Autor Wątek: Cube XMS  (Przeczytany 5038 razy)

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cube XMS
« 8 Wrz 2010, 21:30 »
Nadejszła wiekopomna chwila, bym się oficjalnie pochwalił swoim nowym nabytkiem. Teraz, kiedy już na pewno wiem, że jest czym! :)

A zatem, Miki prałdli prizents Cube XMS! :)

Konfiguracja po drobnych korektach/ poprawkach:

Waga katalogowa: 13,45 kg
Rama (materiał): Alu Superlite 7005 STK Double Butted, FSP 4-Link-System (Horst Link), aluminiowa, podwójnie cieniowana
skok wahacza: 100 mm
Rozmiar: 18"
Amortyzacja:
Widelec: Manitou Minute LTD 100mm, Air Assist, z manetką uruchamiania platformy na kierownicy
Tłumik: FOX Float RP23, 38,1mm skoku, Propedal, 3 stopnie platformy,
Napęd:
Przerzutka przednia: Shimano Deore FD-M591, Down Swing 34,9mm
Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Korba: Shimano Deore FC-M532 2-Piece 44x32x22Z., 175mm, Hollowtech II
Kaseta: Shimano CS-HG50 11-32Z., 9-speed
Łańcuch: Shimano CN-HG53 108 ogniw
Pedały: Fasten Alu (pedały zostaną zmienione na Shimano PD-M324
Koła:
Piasta przednia: Shimano Deore Disc HB-M525
Piasta tylna: Shimano Deore Disc FH-M525
Obręcze: RFR ZX24 (AlexRims)
Opony: Schwalbe Nobby Nic Kevlar Performance (drut) 2.25 (przód) / Schwalbe Racing Ralph Performance (drut) 2.25 (tył)
Błotniki: Accent
Kontrola:
Manetki: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus
Klamki: Hamulec przedni: Hayes Stroker Ryde, hydrauliczny tarczowy, tarcza 180mm
Hamulec tylny: Hayes Stroker Ryde, hydrauliczny tarczowy, tarcza 160mm
Kierownica: FSA XC300 Lowriser
Mostek: FSA OS190
Rogi: Author
Gripy: Ergon GP-1
Stery: FSA No.10 pół-zintegrowane
Siodełko: Scape Active6
Wspornik siodełka: Scape Light 31,4mm

No i dzisiejsze fotki, robione wreszcie w jego naturalnym środowisku. Indżoj ;)




A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Kobieta Natalia

  • Wiadomości: 1073
  • Miasto: Amsterdam
  • Na forum od: 27.01.2008
    • http://www.na-azymut.pl
Cube XMS
« 8 Wrz 2010, 22:07 »
haha nareszcie ;) Gratuluje Miki :)
<<Fais de ta vie un rêve et de ce rêve une réalité>> Antoine de Saint-Exupéry

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 12:33 »
O właśnie, i średnica sztycy była mi potrzebna. Bardzo fajnie. ;)

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 18:02 »
heh, racja! :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 19:23 »
ma pazur  :twisted:  ja bym tylko te ergony wywalił :P okropnie wyglądają wg mnie :P
jak się jeździ na asfalcie na czymś takim ?

spróbuj sobie pojeździć na prawdziwych szerokich platformach. Ja na Gobi na takich jeździłem i mnie korci żeby se na szosie takie założyć  :mrgreen:   szczególnie, że bez problemu znajdziesz lżejsze i tańsze platformy od tych spdów które chcesz kupić :P

dętkę możesz sobie owinąć wokół ramy przy końcówce błotnika czy coś, to Ci się wtedy nie porysuje :P i rockringa bym poszukał bo jak oberwiesz kamolami w korbę, to blat może się szybko zużyć...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 19:42 »
Ergony to nic, te rogi to straszą na odległość :P

Ale poza tym rowerek zacny. Też się przymierzam powoli do fulla, ale uderzać będę bardziej w enduro, taki cubek dobry jest na Twoje tereny, w górach, gdyby puściło się hamulce miałby już trochę problemów. Z taką wagą możesz zacząć na maratonach startować, idealnie byś brał ludzi na zjazdach :D

