Autor Wątek: Hammerhead Karoo 3  (Przeczytany 5254 razy)

Offline Mężczyzna marcin_g

  • Wiadomości: 725
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 04.06.2018
Hammerhead Karoo 3
« 21 Maj 2024, 16:10 »
No i jest.
https://www.dcrainmaker.com/2024/05/hammerhead-new-karoo-3-review-upgrade.html
https://www.rowertour.com/blog/czy-trzecia-generacja-hammerhead-karoo-bedzie-rewolucja
~2000zł

Cytat: DC Rainmaker
– Increased display brightness
– Added Corning Gorilla Glass cover, increasing visibility
– Added ambient light sensor (to change display brightness in realtime)
– Increased button “crispness”
– Improved rain performance handling
– Increased internal space to 64GB (from 32GB)
– Increased RAM to 4GB (from 2GB)
– Increased processor to 2Ghz (from 1.1Ghz)
– Increased audio chirp level to JFC loud levels
– Added dedicated/new power button
– Decreased weight to 118g (from 132g)
– Removed SIM card slot
– Added phone companion app for syncing rides/routes/workouts/firmware notices/etc
– Added dual-frequency/multi-band GNSS/GPS
– Increased battery size to 3,200mAh (from 2,800mAh)
– Increased battery duration by 30% due to “significant battery subsystems work”
– Revamped Hammerhead Mounting system (called HMS) with adjustable plate and new screw system
– Changed to Android 12 64-bit (Karoo 2 is on Android 8 32-bit)
– Increased price to $474 from $399


Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 21 Maj 2024, 19:59 »
Z karoo nie miałem zbyt dużo do czynienia, w dwójce podobały mi się wyświetlacz, przeliczanie trasy i bajeranckie przedstawianie danych, ale wydajność baterii, jak dla mnie to była katastrofa, tutaj ma być lepiej, ale patrząc w tym temacie na konkurencję - wciąż będą odstawać. Do jednodniowych jazd - będzie rewelka.

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 135
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 23 Maj 2024, 20:39 »
Ok zamówione, sprawdzam to karoo 3 , wejdzie zamiast Garmin Explore 2 , zobaczymy….

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 23 Maj 2024, 22:37 »
Ciekaw jestem oceny

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 135
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 1 Cze 2024, 16:29 »
Pierwsze zabawy z komputerem, sprawdzam jak podczas podążania śladem, można na szybko znaleźć punkt w Google mapps na smartfonie i  dołączyć go do trasy aktualnej.

https://youtu.be/PyX0QujZWGk?feature=shared

Offline Mężczyzna ramzes

  • Wiadomości: 1457
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.06.2015
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 1 Cze 2024, 18:53 »
..można na szybko znaleźć punkt w Google mapps na smartfonie i  dołączyć go do trasy aktualnej.
Fajny bajer.

Offline Mężczyzna marcin_g

  • Wiadomości: 725
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 04.06.2018
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 1 Cze 2024, 21:52 »
Też sobie zrobiłem prezent z okazji dnia dziecka ;)

Na razie kilka niezbyt długich jazd i trochę klikania więc jeszcze dużo nie powiem, chyba, że ktoś ma konkretne pytania.

Dotychczas używałem Wahoo Elmnt Bolt v1 - więc oczywiście ekran to jest inny świat. Jeszcze się nie przyzwyczaiłem do nowych dźwięków - na pewno są głośniejsze niż w wahoo - podobno użytkownicy Karoo 2 narzekali, że jest za cicho to teraz są takie, że umarłego obudzą nie mówiąc o przysypiającym na lemondce kolarzu ;)

Ma kilka pól, których mi brakowało w wahoo (albo nie wiedziałem, że mi brakuje):
* ETA (czyli oszacowanie kiedy dotrę do końca trasy, wiadomo, że można to sobie przeliczyć w głowie ale tak jest fajnie)
* Czas do zachodu/wschodu słońca
* pozostały dystans i przewyższenie jako paseczki postępu

Nie ma średniej prędkości brutto (wahoo też nie miało).

Moim zdaniem lepiej rozwiązany zoom - 3 predefiniowane poziomy, które mi pasują (+oczywiście możliwość dowolnego zoomowania palcami). Podobno też zapowiadają opcjonalny autozoom przy manewrach ale jeszcze nie ma.

Na razie brakuje mi diodek z wahoo, na których miałem aktualne HR + alerty z Varii. Niestety w Karoo nie zaimplementowali kolorowych pól tak jak w nowych wahoo (tło pola z HR pokazuje strefę).

Wreszcie mam w nawigacji sensowne pokazywanie i alertowanie POI/highlights - niestety przygotowanie trasy nie jest trywialne, bo o ile trasy ze stravy czy komoota synchronizują się automatycznie - to komoot nie załącza wtedy POI, trzeba to obchodzić nieco na około :)

można na szybko znaleźć punkt w Google mapps na smartfonie i  dołączyć go do trasy aktualnej.
W ogóle możliwość szybkiego wyznaczenia i wrzucenia na nawigację trasy jest super. Jak się zagapisz i nie zauważysz, że Twój pociąg odjeżdża z Częstochowa Stradom a nie z Głównej - i trzeba w 15 minut przelecieć przez obce miasto...  ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 1 Cze 2024, 22:30 »
W ogóle możliwość szybkiego wyznaczenia i wrzucenia na nawigację trasy jest super. Jak się zagapisz i nie zauważysz, że Twój pociąg odjeżdża z Częstochowa Stradom a nie z Głównej - i trzeba w 15 minut przelecieć przez obce miasto...  ;)

A to takie znowu odkrywcze? W Garminach możliwość wytyczenia trasy do punktu POI to już chyba 10 lat temu E800 miał.

Mnie jako potencjalnego użytkownika jeżdżącego długie trasy interesuje mocno czas pracy baterii, E1040 to wyciąga nawet 1000km na jednym ładowaniu, tu z tego co piszesz 1/3 tego parametru będzie sukcesem.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 3970
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 2 Cze 2024, 01:06 »
W ogóle możliwość szybkiego wyznaczenia i wrzucenia na nawigację trasy jest super. Jak się zagapisz i nie zauważysz, że Twój pociąg odjeżdża z Częstochowa Stradom a nie z Głównej - i trzeba w 15 minut przelecieć przez obce miasto...  ;)
I wyznaczył to de lege artis po ścieżkach rowerowych? Bo ja akurat zimą na musiku w Częstochowie jechałem kilkupasmową szosą, z zakazem jazdy rowerów, jakieś tunele, bo DDR był tylko kawałek i dalej znak "remont"  :D Jeszcze światła były wyłączone, więc gówno było widać przy tym ruchu z naprzeciwka, dałem Conovy na 100% i żałowałem, że dwóch nie miałem. Garmina ustawiłem na nawigację po bezdrożach, na wprost, żadna inna metoda nie dawała dobrego wyniku.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna marcin_g

  • Wiadomości: 725
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 04.06.2018
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 2 Cze 2024, 13:36 »
A to takie znowu odkrywcze? W Garminach możliwość wytyczenia trasy do punktu POI to już chyba 10 lat temu E800 miał.

Chodzi raczej o szybkość realizacji - jak widać na filmiku od larego - w ciągu 20s możesz wskakiwać na siodełko i jechać. Wiadomo, że mając zapas czasu mogę sobie na telefonie narysować trasę, wyeksportować, zaimportować, zsynchronizować itd. i to zadziała z każdym współczesnym licznikiem.

Mnie jako potencjalnego użytkownika jeżdżącego długie trasy interesuje mocno czas pracy baterii, E1040 to wyciąga nawet 1000km na jednym ładowaniu, tu z tego co piszesz 1/3 tego parametru będzie sukcesem.

Na razie tylko krótsze jazdy po parę godzin, jak pojeżdżę więcej to powiem. Wiadomo, że nie ma szans na konkurowanie z 1040+solar. Ja akurat nie planuję wielodniowych wypraw z dala od cywilizacji ani ultra typu MRDP, więc to nie jest czynnik krytyczny - o ile nie okaże się, że drastycznie poniżej specyfikacji wypada.

I wyznaczył to de lege artis po ścieżkach rowerowych? Bo ja akurat zimą na musiku w Częstochowie jechałem kilkupasmową szosą, z zakazem jazdy rowerów

To było wspomnienie starej sytuacji, gdzie - ze względu na rygor czasowy - po prostu odpaliłem nawigację na google maps, ustawiłem głośność na maks (bo telefon w kieszonce) i starałem się połapać co do mnie gada. Na szczęście trasa z Głównej na Stradom przez centrum to w zasadzie 2-3 zakręty.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 2 Cze 2024, 13:46 »
Chodzi raczej o szybkość realizacji - jak widać na filmiku od larego - w ciągu 20s możesz wskakiwać na siodełko i jechać. Wiadomo, że mając zapas czasu mogę sobie na telefonie narysować trasę, wyeksportować, zaimportować, zsynchronizować itd. i to zadziała z każdym współczesnym licznikiem.

