Tyle że stalowy widelec miałby tu dwa lub trzy oczka - koszyk z bidonem nie stanowiłby żadnego problemu. To jest właśnie przykład różnic w konstrukcji o których pisałem wyżej
No i zdecydowanie łatwiej będzie wybrać z gamy rowerów ze stalowym trzyoczkowym widelcem, niż karbonowym trzyoczkowym widelcem. Ten karbonowy, nawiasem mówiąc, i tak będzie miał grubszy limit wagi - na oczku nie ma ciągłości włókien, więc obciążenie przenosi głównie żywica.
Akurat ten przypadek to nie jest przeciążenie widelca jako takiego. Karbon znośi wiele, tylko na siły działajace przez oś na koronę.Tak jest zaprojektowany. Natomiast wytrzymałość ścianek na punktowe obciążenia/ uderzenia jest słaba. To nitooczko jest tylko wklejone w ściankę. To nie jest spaw. Po prostu wyrwało oczko. Te 3 kg obciążenia na stronę to jest właśnie obciążenie oczka.Jednego oczka. przy dwuch byłoby znacznie lepiej.
Ale praktyka pokazuje, że nie ma problemu z bagażem na karbonowym widelcu - wiele osób tak jeździ. Jeśli się przestrzega wytycznych producenta.
Co nie zmieni faktu, że wybierając rower najpierw wezmę pod uwagę konstrukcję (np. liczbę oczek na widelcu) a dopiero w drugiej kolejności materiał.
lokalizację uważam za najgorszą.
Tak jest zaprojektowany. Natomiast wytrzymałość ścianek na punktowe obciążenia/ uderzenia jest słaba. To nitooczko jest tylko wklejone w ściankę. To nie jest spaw. Po prostu wyrwało oczko. Te 3 kg obciążenia na stronę to jest właśnie obciążenie oczka.Jednego oczka. przy dwóch byłoby znacznie lepiej.
Gdyby to był stalowy widelec, to nawet przy jednym oczku wyrwałoby tylko śrubę, a najpewniej zgięło/złamało koszyk (jako najsłabszy, aluminiowy elemet)
Przy czym różnica wagowa pomiędzy stalowym widelcem a karbonowym na dużą pojemność opony jest duża, czasami nawet 1kg, dlatego właśnie karbon często wygrywa ze stalą.
Cytat: walsodar w 24 Sie 2023, 23:01Jeżeli chcesz, mogę Ci podesłać więcej, w wersji obrazkowej. Koła to amelinium, karbon jedynie na widle jest. Chyba nie potrzebuję karbonowych kół.Bardzo bym poprosił A ten Canyon Endurance z 2018 miał taki duży rozstaw osi? Bo przy rozmiarze S to to jest bardziej rozstaw z Graila/Grizla. Już typowy dla gravela, a nie szosy.
Jeżeli chcesz, mogę Ci podesłać więcej, w wersji obrazkowej. Koła to amelinium, karbon jedynie na widle jest. Chyba nie potrzebuję karbonowych kół.