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 19:53 »
Cytat: "Waxmund"
ma pazur  :twisted:  ja bym tylko te ergony wywalił :P okropnie wyglądają wg mnie :P

A niech sobie wyglądają, jak chcą. To dzięki nim jeszcze ani razu nie bolały mnie dłonie, więc są dla mnie w pewnym sensie wazniejsze niż cały rower, na którym są zamontowane :)

Cytat: "Waxmund"
jak się jeździ na asfalcie na czymś takim ?

Po zmianie opon na Schwalbe Hurricane całkiem nieźle. Powiedizałebym, że nie odczuwam szczególnej różnicy w prędkości (wyszłaby pewnie dopiero na czasówce). Natomiast na Nobby Nic i Raplphie,. to wył na asfalcie jak potępieniec i czuć było te opory mocno.

Cytat: "Waxmund"
spróbuj sobie pojeździć na prawdziwych szerokich platformach.

No, ja się na zjazdach czuję na platofmach po prostu niepewnie. jednak SPDy dają znacznie lepszą kontrolę. Ale dzięki, gdybym miał jakieś uwagi co do jazdy w SPD w terenie (już kupiłem te pedały), to będę pamiętał o Twoim pomyśle :)

Cytat: "Waxmund"
dętkę możesz sobie owinąć wokół ramy przy końcówce błotnika czy coś, to Ci się wtedy nie porysuje :P

Nie rozumiem - w którym miejscu miałbym owinąć dętkę i gdzie niby miałaby się od błotnika porysować rama :shock:

Cytat: "Waxmund"
i rockringa bym poszukał bo jak oberwiesz kamolami w korbę, to blat może się szybko zużyć...

Co to jest rockring?

Van, co do rogów, to jeszcze się zastanowię, czy w ogóle są potrzebne, bo w trudniejszym terenie praktycznie nie ma ani sekundy, by ich użyć. Być może w górach by był czas, na podjazdach. Jesli jednak dalej nie będę z nich korzystał, to być może je zdemontuję ;)

A co złośliwości w temacie jego masy, to zaprawdę powiadam Ci (i wszystkim) jeszcze raz: lepiej zrobię jak sam schudnę o te 3 kg, bylebym tylko miał do tego motywację :D
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 20:05 »
Ale ja się nie śmieję z masy, bo jest całkiem OK jak na fulla, wręcz przeciwnie - rowerek, który ja sobie chcę kupić waży prawie 15 kg ;)

A rockring to po prostu osłona największego blata korby.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 20:13 »
No cóż, myślałem, że pijesz do tego, że full może wazyć poniżej 12 kg bez pedałow, np tutaj:
http://www.cube.eu/fullsuspension/hpc-series/ams-hpc-pro/
Ale jesli nie, to uwaga nt wyprzedzania na zjazdach jak rozumiem miała dotyczyć faktu, że jest to full (lepsza trakcja na zjazdach --> wieksza prędkość niż HT) a nie tego, że ważąc więcej, szybciej zjeżdża. No cóż, moja poprzednia interpretacja mi się bardziej podoba ;)

A w góry i tak zamierzam go zabrać, choć co z tego wyniknie, to się okaże :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 20:29 »
Cytat: "aard"

Po zmianie opon na Schwalbe Hurricane całkiem nieźle. Powiedizałebym, że nie odczuwam szczególnej różnicy w prędkości (wyszłaby pewnie dopiero na czasówce). Natomiast na Nobby Nic i Raplphie,. to wył na asfalcie jak potępieniec i czuć było te opory mocno.


masz jakąś blokadę tylnego amorka ? Pompuje bardzo ?
Przedni jest bardzo miękki ? Dobiłeś go kiedyś ?

