Autor Wątek: Kolejny Hilite na forum. Tytanowy pinion  (Przeczytany 14639 razy)

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2812
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Popieram - przerabianie roweru turystycznego to nie jest właściwa droga. Nie ta pozycja, nie ta geometria. Rower turystyczny vs szosa to nie tylko suma oporów na sakwach kolach i innych drobnych elementach, ale głównie kwestia pozycji rowerzysty (w tym samej efektywności pracy - bardziej pochylona pozycja sprzyja wyższej kadencji, lepiej pracują mięsnie itd.) i oporów powietrza generowanych przez ciało. Ponoć za ponad 80% oporów powietrza odpowiada ciało - i tutaj takie elementy jak wąska kierownica szosowa sporo zmieniają.
https://road.cc/content/feature/aero-bike-vs-aero-position-312555
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Ale mi nie zalezy by sie ścigać, tylko ciut przyspieszyc nie tracić na wygodzie.
Lemondka daje aero pozycje i teraz to będzie tylko kwestia tuningu wysokości, pochylenia.
Narazie widze rozstrzał na poziomie 40%. Wydaje mi się, że można zejść do poziomu 20% czyli np będę jechał tak samo szybko jak on, ale kosztem owych 20% więcej mocy.
Wariant, że kupie sobie tego grizzla nie interesuje mnie. Teoretycznie wtedy mógłbym jechać 20% szybciej niż Wilk, ale nie sądze by mi było wygodnie z bagażami i tym wszystkim.
Nie jestem tutaj minimalistą.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2812
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
40% to jest przepaść. Na lemondce także nie będziesz jeździł ciągle.
Jesteś przywiązany do tego roweru - korzystaj i ciesz się nim ale nie próbuj go przerabiać tak, żeby mieć wyniki porównywalne z rowerem sportowym.
Spora część z nas już to przerabiała i poniosła porażkę.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
20% to nie jest porównywalne, ale to mniej niż ówczesne 40% :)

z lemondką ciągle nie - wszelkie chodniki, miasta i miasteczka oraz w zasadzie podjazdy czy tereny odpadają. No ale jak jade se krajówką czy serwisówką, to głupio sie nie położyć

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7469
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Kiedyś miałem fazę na lemondkę. Ślepy zaułek w spokojnej turystyce. Teraz używam gravela do szybszej jazdy a oblężnicze rowery do sakwiarstwa. I tak jest dobrze.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Przyznam, że w swoim wyprawowym  gravelu do sakwiarstwa, też mam lemondkę, ale tę kupiłem nie dla zwiększenia prędkości, a dla odciążenia nadgarstków na dłuższych trasach, i to zdało egzamin.
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20315
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiało tak samo.
Tutaj możesz sprawdzić wstecz
https://www.ventusky.com/?p=52.2;21.0;5&l=gust
Ja jechałem między 4, a 6 rano, ty kolejnego dnia ale między 7, a 9.

Myślę, że tu to możesz sprawdzić jedynie prognozę z danego dnia, a nie stan faktyczny, wątpię by ta strona korzystała z realnych pomiarów. A prognoza to tylko prognoza i różnie z jej dokładnością bywa.
Ps. Sam nie korzystam z pedałów zatrzaskowych - podobnie jak Ty - ale wydaje mi się jednak, że dzięki nim można zwiększyć osiągi (prędkość), w takich pedałach noga pracuje w obie strony, najpierw pcha a potem podciąga ramię korby. Z tego co się orientuję, pracują wtedy (przy podciąganiu), inne mięśnie... gdyby tak nie było, kolarze sportowi nie korzystaliby z SPD.

To tak nie działa, to ciągniecie do góry to jest stary mit. Realnie to ciągniesz bardzo rzadko, jak badali profesjonalnych kolarzy, to ciągnięcie było zauważalne tylko w MTB, na bardzo ostrych podjazdach. SPD daje zyski w typie płynniejszej jazdy, ale to nie jest tak, że zwiększa moc. Natomiast jeśli mamy miernik w pedałach jak Cokeman - to może i jakoś wpływa na odczyty mocy i inne są wyniki niż na platformach, trudno to ocenić nie mając takiego miernika, a prawie nikt tak nie jeździ, bo niemal wszyscy co mają pomiar mocy to używają też pedałów zatrzaskowych.

