Autor Wątek: Kolejny Hilite na forum. Tytanowy pinion  (Przeczytany 6196 razy)

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 485
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
W końcu się zebrałem i spisałem całą specyfikację:

ROWER - "Tytanowy Janusz" https://nonsa.pl/wiki/Tytanowy_Janusz

Rama: Hilite classic adventure tytanowa s Pinion Classic Adventure Titanrahmen - zmodyfikowana pod piasty typu boost 148mm https://www.hilite-bikes.com/de/s-pinion-classic-adventure-titanrahmen.html

Widelec:  Hilite – tytanowy s Spin Titan Gabel https://www.hilite-bikes.com/de/s-spin-titan-gabel.html

Zintegrowany kokpit: Hilite – tytanowy, szerokość kierownicy 680 mm, grubość 22,2 mm

Napęd: Pinion P 1.18 siver zębatki 32 przód, 26 tył https://pinion.eu/en/p-line#p1-18

Ramiona korby: Pinion CNC Crank https://pinion.eu/en/accessories/#anbauteile

Pasek: Gates CDX 108T black 108T CDX https://www.gatescarbondrive.com/products/belts/108t-cdx

Piasta tył : Onyx MTB MFU BOOST CL HGSS 148/12 Thru-bolt Rear Hub

https://onyxrp.com/store/mtb-hubs/onyx-mtb-mfu-boost-cl-hgss-148-12-thru-bolt-rear-hub/

Obręcze : DT Swiss TK540 disc 32 hole
https://www.sjscycles.co.uk/rims-tape/dt-swiss-tk540-700c-622-29er-disc-rim-black-32-hole/?geoc=PL


Osie : DT Swiss 12 mm https://www.dtswiss.com/en/components/hubs-and-rws/rws/12-mm

Szprychy : DT Swiss Alpine III Silver https://www.dtswiss.com/pl/komponenty/szprychy-i-nyple/szprychy/dt-alpine-iii

Nyple : DT Swiss

Opony: Schwalbe Marathon e-plus 37-622 https://www.schwalbe.com/en/Marathon-E-Plus-11159077.01

Dętki: Schwalbe Air plus 17AP  https://www.schwalbe.com/en/SCHWALBE-AIR-PLUS-TUBE-ITEM-17AP-28-10461600

Sztyca: Hilite – tytanowa https://www.hilite-bikes.com/de/titan-sattelstuetzen.html

Stery: Chris King NoThreadSet  Silver https://chrisking.com/collections/chris-king-headsets/products/headset-nothreadset

Hamulce: Hope Tech 4 V4 https://www.hopetech.com/products/brakes/enduro/tech-4-v4/

Klocki HopeTech sintered https://www.plushhillcycles.co.uk/components/brakes/hope-tech-v4-pads-sintered-gold-pair__5746

Tarcze: TRP RC01E 180 przód, 160 tył, grubość 2,3mm https://trpcycling.com/product/r220c01e/

Światło przód: Supernova M99 DY PRO https://supernova-lights.com/en/products/m99-dy-pro

Światło tył: Supernova E3 TAIL LIGHT 2 https://supernova-lights.com/en/products/e3-tail-light-2-6v

Piasta przód: SON 28 12 disc center lock silver for Thru Axles  https://nabendynamo.de/en/products/hub-dynamos/for-thru-axles/

Siodełko: Brooks B17 Special Titanium https://www.brooksengland.com/en_us/b17-special-titanium.html

Pedały: VP Blade - tytanowe https://www.vpcomponents.com/blade

Dzwonek: VAN NICHOLAS BELL TITANIUM https://shop.vannicholas.com/en/products/titanium-accessories/Van-Nicholas-Bell-Titanium/11279

Bagaznik tył: Hilite tytanowy https://www.hilite-bikes.com/de/s-carry-titan-gepacktrager.html

Uchwyt na bidon: Hilite tytanowy https://www.hilite-bikes.com/de/titan-flaschenhalter.html

Błotniki: Gilles Berthoud 700c x50 long  https://berthoudcycles.fr/en/1194-stainless-smooth-fenders-700c-x-50mm-front-long-w-hardware-polished.html

Chlapacz na tylny błotnik: Brooks Mud Flap black https://www.brooksengland.com/en_us/mud-flap.html?cId=92-item-135

Stopka: Pletscher https://www.pletscher.ch/index.php/en/products-en/kickstands-en/rear-kickstands-en

Chwyty: Ergon GP-5 GP5 https://ergonbike.shop/products/ergon-gp5

Waga 16 kg do tej pory - bez tego co tam poniżej

PONADTO

Dodatki doczepiane często albo dość często:

Sakwy: Ortlieb back roller pro plus  https://www.bike24.com/p2165056.html

Torba na rame - nad górną rurą: Zéfal Z Adventure T1 Front Bag 1.0L – black  https://www.zefal.com/en/frame-bags/502-z-adventure-t1.html

Torba na rame  - pod górną rurą: Zéfal Z ADVENTURE C4 - Frame Bag - 4.2L https://www.zefal.com/en/frame-bags/536-z-adventure-c4.html


Licznik: Sigma Sport BC 14.0 WR - Cycling Computer wired https://sigmasport.com/pl/product/bc-14-0-wr/

Dodatkowe światło z przodu: Lupine SL AX 2023 https://www.lupine.de/products/bike-lights/road-bike-lights/sl-ax-2023/

