Oba zakłady łączą jeszcze bardzo podobne warunki geograficzne ich okolicy. Nie znam się na hutnictwie, ale wybudowanie zakładu przy dużej rzece, w otoczeniu łęgów, na podmokłych terenach ma jakiś sens? Poza ideologicznym, czyli takim który sprawdza się tylko w komunistycznym kraju?
To jest ciągle zaskakujące jak po ponad 30 latach od zjednoczenia Niemiec, jak po wpompowaniu w byłą NRD setek miliardów euro ciągle wyraźnie widać różnicę pomiędzy dawnym DDR-em a RFN-em. To jak na dłoni pokazuje czym jest "ruski mir", wystarczyło 50 lat pod butem moskiewskim by stworzyć takie zaległości, które przez parę pokoleń trzeba będzie nadrabiać.
A ten niemiecki, żółty rower, to z części demokratycznej czy federalnej?
"Byłeś w Moskwie i Miami, w Mediolanie, Tokio i New Delhi, w Phnom Penh i Angkor Wat. A gdzie ja byłem? W Eisenhüttenstadt".
Piękności i to z naszą flagą, Picasso by się nie powstydził takiego dzieła!Miasto słynie z tych zabytków czy przypadkiem tam trafiliście?
Polecam Czechy, czy jak kto woli Czechosłowację, tam też zostało dużo gołąbków pokoju, robotników i innych scenek.
U nas jest bida ale czasem trafi się na trasie takie niezaangażowane politycznie malowidło jak w Toruniu.