40% to jest przepaść. Na lemondce także nie będziesz jeździł ciągle.
Jesteś przywiązany do tego roweru - korzystaj i ciesz się nim ale nie próbuj go przerabiać tak, żeby mieć wyniki porównywalne z rowerem sportowym.
Spora część z nas już to przerabiała i poniosła porażkę.

Od samego początku tego wątku to piszę. Z tego roweru się nie zrobi szybkiej szosówki, to rower do zupełnie czego innego zaprojektowany. Dlatego IMO dużo sensowniej mieć dwa rowery - jeden do jazdy z sakwami, drugi do jazdy bardziej na lekko, o sportowym charakterze jak szosówka czy gravel.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Może zatem nasz nadworny meteorolog @Podjazdy da znać gdzie sprawdzić wiarygodne dane pogodowe z przeszłości?

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2812
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
I wykrakałeś  :o
No i też ta waga wynika z całego układu tego roweru, którego geometria jest emerycka. Więc sumarycznie efekt wagi i geometrii będzie taki, że to będzie wolny i ciężki klocek, z tej samej mocy rower gravelowy ważący 10kg pojechałby dobre 4-5km/h szybciej. A przecież Cokeman jeździ duże dystanse, gdzie ta prędkość się liczy (bo w tym samym czasie można pokonać większy dystans) więc tym bardziej nie rozumiem sensu tak dużej inwestycji w taki sprzęt.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Waga ma wpływ na górkach, na płaskim geometria.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2812
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Waga ma wpływ na płaskim, bo nigdy nie poruszasz się ruchem jednostajnym.
Ale tak, głównym problemem tutaj jest geometria.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
jeśli jadę stałą prędkością po dosyć równej nawierzchni to w przybliżeniu tak. O kwestii oporów toczenia było pisane. Waga po płaskim to wszelkie światełka, skręty, postoje...

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2512
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Ps. Sam nie korzystam z pedałów zatrzaskowych - podobnie jak Ty - ale wydaje mi się jednak, że dzięki nim można zwiększyć osiągi (prędkość), w takich pedałach noga pracuje w obie strony, najpierw pcha a potem podciąga ramię korby. Z tego co się orientuję, pracują wtedy (przy podciąganiu), inne mięśnie... gdyby tak nie było, kolarze sportowi nie korzystaliby z SPD.

Moc i prędkość dzięki SPD to się nie zwiększają. To jest mit. Korzystać z pełnego obrotu (i to też nie do końca pełnego), to tylko na bardzo ostrych podjazdach i przy bardzo siłowej jeździe, to potrafią mocno trenujący ludzie. To trzeba ćwiczyć też i wiedzieć co się robić. W jeździe turystycznej to nie ma mowy żebyś korzystał z pełnego obrotu.
Natomiast moim zdanie w SPD łatwiej trzymać stałą, równą moc. To jest prawda. Też jak ma się jakieś wady postawy, np. płaskostopie to dobrze ustawione SPD to koryguje ładnie. No i dzięki SPD w terenie szczególnie masz większą kontrolę nad rowerem.

Ja się przesiadłem na SPD w 2019 i od tej pory nigdy nie spojrzałem wstecz. Nie było tematu, w ogóle żeby wracać do platform.

Offline Mężczyzna rmk

  • Wiadomości: 861
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 12.01.2013
Turystyka i cyferki nigdy nie będą dobrze dobraną parą. Albo rybka albo akwarium.
Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20315
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Turystyka i cyferki nigdy nie będą dobrze dobraną parą. Albo rybka albo akwarium.

To już tylko zależy od naszego podejścia. Wiele osób sobie tego nie wyobraża, a ja to świetnie łączę, zresztą nie brakuje i innych takich osób na forum. Choćby Transatlantyk czy właśnie Cokeman.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum