Autor Wątek: Użytkownicy Specialized Sequoia 2019 - inne koła niż oryginalne do modelu?  (Przeczytany 1607 razy)

Offline Mężczyzna Kierunkowy22

  • Wiadomości: 123
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.03.2014
Cześć

Od ponad roku powiewa zawieszony pionowo w garażu Spec Sequoia z 2019 po tym jak ulała się moja frustracja po kolejnym w nim defekcie w krótkim czasie. Masowe pęknięcia przy nyplach  - i to w obydwu oryginalnych obręczach w tym modelu - przelały czarę, a rower miał wówczas niespełna trzy lata (od nowości u mnie) i zaledwie 40k na liczniku bez jakichś ekscesów terenowych. Nie wykluczam, że moja waga ponad 100kg miała znaczenie w eksploatacji tych kółek.
Nadeszła najwyższa pora na serwis. Mam uprzejme pytanie do użytkowników takiego samego bolidu jak mój i zastąpili oryginalne kółka innymi. Jak się sprawują nowe i czy polecacie te modele, a jeżeli tak - zdradźcie jakie. Tylko pomińmy wymianę na ten sam model, ewidentnie nie jest pod moją wagę.
Poszukiwane polecane i solidne 700C, obręcz 25mm szerokości, rodzaj osi 12x100mm / 12x142mm.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Koła jak koła, to jaki masz model roweru ma znaczenie tylko jeśli chodzi o sposób montażu kół do ramy (QR czy sztywna oś). Nie masz kół specjalnie dedykowanych pod dany model roweru. Ja mam koła na obręczach DT SWISS XR391 złożone w lemon bike, mają limit 110kg, ale podejrzewam, że to bezpieczna wartość i spokojnie udźwigną więcej.

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Obręcze i szprychy wymieniłem po około 6 miesiącach bo były z plasteliny.
Ważę ~125kg obręcze mam adekwatne do wagi i mocne szprychy. Jak na razie koła trzymają, ostatnio połamałem oryginalną sztycę.
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Kierunkowy22

  • Wiadomości: 123
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.03.2014
Koła jak koła, to jaki masz model roweru ma znaczenie tylko jeśli chodzi o sposób montażu kół do ramy (QR czy sztywna oś). Nie masz kół specjalnie dedykowanych pod dany model roweru. Ja mam koła na obręczach DT SWISS XR391 złożone w lemon bike, mają limit 110kg, ale podejrzewam, że to bezpieczna wartość i spokojnie udźwigną więcej.

Napisałem z myślą głównie o tych co znają ten rower - tak, to jest sztywna oś.  Limit 110kg może być - zbliżony do mojej wagi, a do tego dochodzi waga roweru do 17kg (z doposażeniem).

Offline Mężczyzna Kierunkowy22

  • Wiadomości: 123
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.03.2014
Obręcze i szprychy wymieniłem po około 6 miesiącach bo były z plasteliny.
Ważę ~125kg obręcze mam adekwatne do wagi i mocne szprychy. Jak na razie koła trzymają, ostatnio połamałem oryginalną sztycę.

Jakie kółka?
(Ja po dwóch latach złamałem ramę podsiodłową nad obejmą przerzutki, swoją drogą drugi rower w którym złamanie jest w tym samym miejscu, zagadkowe)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Napisałem z myślą głównie o tych co znają ten rower - tak, to jest sztywna oś

co zupełnie nie ma sensu. Czyli ja nie mogę pisać? Standardy są na koła też, QR sztywne osie itp. Wystarczy to napisać. A jakie koła kupisz do tego roweru to już Twoja decyzja. Znaczenie ma: mocowanie o czym mowa wcześniej, wielkość w calach, jakie opony chcesz na obręcz zakładać, gdzie chcesz jeździć i z jakim obciążeniem.
Koła są 24, 28., 32, 36 a nawet 40 szprychowe. Obręcze są: kapslowane, niekapslowane, szerokie, wysokie, niskie, wąskie, z jedną komorą lub dwoma itp. itd. W zależności od tego czego chcesz dane koła się składa.
Nośność koła podana jest na 1 koło.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2776
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Nośność koła podana jest na 1 koło.
Nie jestem przekonany, niektórzy producenci mówią po prostu o całkowitej wadze zestawu (rower + bagaż + rowerzysta).
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Kierunkowy22

  • Wiadomości: 123
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.03.2014
@EASYRIDER77
Pewnie, że możesz napisać. Natomiast nie ma nic niestosownego ani bezsensownego w tym, że oszczędziłem wypunktowania całej specyfikacji i celowo nie ograniczyłem wątku swoimi preferencjami co do jazdy, licząc głównie na opinie podobnych jak ja (wagowo) posiadaczy takiego roweru, znających pewnie jego parametry „pod koło” (może tez przy okazji podpowiedzą coś, czego nie wiem). Dzięki za wkład w ten wątek.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Chyba się mylisz z tą nośnością na koło. To jest waga zestawu.

Wracając do kół. To odpowiedź sobie jaką szerokość obręczy chcesz mieć (czyli odwracając jak, szeroki kapeć zamierzasz zakładać) i ile szprych. Jeżeli zostawiasz piasty to drugi temat masz załatwiony. Następnie poszukaj dostępnej oferty i z niej wybieraj.
Pytaj o konkretne modele. Tak chyba będzie prościej.
Ten który jeździ na lekko i szybko może być zadowolony z 24 szprych a ciężki sakwiarz taka obręcz dyskwalifikuje.
Zadałeś chyba zbyt otwarte pytanie, do którego model roweru, nic nie wnosi

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
...
Jakie kółka?
...

Piasty oryginalne
szprychy DT Swiss champion 2.0
obręcz DT Swiss 545d
nyple DT Swiss Standard
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Obręcze gdzie podają maksymalną wagę 180kg
https://www.ryde.nl/andra-40/
Do tego 36 szprych https://www.dtswiss.com/en/components/spokes-and-nipples/spokes/dt-alpine

Jeżeli kołodziej dobrze zaplecie to do 180kg masy własnej nic Ci nie pęknie.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
I jeszcze piastę trzeba dobrać taką żeby jej kołnierza nie wyrwało

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Pisałem kiedyś o 170 kg sakwiarzu, który korpus piasty Rohloffa miał customowo dorobiony z nierdzewki. Ta więc może być coś na rzeczy... 8)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Obręcze gdzie podają maksymalną wagę 180kg
https://www.ryde.nl/andra-40/
/.../

Te Andry, Sputniki firmy ryde są pod wyprawówki, oznacza, przeznaczenie heavy duty. Z odpowiednimi do zastosowania oponami, są to już ciężkie rzeczy (o ile pod limit obciążenia się nie wiezie, wypośrodkować można, sądzę, lepiej).

Z 13, 14 lat Andry użytkuję w 1wszym rowerze.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum