Autor Wątek: Komfort na 2 różnych oponach  (Przeczytany 1364 razy)

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 713
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
Komfort na 2 różnych oponach
« 10 Kwi 2024, 11:58 »
Taka zagwozdka  ???
Opona Pirelli Gravel M 700x45 założona na obręczy wew. 19mm. Zmiana kół, obręcz 23mm, opona Maxxis Rekon Race 29x2,35", ciśnienie zjechane do 1,2bara. W obu przypadkach ta sama dętka. I ten sam rower.
     
Jadąc na Pirelli czuje się, że opona wybiera nierówności, szczególnie na niższym ciśnieniu. Zupełnie inaczej jest na Rekonach. Mimo sporo niższego ciśnienia nie mam wrażenia, że opona pracuje, pod palcem twarda jak kamień. Z kolei Pirelli nabita bardziej jakby lepiej uginała się pod paluchem.
Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi ? Gdzie ten komfort i praca opony ? Sądziłem, że szeroka opona na niższym ciśnieniu wniesie sporo, a okazało się, że nie do końca tak jest. Póki co powrót do Pirelek  :) W planach jeszcze próba Mezcali, ale węższych 2,1".
« Ostatnia zmiana: 10 Kwi 2024, 12:28 misiek »
Pozdrawiam,
Krzysiek


Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 10 Kwi 2024, 12:08 »
nie jestem tym zaskoczony. W jakimś wątku pisałem o tym jak różnie odbierany jest komfort (nie szybkość) w zależności od ciśnienia, szerokości i modelu.
Zależy to od mieszanki, grubości ścianek i pewnie jeszcze kilku detali.
Ja na przykład w sensie właśnie komfortu jestem fanem marki Panaracer ale konkretnego modelu CometHardpack zwijana oczywiście u nas niedostępna. Miałem też Panaracera Gravelking SK+ 43mm, ale jej opory są większe i bieżnik chlapie jak zwariowany nawet drobnym piaskiem. Dla porównania opona Continental terra trail jest szybsza ale mniej komfortowa, jak spuszczę ciśnienie aby uzyskać komfort Panaracera przestaje być taka szybka. Zresztą mowa o szerokośći 40mm dla panaracera, 45 dla  continentala.
I ciekawostka, opona continental race king 29x2.2 cala czyli sporo szersza znów jest bardzo szybka ale jej tłumienie czyli komfort nie dorównuje węższej panaracer. Oczywiście to wszystko kwestia tego czego oczekujemy, bo ostateczny wybór to nie tylko cena, ale także żywotność opony, chlapanie błotem, szybkość, odporność na przebicia....
Za komfortową i w dobrze się toczącą uważam tanią oponę schalbe land crusier. Jej wadą jest masa. ALe właśnie chyba z powodu grubośći tej gumy ona jest komfotowa i toczy się całkiem znośnie. ALe do gravela oponę ważącą prawie 1 kg to lekka przesada.

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 713
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 10 Kwi 2024, 12:37 »
Czyli jednak moje obserwacje znajdują potwierdzenie.
Miałem kiedyś Race King 29x2" Shieldwall (też z dętką), była bardzo szybka na twardym i chyba jednak sporo lepiej wybierała nierówności. Rekony mają ścianki 120TPI, dość elastyczne, mieszanka gumy z 2 komponentów. Wydawało się, że będą dobrym wyborem. Wiem, że nie ma opony idealnej na różne nawierzchnie i warunki. Szeroka miała poprawić komfort w terenie, nawet kosztem pewnych ustępstw. Ale Maxxis to chyba jednak nie to, czego szukałem. Kilogramowej opony też nie zamierzam pakować. 
Pozdrawiam,
Krzysiek


Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 10 Kwi 2024, 16:48 »
U mnie w sztywnej Konie -  na mleku przy oponach 2.6 cała przód - Maxxis Ikon, 2.4 - tył Pirelli Scorpion (XC RC), już na ciśnieniu 2.-3 bary jadę z pełna amartyzacją , mieszanki do XC działają zdecydowanie..

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 713
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 10 Kwi 2024, 20:49 »
Sęk w tym, że Rekon Race to też opony do XC. Dodatkowo brałem 120TPI bo powinny mieć bardziej elastyczne boki. Tak się zastanawiam, czy przyczyną mogły być dętki o mniejszej szerokości maks. niż szerokość opony, ale to raczej nie powinno mieć wpływu.
Może te Ikony, które masz są z potrójnej mieszanki i przez to nieco lepsze. Ale z drugiej strony na 1,2 bara to każda powinna pracować. A może po prostu tak ma być, a ja oczekiwałem zbyt wiele. 
Kolega ma drutowe Continental Race King 29x2,2 na dętkach i też twierdził, że ładnie pracują nawet przy wysokim ciśnieniu. I dlatego mam zagadkę co jest nie tak.
Pozdrawiam,
Krzysiek


Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 11 Kwi 2024, 09:50 »
te węższe co opisywałem to na dętkach,
te szersze 2.2 na mleku. Mleko też zmienia sytuację na plus mam wrażenie.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 11 Kwi 2024, 21:33 »
można dodać szersze dętki bądź od razu bezdetke /drożej/ wtedy się okaze

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Komfort na 2 różnych oponach
« 17 Kwi 2024, 20:24 »
recon to zdecydowanie najsłabsza opona na jakiej jeździłem, mogę ja oddać za dopłatą - osobie której nie lubię  ;D Ciekawy trop z tą dętką, ja faktycznie używałem dętki 29+ dla szerokości 2.6 ..

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum