Autor Wątek: Wymiana Praxis LevaTime I na LevaTime II - problem z kompatybilnością  (Przeczytany 973 razy)

Offline TheGeniesis

• Miasto:
  • Na forum od: 03.09.2024
Cześć,
Krótki wstęp:
Jestem słaby z mechaniki rowerowej i popełniłem błąd. Jakiś czas temu kupiłem używany rower pod trenażer ("reklamowany", że na Shimano 105). Łańcuch skakał przy dużych watach. Po wymianie automatu, łańcucha, tylnej kasety i rozmowie z mechanikami okazuje się, że przednie zębatki są do wymiany. Zęby są w słabym stanie. Przed zakupem posprawdzałem i okazało się, że nie ma Shimano 105 z przodu tylko Praxis Levatime I wraz z ramieniem korby Oval 300. Poszukałem i nie znalazłem w sprzedaży wersji I, tylko II. Producent ma na stronie informacje, że wersja II jest kompatybilna z wcześniejszymi.

Sedno problemu:
Dzisiaj przyszedł Levatime II i okazało się, że pająk jest na 4 śruby, gdzie moje ramie jest na 5. Ramie jest pospawane, więc nie mam możliwości podmiany by nagle mieć 4 śruby.

Pytanie:
Co powinienem zrobić?
Myślałem o tych możliwościach:
- Wymiana korby i ramienia na Shimano 105 (jest dużo tańsze, a na trenażer nie interesuje mnie "super pod MTB"). Tutaj nie wiem czy suport i inne podzespoły będą też do wymiany. Jakieś uwagi?
- Wymiana ramion na coś kompatybilnego z Praxis Levatime II. Problem w tym, że nie wiem na co (jakieś pomysły?) i czy w tym wypadku da się dostać samotne ramię, bez korby (znowu prośba o jakieś rady)

Macie jakieś inne rozwiązania warte polecenia?

LevaTime I:

LevaTime II:

Ramię numery:

Ramię po demontażu blatów:

Offline Mężczyzna Borafu

• Moderator Globalny
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Zgubiłem się w tej historii.
Najpierw piszesz ze zębatki zużyte, a potem o wymianie samego ramienia.
Na pierwsze rzut oka mi to wygląda na typowe mocowanie na 5 śrub, więc nasuwa się pytanie czy nie wystarczy po prostu kupić nową tarcze na 5 śrub o tej samej ilości zębów i tym samym BCD, mocowana na 5 śrub?

Offline Mężczyzna sinuche

• Miasto: Beskid