Autor Wątek: rama] Scott Adventure czy Giant Track dla sakwiarza  (Przeczytany 3734 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
No to bomba. Jak dojedzie, sprawdzę co ze współczesnych części można w niego wmontować (mam nowego Unibike, więc jest na czym sprawdzać co pasuje a co nie), no i będę powoli szykował się do budowy pojazdu ekspedycyjnego :)

Na pewno moje pomysły poddam pod konsultację, co by zrobić dobrze i tanio.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Największe problemy robi rura sterowa (czytaj: widelec, stery, wspornik: CrMo są raczej na rurze 1"), reszta jest zazwyczaj standardowa.

Jak Skolioza pisze, to jakby powiedzieć, masz szczęście :) Nie ma co szukać amortyzowanego widelca: jak podniesie przód to i trail poleci w górę i "jak do krowy, bez łańcucha nie podchodź": rower byłby baaardzo niezwrotny (a z sakwami z przodu to już zupełnie tylko do DH, ale bez kierowcy  8) )
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Cytat: "pajak_gdynia"
Największe problemy robi rura sterowa (czytaj: widelec, stery, wspornik: CrMo są raczej na rurze 1"), reszta jest zazwyczaj standardowa.

Obawiam się Pająku że tu jesteś w błędzie Bardzo dużo ram MTB cr-mo było robionych wg standardu 1 1/8" Mój Boulder z tego roku co ta Montana ma już główkę 1 1/8" (rok wcześniej istotnie była calowa), tutaj katalog jednak milczy w tej sprawie a po zdjęciach z aukcji ciężko wnioskować (choć foty w katalogu wskazywałyby na 1 1/8, to na tej podstawie ręki uciąć bym sobie nie dał - zdarzało się bowiem na początku lat 90, ze zdjęcia robione były na przykładach innych ram pomalowanych jedynie właściwie)
Problemy jeśli już możesz mieć ze sztycą - wymiary z tamtych czasów są obecnie mało popularne (tu będzie prawdopodobnie 26,6), a oryginalne sztyce raczej krótsze niż dłuższe (do 300-350mm)
Średnica do przerzutki 28,6mm, ciąg dolny - wątpię aby Exage który tam jest wymagał wymiany, jeśli jednak przerzutek, szczególnie starszych modeli o takich parametrach jest dużo

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Po raz kolejny idę "do piwnicy za karę", znowu nie odrobiłem pracy domowej :)

skolioza, moja żona będzie miała lepszy rower niż mój w tym tempie, w końcu nie mogę go ciągle myć :)

Co do sztycy.. Skoro udało mi się uzyskać poprzez zakup amortyzowaną 25.4mm, w dodatku koniecznie czarną i najlepiej z mocowaniem siodła na dwie śruby.. To raczej nie powinno być problemu ze sztycą :)
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
No i Montana dotarła. Tylko że... rama nie ma obiecanych 19" a jedynie 18". Ktoś się pomylił przy mierzeniu. Trochę przykrótki na mnie ten rowerek. Pewnie będzie się nim cieszyć moja dziewczyna, bo niechętnie bym takie cacko zwracał sprzedawcy. Pojeździmy, zobaczymy... ktoś z nas go wybierze :D

Poza tym rowerek chodzi jak złoto, jest lekki i zgrabny. Jedynie sprężyna w przerzutce trochę niedomaga, no i hamulce cantilever, których osobiście nie lubię.

Docelowo jednak, przed większymi wyprawami, cały układ napędowy i jezdny jest do wymiany. Jako że dziś chyba trudno o dobrej jakości 7-rzędowe kasety, zastanawiam się czy da się tam w ogóle włożyć 8-rzędową i z jakimi ewentualnie problemami mogę się zetknąć?

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Pająku, oby na dobre Pięknej Pani te nasze forumowe dysputy wyszły  :wink:
Emes - jeśli siódemka którą masz jest w dobrym stanie to - jeśli oczywiście nie zależy Ci koniecznie na 8/9s - zostaw ją Kaseta którą prawdopodobnie masz - jeśli nie została wymieniona na bardziej współczesną - to produkt który zajechać jest zdecydowanie trudniej od tego co kupisz obecnie Warunek - dobry, nie wyciągnięty łańcuch
Co do ew. konwersji - bębny 7s są za wąskie na 8/9s Można zmienić sam bęben i  "przeciągnąć" koło na jedną stronę (konieczna jest centrownica), albo spleść nowe koło Zyskujesz na tym na pewno lepsze uszczelnienie, bo sztywności z tobołami raczej nie odczujesz Przed zapleceniem nowego koła sprawdź tylko czy Twoja rama jest w obecnym standardzie 135mm,czy jeszcze w 130 Jeśli w 130 najpierw ujmij podkładki dystansujące korpus od końca osi po stronie przeciwnej do bębna, później wsadzaj na centrownicę - w przeciwnym wypadku będziesz centrował 2x

