No szkoda, że nie oblali go jeszcze asfaltem, żeby się jeszcze bardziej zlał z tłem
No ale do rozdzielania kierunków to się maluje pasy na asfalcie. Jakoś nie wydziałem metalowych słupków rozdzielających kierunki na jezdni.
Mało widziałeś. Znowu służę przykładem ze Szczecina:
Do tego po śladach widać, że jest zakręt, może kilku kiedyś ścięło zakręt, połamały się kończyny, poszły pozwy roszczeniowe i pojawiły się słupki
Rowerzyści nagminnie ścinają ten zakręt i podczas skrętu lądują po lewej stronie słupków. W razie spotkania z rowerzystą jadącym z przeciwka nie ma już gdzie uciec.
Cytat: rafalini w 25 Wrz 2024, 17:01No ale do rozdzielania kierunków to się maluje pasy na asfalcie. Jakoś nie wydziałem metalowych słupków rozdzielających kierunki na jezdni.Mało widziałeś.
W miejscach, w których skutki ewentualnej kolizji pojazdu ze słupkiem przeszkodowym byłyby większe niż skutki kolizji z przeszkodą, zaleca się stosowanie słupków przeszkodowych podatnych.
Dopuszcza się stosowanie słupków blokujących w formie ozdobnej dostosowanej do architektury otoczenia o barwach innych niż biało-czerwone.
Jadąc kiedyś w Warszawie widziałem raz na własne oczy jak chłopak jechał rowerem miejskim po DDR i pewnej chwili 'zatrzymał' się niemal w miejscu na jednym z takich słupków (zahaczył kolanem).
Popularne w Szwecji, googlaj pod cable barrier separating lanes
Jest to lepsze od typowych stalowych barier, bo lina nie połamie się i nie przyczyni się do dodatkowych uszkodzeń auta i obrażeń pasażerów.