Autor Wątek: SPCYCLE G056 - składam rower żwirowy  (Przeczytany 1617 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
SPCYCLE G056 - składam rower żwirowy
« 10 Maj 2024, 16:57 »
Aluminiowy Gravel z kołami 20" jest, stalowy gravel z kołami 29" też jest, stalowy gravel z kołami 27,5+ również. Teraz pora na carbonowego, który zastąpi mało użyteczny rower szosowy.

Powoli zbieram części do kupy. Forma tymczasowe - mam już koła z szerszymi obręczami. Carbonowa kierownica jest już w drodze. Brooks C17 jest tylko dla przymiarki, bo ma być siodełko w technologii druku 3D.

Największy problem to korba - okazało się, że śruby zębatki BCD 64 ocierają o mufę suportu T47 :(

Trzeba będzie dorobić też mocowanie przerzutki Deore XT, bo nie ma jak jej założyć.

Poszukuję korby z dwiema zębatkami BCD 96 - może ktoś zna..? Suport o szerokości 86,5 mm
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Ale po Ci karbonowa kierownica? Do gravela bez sensu IMHO. Taka kierownica ma jakieś zalety poza niską wagą?
Z tym jest dodatkowy problem, przy montażu akcesoriów do kierownicy , lemondki i torby do bikepackingu.

No i obstawiam, że to będzie jakiś chińczyk, więc niezawodność tego to będzie loteria.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Ale po Ci karbonowa kierownica? Do gravela bez sensu IMHO. Taka kierownica ma jakieś zalety poza niską wagą?

Ma sporo zalet, od 'wiotkości' przez amortyzację, po dobre komponowanie się z kałbonową ramą. Miałby tam wsadzić stalowego baranka, czy co?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Po co carbonowa kierownica?

1. Po to żeby nie wiercić otworu w aluminiowej pod Di2
2. Żeby móc prowadzić przewody wewnątrz mostka - wszystko będzie pochowane - koszmar mechanika

Bonusem jest spłaszczenie w górnym chwycie i bardziej finezyjne gięcie. Ta którą zamówiłem ma tylko 80 mm dropu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Ale po Ci karbonowa kierownica? Do gravela bez sensu IMHO. Taka kierownica ma jakieś zalety poza niską wagą?
Z tym jest dodatkowy problem, przy montażu akcesoriów do kierownicy , lemondki i torby do bikepackingu.

No i obstawiam, że to będzie jakiś chińczyk, więc niezawodność tego to będzie loteria.

Ja mam taką to się wypowiem. A i miałem aluminiową więc mam porównanie. A porównania -NIE MA. Karobonowa jest o niebo wygodniejsza i o niebo lepiej tłumi, więc moja opinia jest o 180 st inna niż Twoja. Własnie w gravelu ma ona sens większy niż w szosie. Fakt-nie korzystam z lemondki (w gravelu??) Jedyny problem był(by) z lampką, jeśli chcesz taką na kierownicę. Ja montuje i w alu tez bym montował pod Garminem na uchwyt typu gopro. A, bo ta moja to jest sp-cycle, czyli chińczyk, aero. Nie miałem nigdy wygodniejszej kierownicy a kilka ich przerabiałem.
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ja mam taką to się wypowiem. A i miałem aluminiową więc mam porównanie. A porównania -NIE MA. Karobonowa jest o niebo wygodniejsza i o niebo lepiej tłumi (...)
Na YouTube słyszałem wypowiedź specjalisty na temat różnych materiałów ram i ponoć sam materiał nie ma pierwszorzędnego znaczenia. Da się zrobić aluminiową ramę, która będzie świetnie tłumić drgania. Można też zrobić carbonową ramę, która będzie twarda jak kamień.

W przypadku ram stereotypy wynikają z tego, że już nie robi się wysokiej jakości, finezyjnych ram aluminiowych. Pewnie też dlatego, że carbon pozwala łatwej modyfikować właściwości.

Kierownice aluminiowe potrafią się znacznie różnić wagą. W szosie mam kierownicę aluminiową ważącą 240-250 g, przeważnie nawet carbonowe ważą więcej. Ciężkie kierownice naturalnie będą sztywniejsze.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Jak pamiętam to chyba Cannondale byli ostatnim wielkim producentem, który robił topowe ramy alu. Nie wiem czy dalej to robi.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum