Nie wiem czy to pomysł Tailfina. W końcu wykorzystanie osi QR jako mocowania bagażnika jest znane od dawna. Zanim Tailfin pojawił się na rynku.
Zdecydowanie pomysł Tailflina.
Wcześniej to był tylko adapter Tubusa do typowego bagażnika na QR - ale to była zupełnie inna, dużo gorsza konstrukcja, żeby zdjąć bagażnik trzeba było zdjąć cały zacisk QR. A patent Taliflina polega na tym, że oś i to zarówno QR jak i sztywna (bo na QR bagażnik jednak wpada trochę w wibracje) jest na stałe i do niej wpinasz i wypinasz bagażnik w 5 sekund. I to właśnie Ortlieb tutaj skopiował.
BTW - wadą tego rozwiązania jest konieczność zdejmowania załadowanego bagażnika przy naprawie dętki (aby zdjąć koło trzeba wykręcić oś, aby wykręcić oś trzeba zdemontować bagażnik).
W przypadku gumy jest pewna drobna niedogodność, tylko jak często łapiesz gumy? A zdjęcie całej torby to trwa 10-15 sekund.
Przy okazji - w sieci widać foty nowych, prototypowych produktów Tailfina. Widział ktoś może gdzieś informacje nt. planów wdrożenia do seryjnej produkcji, asortymentu i dostępności?
Te prototypowe lżejsze, wyścigowe Aeropacki to już widać od 3 lat co najmniej, a pełne torby w ramę też ze 2 lata najmniej. Pewnie kiedyś będzie wprowadzane do seryjnej produkcji, ale kiedy to wie tylko producent.