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Albo rób tak jak ja. Kupujesz 8 rz. kasetę. wywalasz jedną luźną koronkę i masz 7rz. Pasuje idealnie. Ja osobiście używam shimano alivio bo to chyba aktualnie najwyższej klasy dostępna "ósemka". Uprzedzam, nie próbuj tego z 9rz. i odejmowaniem dwóch zębatek, To już nie zadziała.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Myślałem raczej o instalacji całego nowego koła. Oryginalna piasta ma już lekką deformację, więc jej dni są policzone. Zastanawiam się więc, czy w tą ramę wsadzę piastę z kasetą 8s, czy po prostu się nie zmieści, a może jej geometria spowoduje, że koło będzie przesunięte w lewo względem osi roweru?

Inna, bardziej istotna sprawa, to hamulce. Oryginalne cantilevery są słabe i strach na nich jeździć z bagażem. Wymieniając na V-brake, muszę chyba wymienić klamki?

Cytat: "rafalb"

Ja osobiście używam shimano alivio bo to chyba aktualnie najwyższej klasy dostępna "ósemka".


Hmm, a to przypadkiem nie jest wyższy model Shimano: DEORE LX CS-HG70-I8?

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Cytat: "emes"
Zastanawiam się więc, czy w tą ramę wsadzę piastę z kasetą 8s

Moim zdaniem bez problemu wsadzisz i 9rz. ale nie jestem pewny.
Cytat: "emes"
Wymieniając na V-brake, muszę chyba wymienić klamki?

Nom, wypadałoby, klamki do v-breaków mają inny uciąg linki. Oczywiście można stosować i stare klamki ale nie zyskasz pełnej siły v-breaków wtedy.
Cytuj
rafalb napisał/a:   

Ja osobiście używam shimano alivio bo to chyba aktualnie najwyższej klasy dostępna "ósemka".


Hmm, a to przypadkiem nie jest wyższy model Shimano: DEORE LX CS-HG70-I8?
_________________

No tak, LX to wyższy model. :wink:

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Przy zmianie hamulców nie siła będzie istotna a owo wybieranie linki - szczęki V będą musiały być bardzo blisko obręczy (więc koło idealnie centryczne), a klamka będzie "gumiasta"...

Co do koła - jeśli będzie zaplecione dobrze, to i w ramie będzie centrycznie , dlaczego miałoby się coś przesunąć? :wink:
Kwestia tylko czy sie piasta zmieści (wyjmij koło i zmierz odległość między wewnętrznymi płaszczyznami haków - jesli będzie 135mm wejdzie bez kłopotu, jeśli 130, w co wątpię, bez "tuningu" piasty będzie ciężko)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Znalazłem jeszcze 3 interesujące rowery. Czekam na dokładne info o wymiarach od sprzedawcy, a w międzyczasie zapytam, czy ktoś coś więcej o tych modelach wie?

Giant Terrago http://allegro.pl/giant-terrago-cr-mo-altus-araya-i1233116157.html - naklejka mówi wprost, że wszystkie rury CrMo i cieniowane. Dodatkowo widelec CrMo, który wydaje się mieć dodatkowe mocowania na bagażnik w okolicy zgięcia.

Wheeler 6600 http://allegro.pl/wheeler-crmo-deore-xt-dx-i1239546893.html - BikePedia mówi, że to CroMo łączone mufami (cholera wie czy cieniowane), czyli pewnie wyjątkowo wytrzymały pojazd. Dodatkowo potrójnie cieniowany widelec CrMo.

Merida Miami http://allegro.pl/merida-miami-stx-araya-i1223800482.html - w zasadzie nie wiadomo co to, ale podobieństwo wizualne do Montany (np. detale tylnych widełek) pozwalają podejrzewać, że to dobra rama.

Cytat: "skolioza"
jesli będzie 135mm wejdzie bez kłopotu


Jest 135 :)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
W Giancie kupujesz w zasadzie tylko ramę - reszta to taka klasa z której raczej nie będziesz zadowolony
Wheeler prezentuje się bardzo ciekawie, osprzętowo także Warto by wygooglać jak rury są łączone z mufami (klej - wątpię, lutowanie, spawanie?)
Merida wygląda Ok, osprzęt faktycznie pozwala sądziś że rama w całości będzie cr-mo i przynajmniej przedni trójkąt będzie cieniowany

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum