Teraz się dowiaduję, że trzeba przynajmniej raz na rok.
w dircie, jak chcesz frontflipa zrobić
Z coraz większym przerażeniem czytam ten wątek.Wizje bryzgającego oleju i nagłej utraty hamowania są jak z kolejnej edycji filmu "Oszukać przeznaczenie"
Pech czy nie, hamulec nadal martwy i coś trzeba z tym fantem zrobić
Wychodzi na to, że źle klamkę trzymasz czas zapytać jutuba
Już drugi raz kończyłem górską wyprawę bez hamulca, co w terenie jest bardzo irytujące i niebezpieczne. Za pierwszym razem rozszczelniła się klamka Shimano Deore XT, a teraz Shimano Deore, nota bene wstawiona w zamian tamtej w Alpach za potężne pieniądze gdy nawaliło Deore XT w środku wyprawy na trzytysięczniki. Wyciek z wnętrza klamki za każdym razem spowodował całkowitą utratę siły hamowania i żadne pompowanie klamki czy inne magiczne zabiegi nie pomagały, bo pod naciskiem olej znowu wyciekł i tyle. Usterka nienaprawialna w terenie, na dodatek zazwyczaj kasująca całą wyprawę. W związku z tym mam pytanie, czy są jeszcze jakieś firmy, które robią hamulce działające dłużej jak 2-3 lata? Cena nie gra roli. Chodzi o zestaw klamka-hamulec.
Próbowałem się zastanowić patrząc na swoje doświadczenia jaka może być przyczyna awarii. Jedyne co mi przyszło do głowy to wielkość tarcz. Standardowa tarcza jest zaprojektowana pod lekkiego zawodnika do zawodów XC, gdzie hamowanie jest intensywne ale krótkie. A tu mamy sytuację, że jeździsz z bagażem, długie, strome zjazdy i do tego w upale. Tarcza się przegrzewa, spada skuteczność, używasz dużej siły żeby zaciskać tłoczki coraz mocniej i w końcu coś w klamce puszcza. To oczywiście hipoteza, ale wydaje się, że przynajmniej uargumentowana Może trzeba założyć do przodu tarczę 180-185? Ja po górach na takich właśnie jeździłem.
Pecha mogłem mieć przy pierwszym razie. Jak dwa razy z rzędu nawala sprzęt tej samej firmy, to nie jest pech, tylko bubel. Co z tego, że po gwarancji? Mam rozumieć, że hamulce wymieniamy profilaktycznie co 24 miesiące? Nawaliło konkretnie, był tylko 1 dzień przejściowy, gdy hamulec jeszcze dało się reaktywować pompując klamkę kilkaset razy. Niedziela. Na krytyczne zjazdy to wykorzystałem, ale ostatnie 2 dni i w tym strome 30-40% zjazdy po terenie robiłem tylko z przodem, co nie było ani przyjemne, ani bezpieczne, no i pół godziny zeszło na same postoje na chłodzenie przodu.
Aż zadzwoniłem do znajomego serwisu w Tychach, naprawdę w porządku i z dostępem do Shimano (jeżdżę tam z Sosnowca z rowerem).Powiedzieli, że klamkomanetki wysokich grup są praktycznie nienaprawialne z dwóch powodów:- wszystko w środku jest nitowane a nie skręcane, czyli rozebranie i złożenie poza fabryką praktycznie niemożliwe- no i w związku z powyższym Shimano nie dostarcza części zamiennych
No to nabawiłeś się wersji łagodnej - mój slx bryzgnął olejem przy zakrętce do uzupełniania oleju. I pyk - ciśnienia nie mam w przeciągu sekundy...
Przy takiej jeździe tarcza i klocki się cholernie przegrzewają i jak napisał Maciek płyn hamulcowy się gotuje i pewnie gdzieś wycieka.
Cudowanie ze stawianiem roweru na jednym, bądź na drugim kole powoduje, że zacisk jest wyżej klamki, więc pęcherzyki przedostają się w kierunku zacisku, a nie w kierunku zbiorniczka wyrównawczego.Układ zapowietrzony, hamulca brak.
Taka jazda była jak JUŻ NIE MIAŁEM SPRAWNEGO HAMULCA TYLNEGO. I przedni nadal działa bez zarzutu, bo dzięki postojom go właśnie nie przegrzałem. Gdyby chodziło o przegrzewanie, to wysiadałby przedni, a zawsze wywala tylny.
...Cytat: maciek70 w 13 Lip 2023, 12:00Aż zadzwoniłem do znajomego serwisu w Tychach, naprawdę w porządku i z dostępem do Shimano (jeżdżę tam z Sosnowca z rowerem).Powiedzieli, że klamkomanetki wysokich grup są praktycznie nienaprawialne z dwóch powodów:- wszystko w środku jest nitowane a nie skręcane, czyli rozebranie i złożenie poza fabryką praktycznie niemożliwe- no i w związku z powyższym Shimano nie dostarcza części zamiennych Kiedyś przy jakiejś wywrotce pękło mi mocowanie klamki SLX (BL-M675) do kierownicy, akurat ta część korpusu. Klamka do wymiany.Innym razem dostał mi się syf między tłoczek, a cylinderek w klamce rysując go, przez co szybko się układ zapowietrzał.Udało mi się obie klamki porozbierać i złożyć z nich jedną działającą do teraz. Nitowania nie doświadczyłem.Części nie do dostania.Możesz zdradzić co to za serwis z Tychów?...