Cytuj

No, ja się na zjazdach czuję na platofmach po prostu niepewnie. jednak SPDy dają znacznie lepszą kontrolę. Ale dzięki, gdybym miał jakieś uwagi co do jazdy w SPD w terenie (już kupiłem te pedały), to będę pamiętał o Twoim pomyśle :)

a jeździłeś na normalnych szerokich platformach, czy tylko na tych które masz aktualnie ?
np:
http://www.hadronsport.com/index.php?main_page=product_info&products_id=3163
Ja mam aktualnie te pedały i czuję się na nich jakbym miał spdy :P

Cytuj

Nie rozumiem - w którym miejscu miałbym owinąć dętkę i gdzie niby miałaby się od błotnika porysować rama :shock:


nie od błotnika, tylko od kamieni których błotnik nie wychwyci :P
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Kobieta suchyy

  • trolololo
  • Wiadomości: 1479
  • Miasto: Amsterdam
  • Na forum od: 24.07.2006
    • www
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 20:43 »
No nie przesadzajmy z tymi ryskami, taki full zdecydowanie najlepiej będzie wyglądał obłocony i poobijany ;-)

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 21:02 »
Wax, mam platformę w obu amortyzatorach (oryginalnie w tylnym byłą tylko blokada, ale stukała, czym się nie przejąłem, bo jeszcze przed zakupem planowałem wymienić na FOXa). W związku z tym tył nie pompuje wcale, a przód trochę i tylko jak się jedzie na stojąco.
Nie dobiłem go ani razu, ba ledwo wykorzystuję nieco ponad połowę skoku. Muszę nastepnym razem testowo spuścić do zera powietrze (to jest hybryda spręzynowo-powietrzna), to może wówczas wykorzystam więcej skoku :)

Jeździłem na pedałach o tym kształcie, ale tylko przez chwilę. uderzyła mnie ich wygoda. A jak ze slizganiem się stóp w deszczu? Na pustyni pewnie nie było tego problemu? :P

Aha, kumam teraz z tym obijaniem ramy. Może rzeczywiście założę kawałek gumy - dzięki za pomysł :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Cube XMS
« 9 Wrz 2010, 22:47 »
Nie no, Full jak się patrzy :D Zacnie się prezentuje, tylko te rogi to jednak bym odstawił :wink:  Sam ostatnio dokręciłem i jestem z nich zadowolony,ale wizualnie to moim zdaniem jest gorzej.

Ciekawi mnie jak na takiej maszynie się zjeżdza w terenie..Nigdy nie testowałem i może to nawet lepiej.. :P

A co robisz z oryginalnym ogumieniem? Zostaje na teren? Bo Racing Raplhy to chyba bardziej szybko płaskolubne są:>

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cube XMS
« 12 Wrz 2010, 18:03 »
Cytat: "hose morales"
Ciekawi mnie jak na takiej maszynie się zjeżdza w terenie..

Fantastycznie, ot co! :)

Cytat: "hose morales"
A co robisz z oryginalnym ogumieniem? Zostaje na teren?

Dokładnie tak. W cięższym terenie będą bezcenne, a na mikst z max. 30-40% terenu i to niezbyt ciężkiego, czyli jazda, jaką mogę odbywać pod Łodzią, to ich po prostu szkoda. Zresztą mnie tez, bo na asfalcie wyją jak potępieńcy, więc opory też muszą nieliche dawać ;)

Cytat: "hose morales"
Bo Racing Raplhy to chyba bardziej szybko płaskolubne są:>

Nie rozumiem? :oops:
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline toosh

  • Wiadomości: 434
  • Miasto: Żywiec
  • Na forum od: 14.02.2009
    • http://toosh88.blogspot.com/
Cube XMS
« 12 Wrz 2010, 18:30 »
Cytat: "aard"
Cytat: "hose morales"
Bo Racing Raplhy to chyba bardziej szybko płaskolubne są:>

Nie rozumiem? :oops:


Racing Ralphy mają niskie opory toczenia na płaskich szutrach~
www.toosh88.blogspot.com "prawie ULTRALIGHT"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum