Dobrze, że tego nie wiedziałem na kilku swoich wyprawach, gdzie karbonowy widelec bez problemu poradził sobie z sakwami l
Zgadza się. Tyle, że przy aluminium wydaje mi się to zdecydowanie mniej prawdopodobne, a przy stali niemożliwe. Wszystko kwestia gdzie i jak się jeździ.
... Carbon jest wręcz bardziej wytrzymały i nie ulega zmęczeniu. Tylko pęka w sposób bardziej podstępny i wymaga wyższej kultury technicznej.
No właśnie, nie ugnie się, nie pęka powoli, tylko od razu chrupnie Najbardziej obawiam się zawsze połączenia sterówki z widełkami. Może przyjdzie czas, że spróbuję i się przekonam do węglowego widelca.
Sam rozważałem carbonowy widelec, rower jednak składałem z myślą o przednim bagażniku. W związku z tym przeszukiwałem internet w celu znalezienia informacji, czy można go zamocować.
Można sobie spokojnie darować sakwy. Np. Ortlieb Fork Pack daje całkiem sporą pojemność.
... Tobie pękła rama aluminiowa - i ramę masz do wyrzucenia, musisz kupować nowy rower.
No i najważniejsze, karbonu nie da się naprawić - przerwane włókno pozostaje przerwane.
Nie, ani wytrzymałość, ani jej właściwości nie zostały przywrócone, czyli są inne niż były zaprojektowane - to nie jest naprawa tylko ulep. Równie dobrze można zrobić tohttps://youtube.com/shorts/A80s23lAJzY?feature=shareEfekt będzie taki sam
Naprawiane miejsce nie będzie miało nic wspólnego z karbonem.
Sama naprawa to oczywiście “serce” całego procesu. Wykonując ją stawiamy przede wszystkim na trwałość oraz na to, żeby znaleźć i wyeliminować przyczynę pęknięcia. Często są to błędy fabryki, wady kompozytu, błędy przy łączeniu elementów czy też inne niedokładności będące wynikiem kompromisów, na jakie idą producenci chcąc wykonać ramy w jak najkrótszym czasie i jak najmniej skomplikowanym procesie.W takich przypadkach zawsze dążymy do “poprawienia fabryki”. Oczywiście tego typu naprawy to mniejsza część naszych zleceń. Zdecydowaną większość stanowią naprawy powypadkowe – w ich przypadku chcemy po prostu przywrócić komponent do przynajmniej takiej wytrzymałości, jaką miał przed “dzwonem”.Do napraw używamy materiałów najbardziej zbliżonych do oryginału bądź najbardziej odpowiednich dla danego miejsca bądź typu wzmocnienia. Nierzadko też łączymy różne tkaniny. Korzystamy z ultracienkich oraz nieco grubszych materiałów jednokierunkowych (UD) oraz “plecionek” 240 i 120 gramowych.Każda naprawa jest poddawana procesowi ciśnieniowemu i wygrzewaniu, co zwiększa jakość kompozytu pozwalając usunąć jak najwięcej zbędnej żywicy, poprawia jakość łączenia z oryginalnym materiałem ramy i zwiększa wytrzymałość w wysokich temperaturach.