyciągnięty - szrot, wielotryb x7 nie pracuje właściwie (jak załatwię klucz, to go zdejmę).Wgląda tak:Załóżmy, że robię go na Islandię albo górzysty, szutrowy Kurdystan - to dla przykładu i do jazdy na co dzień. jazda w stylu taniego bakpakingu z bagażnikiem z tyłu na (ewentualnie) małe sakwy 2x15lJest to moment, w którym mogę wszystko zmienić pod siebie ale do końca nie wiem, czego chcę. Pierwsze. Na pierwszym miejscu zawsze niezawodność w niskiej cenie ale...Drugie....komfort też ma znaczenie.Dodam, że do bezkomfortowego przemieszczania mam jednobiegowe, ruskie rowery.Trzecie.Świat idzie do przodu, więc może skorzystać trochę z tego przodu ale nie do przesady?Moja wiedza o rodzajach napędu jest znikoma (kiedyś była ale wsio zapomniałem) i teraz zmuszam mózg do pracy i ponownego rozwoju, wolę jednak korzystać też z cudzych doświadczeń i nie wchodzić przez komin, skoro drzwi otwarte.Rozważania dotyczące napędu całościowo. Intuicja podpowiada, by zostać przy napędzie 3x7/8/9.Obecny wielotryb x7 idzie na smietnik. Suport na śmietnik.Zęby środkowej zębatki korby są dość wylatane a nie można jej wymienić samej, to też jest do zmiany.No więc:- czy warto przechodzić na korbę zintegrowaną, z jej zmianą i suportu? - zmienić wielotryb na kasetę (tu raczej jestem przekonany ale rozważam za i przeciw) - przejść na x8 lub x9?Przypomniałem sobie, że mam w zapasie zdjętą z roweru magurę (hamulce) i dynamo w piaście luzem.Obecne koła mają 36 szprych i o ile stan bieżni piast będzie dobry, to...?Ogumienie: min 2,1 chcę.Co byście proponowali...? Zasadniczo jestem zdolny zmienić wszystko (alivio chodzi poprawnie).
...Kup sobie nowy rower Nie opłaca się takiego sprzętu reanimować/upgrejdować.No chyba że lubisz sobie pomajstrować z rowerami
...Masz kompletne magury? Z klamkami? Jeśli tak, to tylko to! Lepszych hamulców obręczowych nie było i nigdy nie będzie. Znajomy takie ma od 20 lat. Nic przy nich nie robi oprócz zmiany klocków. Nawet oleju nigdy nie wymieniał. One po prostu działają i hamują perfekcyjnie.
...Porównałem fanty w Wędrowcu plus Twoje uwagi, więc wystarczy skopiować. Te same wymiary mufy pod suport i tszerokość widelca między hakami...