Zabezpieczenie: Abus Folding lock BORDO™ 6000KA witg alarm 100db https://www.abus.com/us/Recreational-Security/Bike-Safety-and-Security/Locks/Folding-locks/BORDO-6000KA

Lusterko wsteczne: BBB Cycling E-View Clamp Mirror BBM-02  https://bbbcycling.com/en_en/bbm-02-e-view-clamp-mount








« Ostatnia zmiana: 2 Lut 2024, 07:08 Cokeman »

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1284
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Fajna maszyna i lakier się nie zedrze

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Wszystko tytanowe i razem 16kg

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Wszystko tytanowe i razem 16kg

Czy tytan jest lzejszy od aluminium?
Tytan jest cięższy od Aluminium o około 60% (gęstość 2,7 g/cm3), ale dzięki swojej ponad dwukrotnie większej wytrzymałości mechanicznej jest coraz częściej stosowany w wielu dziedzinach przemysłu i wypiera inne, dotychczas stosowane materiały.

Cokeman, przyjemności jazdy na tej maszynie. Ciekawy jestem jak zachowuje się widelec, sztywno czy jakoś trochę pracuje?

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Ciężar właściwy (gęstość) ma większy, to jasne, ale przecież wytrzymalszego materiału potrzeba mniej, więc przy łącznej masie konstrukcji decyduje relacja gęstości do wytrzymałości.
Dlatego ramy stalowe nie są kilka razy cięższe od Alu, jak by to sugerowała różnica gęstości.
Za Wiki:
"Dwie najbardziej użyteczne własności tytanu to jego odporność na korozję oraz najwyższy stosunek wytrzymałości mechanicznej do masy".

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 485
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Dokładnie - zależało mi na wytrzymałości, bezobsługowości i niezniszczalności. To ma być tzw rower ostateczny, tak by przez reszte zycia zmieniać jedynie typowe zuzywające się części i to też im rzadziej tym lepiej. Dlatego tytan, pinion, pasek, hamulce etc...

Waga w sumie mogłaby byc mniejsza, ale w porównaniu do poprzedniego Gudereita na pinionie i tak zjechałem ok 4kg, bo koła są o ponad 0,5kg lżejsze, brak amortyzatora, rama lżejszam brak amortyzacji w sztycy - teraz robi mi to materiał. Odpowiadając na inne pytanie - tak - pracuje :)

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1284
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Patrząc na to z drugiej strony.
Mam w domu 2 szosy, obie na hamulcach obręczowych i tak

Karbonowa na Sram Force waży 8.05 kg
Tytanowa na DuraAce waży 8 kg.
 Koła, opony i dętki praktycznie takie same.
Waga bez pedałów.


Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Karbonowa na Sram Force waży 8.05 kg
Tytanowa na DuraAce waży 8 kg.

Zastanawia mnie, jakie znaczenie ma waga roweru (poza wagą kół) przy uwzględnieniu, że sami, siedząc na rowerze, od razu zwiększamy masę całości niewspółmiernie do całej reszty.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1284
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Według mnie, jeśli się nie ścigasz, żadne

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Cacuszko, które mi się całkowicie nie podoba :D Niech służy.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Zdecydowanie macie rację.
Mnie po prostu zaintrygowało że rower wykonany z materiału o tak korzystnej relacji wytrzymałości do mady waży 16kg, czyli więcej niż mój aluminiak z bagażnikiem, błotnikami, lekkim amorkiem i dynamem.
Tyle i tylko tyle.
A Pinion cholernie mi się podoba.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2776
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Zdecydowanie macie rację.
Mnie po prostu zaintrygowało że rower wykonany z materiału o tak korzystnej relacji wytrzymałości do mady waży 16kg, czyli więcej niż mój aluminiak z bagażnikiem, błotnikami, lekkim amorkiem i dynamem.
Dokładnie, waży mniej więcej tyle, co seryjny rower trekkingowy. Czy to przez piniona?
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 485
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Pewnie tak - Sama skrzynia 1.18 wazy ok 2700g
Każda z opon Schwalbe ponad 900g

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2776
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Każda z opon Schwalbe ponad 900g
Niezle!
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 3970
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Mnie po prostu zaintrygowało że rower wykonany z materiału o tak korzystnej relacji wytrzymałości do mady waży 16kg, czyli więcej niż mój aluminiak z bagażnikiem, błotnikami, lekkim amorkiem i dynamem.
Tyle i tylko tyle.
No, jest nieprawdopodobnie ciężki. Tyle mniej więcej waży mój rower miejski z przełomu wieków, który jest postawiony na najtańszym osprzęcie, ma koła z ciężkimi obręczami remerx grand rock i wartość wielokrotnie mniejszą.

Wyprawowy hardtail waży nieco ponad 10 kg, full podobnie, więc 5 kg więcej to w moim przypadku:

namiot 1,2 kg
śpiwór 0,9 kg (600 g puchu)
karimata 0,5 kg
maszynka z butlą 0,2 kg
sakwy 0,9 kg
sakwa z narzędziami 0,5 kg
itd., w sumie cały zestaw biwakowy z sakwami i jeszcze trochę rzeczy na zmianę wchodzi w tę różnicę masy między tym rowerem a moim. Innymi słowy nawet jadąc po bułki możesz czuć się jak na wyprawie  ;D ;D ;D

A ja mam w rowerze amortyzowaną sztycę thudbuster long travel i widelec amortyzowany...
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum