Co do zniszczenia łyżką, to ja w zasadzie nigdy nie używam łyżki. Jak nie przyszczypujesz dętki oponą to założysz i ściągniesz gołymi ręcami a jak nie przyszczypujesz to nie zniszczysz...
Jak nie przyszczypujesz dętki oponą to założysz i ściągniesz gołymi ręcami a jak nie przyszczypujesz to nie zniszczysz...
Cytat: MaciekK w 30 Kwi 2024, 15:41Co do zniszczenia łyżką, to ja w zasadzie nigdy nie używam łyżki. Jak nie przyszczypujesz dętki oponą to założysz i ściągniesz gołymi ręcami a jak nie przyszczypujesz to nie zniszczysz...Od razu mi się przypomniała opowieść Wilka z "Jordan Bike Trail", kiedy to próbowali zdjąć oponę z obręczy tubelesowej.
Ja te dętki traktuję jako zapasowa dętkę do opon bezdętkowych. Świetnie się do tego nadają przez wagę i objętość.
A jeszcze zupełnie inna kwestia to rozmiar dętek do opon szosowych. Np. Continental ma dwa rodzaje dętek szosowych, jedną klasyczną ważącą 100g, wg nich do 25mm. Natomiast na coraz popularniejsze rozmiary stosowane w szosie, czyli od 28mm do 32mm mają większą dętkę Wide, 130g.Ciekaw jestem wrażeń osób używających te szersze opony w szosie, jakie dętki stosują, czy odczuwalna jest różnica.
Najlepsze dętki jakie znam obecnie to z Decathlonu 18-32mm.
W MTB to względu na obszerność i grubość opony zawsze będzie siłowe i jest szansa na uszkodzenie dętki. Ja bym do MTB TPU nie zabrał jako zapasu.
Dzięki temu zawsze mam zapas przy sobie, nawet jak jadę na lekko.
No, ale to, ze na nich napiszą 18-32mm to wcale nie znaczy, że są idealne do szerszych opon. Papier jest cierpliwy, można na dętce napisać i 18-50mm, ale to nie zmienia kwestii, że to są klasyczne dętki szosowe, ważące te 100-105g i co za tym idzie mające szerokość taką jak dętki Race 18-25mm Continentala. O ile o 28mm to można się spierać, bo to wymiar graniczny, to już szersze opony to nie bardzo to widzę. Dętka 100g w takiej oponie będzie po prostu bardziej rozciągnięta, co za tym idzie guma będzie cieńsza i bardziej podatna na uszkodzenia. Np. dla porównania Schwalbe ma dętki szosowe 105g w wymiarze 18-28mm, oraz dętki do szerokości 28-32mm ważące podobnie jak Continentale Wide 130-135g.
Dlatego IMO jednak lepiej mieć dętkę o odpowiedniej do opony szerokości, nawet jeśli taka dętka będzie troch cięższa.
Że jedziesz na lekko z dwoma klockami ponad 200g na widelcu to Ci się tylko wydaje