W Garminie to też nie trwa wcale długo takie wyszukiwanie z wgranych w mapę POI, tylko wielu ludzi nie wie, że jest taka możliwość. Poza tym osobiście, w sytuacji, gdy się spieszę na pociąg - to nigdy bym gotowej trasy nie robił. Takie trasy zawsze mają swoje ograniczenia, wcale nie muszą być najkrótszymi drogami, bo a to uwzględniają objazdy dróg jednokierunkowych jakich nie brakuje w centrum, a to puszczą jakimiś drogami rowerowymi itd. Najszybszą opcją w takim wypadku jest IMO zaznaczony punkt na mapie do którego chcemy dojechać i samodzielna nawigacja do niego, a nieraz byłem w takiej sytuacji spiesząc się na pociąg.

Natomiast nie kojarzę by na Garminie była możliwość przerzucenia punktu POI z Google Maps, to bez wątpienia bardzo wygodna opcja.

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 135
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 2 Cze 2024, 17:03 »
Jak ktoś się interesuje bardziej niż ja i chce takiej konkretnej recenzji, to poniżej link do DCRAINMAKER. Gość rozbiera kompleksowo ten komputer i sporo porównań do innych modeli podaje, po kolei omawiając dostępne w nim funkcje, od prostej nawigacji po zaawansowane funkcje treningowe.

https://www.dcrainmaker.com/2024/05/hammerhead-new-karoo-3-review-upgrade.html

Dla mnie menu jest mega proste że nie ma problemu dla mnie braku polskiego języka, choć jak na  produkt który już jest jakoś rozpoznawalny miło by było widzieć obsługę w naszym języku. Menu nie jest tak rozbudowane jak Garmin, oraz bardzo logicznie poukładane, przypomina mi to obsługę iphona.

Ekran bardzo przyjemny np. podczas przewijania mapy. Dodatkowa obsługa z 4 guzików po bokach jest za to świetna podczas jazdy. Przewijanie ekranów danych, mapy i co tam jeszcze macie jest naprawdę wygodne, w lewo w prawo osobnymi przyciskami górnymi.  Przyciski obsłużyć się da nawet w grubych zimowych rękawicach. Są mocno wystające. To jest dla mnie dużo wygodniejsze niż skakanie po ekranach tylko dotykiem jak w garminie moim.

Tak jak ze wszystkim, nie każdemu podpasuje taki sprzęt, i każdy będzie miał własne kryteria dopasowane do własnych potrzeb. Ja na przykład wiem że bateria jest słabsza od EXPLORE2 ale akceptuje to bo to nie jest dla mnie najważniejsze. Z kolei taki Wilk od razu odrzuci ten sprzęt bo przy jego przebiegach bateria mała obniży mocno niezależność urządzenia.

Offline Mężczyzna kouczan

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 3 Cze 2024, 17:59 »
Bo ja akurat zimą na musiku w Częstochowie jechałem kilkupasmową szosą, z zakazem jazdy rowerów, jakieś tunele, bo DDR był tylko kawałek i dalej znak "remont"  :D Jeszcze światła były wyłączone, więc gówno było widać przy tym ruchu z naprzeciwka, dałem Conovy na 100% i żałowałem, że dwóch nie miałem. Garmina ustawiłem na nawigację po bezdrożach, na wprost, żadna inna metoda nie dawała dobrego wyniku.
Generalnie chciał dobrze a wyszło jak zawsze. Tego kawałka DK91 wjeżdżając od tej strony od której jechałeś i na tym etapie nie bardzo się da ominąć. Ale fakt, że dało się pojechać lepiej. Wydaje mi się, że w każdym większym mieście będą takie kwiatki.

