Nowy projekt. Nowy rower, który zastąpił wysłużonego Fuji Cross 1.5 (2016). Którego dalsza historia tez może być ciekawa bo dziś trafił do Reprezentanta u-23 jako zimówka.
Wracając do tematu. Nie wiedziałem, czy w ogóle pisać ale moze ktoś będzie chciał składać coś podobnego i będzie miał pytania.
Rower złożony od 'a' do 'z' przez mnie poza zaplataniem kół i odlewaniem karbonu
. [ogromna satysfakcja]
Frameset tutaj:
https://www.sp-cycle.com/spcycle-full-carbon-gravel-bike-frame-max-tire-700x50c-disc-brake-bb386-or-t47-bb-full-hidden-cable-gravel-bicycle-frameset-p4783363.htmlWybrałem BB T47 (teraz widzę, że jest już tylko taki, był tez pressfit do wyboru)
Koła miałem wcześniej i są to zaplecione w lemonbike DT Swiss na obręczach RR421 i piastach DT350.
Support Token (
https://sklep.token-polska.pl/suport-t47v24-p-379.html)
Klamki GRX600
Hamulce GRX400
Korba GRX600 1x 40T
Kaseta Sh SLX CS-M7000 11-42
Przerzutka GRX812
Łańcuch CN-HG701
Owijka Accent Fourius
Opony Conti Terra Trail 700x40
Części wszystkie nowe, wyszukiwane po internecie (m.in bike-discount.de, sklep rose, centrurowerowe - miałem voucher po Galantej, zawsze coś;)).
Kosztorys (wszystko to działo się w przeciągu wakacji 2023, jeśli chodzi o aktualność)
Rama SP cycle 2653
"kalmkomanetki+hamulce" GRX600+GRX400 1350
korba GRX FC-RX600 479,9
przerzutka RD-RX812 Shadow+ 381,68
kaseta SLX CS-M7000 229,99
support Token T47V24 189
łancuch XT/Ultegra CN-HG701 97,89
Czemu to wszystko tak? Jeśli chodzi przełożenia, chciałem napęd 1x w tego typu rowerze. Co do 40/11-42, w Fuji miałem 46-34/11-32 i dawałem radę nawet w górach, a że w tych bywam rzadko jako mieszkaniec "płaskopolski", zdecydowałem, że wystarczą mi takie przełożenia.
Czemu w ogóle zastąpiłem Fuji? Był bardzo sztywny i moje plecy miały dość. Po wsadzeniu tych conti było już o wiele lepiej ale z kolei występował 'toe overlap' co w rowerze o przenaczeniu do tyrania/ultra/bikepackingu może być niekoniecznie dobre. Póki co ~250km za nami i jest tak jak chciałem. Wygodna geometria (wzorowałem się trochę na swojej szosie), dobre tłumienie. Na ultra Łemko Gravel powinien być ze mną na 99%[jeszcze nie zapisany jestem]
. I jeszcze jakies inne dwa też odwiedzimy. Do zobaczenia