Offline Mężczyzna marcin_g

  • Wiadomości: 725
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 04.06.2018
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 10 Cze 2024, 20:51 »
Mały update z życia - pojechałem z K3 Maraton Podróżnika, oczywiście były pewne obawy czy poradzi sobie dobrze na dłuższej trasie (dlatego zabrałem ze sobą stare Wahoo, żeby w razie czego się ratować) ale wszystko poszło ok. Kilka obserwacji:

* jechałem z podpiętymi czujnikami prędkości, kadencji i HR - bez Varii (bo przy dużej podsiodłówce nie bardzo mam jak ją montować na ramie - a zapomniałem ogarnąć klips do przypięcia na torbę)
* trasę wrzuciłem oczywiście w całości - gpx ma 1MB (7800 punktów)
* ślad z maratonu nagrał się bez problemu, plik gpx pobrany potem ze stravy ma 30MB i 90000 punktów
* nawigacja/nagrywanie trwało ponad 30h (no comments ;) )
* nawigacja przebiegała bez problemów, mapa była aktualna, zero uwag
* w aplikacji mapowej Hammerhead do trasy dodałem wszystkie interesujące mnie POI (tj. sklepy, stacje benzynowe) - jeśli punkt leżał bezpośrednio na trasie to Karoo alarmuje (jak przy innych manewrach), jeśli poza trasą to trzeba o takim pamiętać (nie widziałem opcji "alarmuj jeśli POI w promieniu x km)
* w przypadku zjechania z trasy Karoo proponuje powrót (nie modyfikuje istniejącej trasy tylko dorysowuje drogę powrotu oznaczając innym kolorem) - przy czym nie sprawdziłem dokładnie, ale wydaje mi się, że proponuje powrót do najbliższego punktu trasy a nie do miejsca gdzie się ją opuściło - więc trzeba pilnować, żeby sobie nie zrobić skrótu; na podróżniku akurat takiego przypadku nie miałem
* bateria zgodnie z oczekiwaniami, tzn. sygnalizowany poziom spadł do 10% po ok. 13 godzinach jazdy; podłączyłem powerbank, naładowałem do 100% (nie odłączyłem od razu po naładowaniu bo nie zwróciłem uwagi, że już 100) i potem już dojechałem do końca
* wydaje mi się (ale to tylko odczucie nie poprarte pomiarem), że w drugiej części (obejmującej noc) bateria schodziła wolniej - wpływ mogła mieć dużo niższa temperatura, ale większy jak mi się wydaje - nocne podświetlenie: K3 (podobnie jak większość telefonów) ma czujnik oświetlenia i w nocy podświetlenie jest dużo słabsze bo nie musi kompensować ostrego słońca
* zejście baterii do 20% sygnalizowane jest dźwiękowo i komunikatem, który trzeba kliknąć (więc nie da się go przegapić); dodatkowo wskażnik baterii na pasku statusu też jest wtedy czerwony
* pierwszy raz jechałem z "climberem" czyli z opcją, która rozpoznaje istotne podjazdy na trasie (można konfigurować 3 poziomy "istotności" - miałem wybraną opcję domyślną); K3 wykryło mi na Podróżniku 56 istotnych podjazdów :D
* wykryte podjazdy są oznaczane kolorem na trasie a dodatkowo Karoo otwiera widok z profilem (można wyłączyć takie automatyczne otwieranie) - z tego co słyszałem, niektórzy wolą nie wiedzieć czy za zakrętem czeka ich już wypłaszczenie czy może soczyste 15% ;)
* K3 alarmuje jeśli wciśnie się pauzę i jedzie - zdarzyło mi się przypadkiem zapauzować gdy zmieniałem baterie w lampce z przodu bo pauza jest dostępna pod jednym z fizycznych guzików; oczywiście autopauza działa normalnie niezależnie
* K3 ma opcję blokady ekranu dotykowego (głównie na wypadek deszczu) - wtedy można używać jedynie przycisków fizycznych (i ewentualnie na manetkach sram axs); jak padało w nocy to włączyłem ale prawdę mówiąc dotyk na zapadanym ekranie też działał ok i nic się samo od kropelek nie klikało

Tyle co mi przyszło na szybko do głowy - generalnie jestem bardzo zadowolony bo skok w jakości oglądanej mapy w porównaniu z Wahoo v1 jest ogromny. Jak ktoś zapyta - to po co w ogóle kupowałeś Wahoo jeśli zależy Ci na mapie? - to odpowiem - bo koledzy mieli, byli zadowoleni i mówili, że Garminy to się ciągle zawieszają i gubią zapisane jazdy a mapę to sobie zawsze możesz sprawdzić na telefonie :)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Hammerhead Karoo 3
« 10 Cze 2024, 20:59 »
Dzięki za recenzję. Widać, że nad Karoo pracuje ktoś, kto sam na co dzień z tego korzysta. K3 wydaje się być intersującym urządzeniem, gdyby tylko czas pracy na baterii był dłuższy, to być może dałbym mu kiedyś szansę. Choć do czasu zakupu przeze mnie nowej nawigacji to pewnie ukaże się już K5 :icon_cool:
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum