Autor Wątek: MRDP 2025  (Przeczytany 16233 razy)

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1783
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 00:34 »
Brzmi jak happy end  ;) BTW. w 2021 też nie było chyba równe 3200, tylko się jakiś ogonek przyczepił.

Offline Mężczyzna bartekk

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Wieleń
  • Na forum od: 22.02.2019
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 05:41 »
Mnie te szutrowe wstawki nie przekonują (choć bardzo je lubię ale gravelem). Zostawmy je takim imprezom jak Race "Through" Poland.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20119
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 12:55 »
To dotyczyło długości trasy odcinka MRDP Góry. Tak czy siak trzeba by urwać gdzieś 30km. Decyzja o tym padnie w styczniu.

W 2013 trasa MRDP miała 3127km, w 2017 3142km, w 2021 3200km. Więc te 30km nie odstaje od normy, nie jest tu aż tak wielką różnicą, tym bardziej że nie dochodzą za tym dodatkowym dystansem góry. Największa zmiana była pomiędzy edycjami 2017 i 2021, bo tam na odcinku górskim w rejonie Nowego Sącza wraz z większym dystansem doszło kilka bardzo trudnych ścian i to realnie wydłużyło trasę wyścigu o dobre 3-4h. I to dużo więcej zmieniło niz jakby teraz dodać te 30km więcej przez Dołhobyczów.

Z drugiej strony tak jak pisałem - asfalty od 2013 roku znacząco się poprawiły. Zmienił się też mocno światek ultra - wielu ludzi poważnie trenuje, ma dużo większe doświadczenie, sprzęt też jest trochę lepszy, więc sumarycznie ludzie jadą jednak trochę szybciej. Więc nie bałbym się tak dodania tych 30km więcej, a myślę, że ten Dołhobyczów jest tego wart, też jest zgodny z ideą jazdy blisko granic.

Swoją drogą cały czas chodzi mi po głowie dystans ok 4000 km, ale to byłoby wiele nawrotek na trasie.

To już przecież był w którejś edycji taki projekt i to zupełnie nie chwyciło. To już będzie trasa mocno na siłę i sztuczna, wymagająca wielu "zawrotek" typu Mierzeja Helska. Nie warto ruszać tego co dobrze funkcjonuje, jest takie mądre przysłowie "lepsze jest wrogiem dobrego".

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1040
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 14:08 »
Myślę, że Daniel ma parcie na 4000 i stąd te sugestie...

Oceniając jako obserwator, a nie uczestnik

BTW
http://sierra.bikestats.pl/1004510,Cel-Rozewie-miejsce-startu-MRDP-2013-godz-1200.html#comments
http://sierra.bikestats.pl/1612569,Na-start-do-MRDP-2017-z-bonusem.html
http://sierra.bikestats.pl/1615926,Na-mete-MRDP-z-Markiem.html

myślę,
że część osób, które nie przejechały w limicie (choć były finiszerami) chciałoby jednak dopiąć celu i stąd głosy przeciw.
Dla mnie to będzie numer jeden, jeśli chodzi o ultra, bo jadąc z Kasią "romantycznie" w 2018 (śladem 2017), poznałem jak trudne jest to wyzwanie.
I dlatego próba modyfikacji długości MRDP nie powinna mieć miejsca.
Ale, jak Ktoś wstępnie zauważył, jest to pomysł Ojca Dyrektora i należy się liczyć z Jego zdaniem.     

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1700
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 17:02 »
W 2013 trasa MRDP miała 3127km, w 2017 3142km, w 2021 3200km

Michał dystans rośnie ze względu na znaczącą poprawę bocznych dróg oraz diametralny wzrost uchu samochodów na głównych szosach. Pierwsza edycja miała ok 3117km i była w większości poprowadzona drogami wojewódzkimi i krajowymi. Zresztą rewolucja cenowa w gps pozwoliła na znacznie bardziej skomplikowane nawigacyjnie trasy, pierwsze edycje jechało się wg mapy na papierze.

Asfalty oczywiście znacznie się poprawiły, zwłaszcza wschód i góry, co oczywiście przyspiesza jazdę. Zachód to niestety nadal miejscami tragedia.

Minimalny dystans na jaki uda się na ten moment zejść to ok 3216km, czekam, aż skończą S3 przez Wyspę Wolin, teraz rowerowo to tam ciężka sprawa.


Co do propozycji zmiany trasy na odcinku Zakopane - Krowiarki to zdecydowanie bez zmian, chyba że ruch tam wzrośnie na tyle że jazda rowerem stanie się bardzo uciążliwa i niebezpieczna.
« Ostatnia zmiana: 14 Lis 2024, 17:48 Wigor »

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1700
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 17:49 »
Trasa po cięciach może wyglądać tak:

https://ridewithgps.com/routes/49047668

Offline Mężczyzna lukidra

  • Wiadomości: 231
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 08.05.2018
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 20:53 »
Pod względem ruchu trasa przez Dołhobyczów jest niewątpliwie dużo lepsza, ale znowu zaopatrzeniowo kiepsko, jak się jedzie nocą to od Hrubieszowa do Przemyśla niemal pustynia, na 200km jedna stacja. Na Wschodzie to się jedzie krótko po starcie i dla wszystkich w dzień, więc to nie jest taki problem, na pełnym MRDP to już nieraz wypada nocą. I też traci się "grzędy tomaszowskie", czyli serię fajnych i soczystych jak na ten rejon podjazdów, znowu na tej trasie do Tomaszowa i dalej na Narol rzeczywiście jest sporo większy ruch, choć to mocno zależy od godziny w jakiej tam jesteśmy. Wszystkiego to nie można mieć, zawsze na jakieś kompromisy trzeba iść, coś się zyskuje coś traci.
Owszem, odcinek Narol - Lubaczów to już trochę ruch jest, tym bardziej że sporo jeździ tamtędy ciężarówek. Tam ułożenie drogi też trochę nie pomaga, bo jest kilka zakrętów na górkach, a wiem żę auta tam potrafią grzać... Ale za to wybierając odcinek Lubycza - Bełżec - Cieszanów - Lubaczów - Wielkie Oczy choć trochę minimalizuje się dziurę zaopatrzeniową. W samym Narolu i Cieszanowie zrobiło się trochę luźniej przez obwodnice. Kilometrowo wychodzi bardzo podobnie.
Płaskie to nuda, górki to dopiero coś :)

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 4389
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 21:27 »
Co do propozycji zmiany trasy na odcinku Zakopane - Krowiarki to zdecydowanie bez zmian, chyba że ruch tam wzrośnie na tyle że jazda rowerem stanie się bardzo uciążliwa i niebezpieczna.
Ta zmiana proponowana przeze mnie to raczej w kontekście Gór MRDP, bo wtedy ma ona większy sens. Podbija znacznie walory widokowe (jeśli będzie pogoda) i obniża korzystanie z ruchliwych dróg. Dodaje też dwa trudne podjazdy, więc Góry zyskują na pazurze. W MRDP ta zmiana by spowodowała problem z limitem czasu, bo trzeba doliczyć około 60 minut na pokonanie różnicy wzniesień - aż tyle tam się nastuka :D

Michał dystans rośnie ze względu na znaczącą poprawę bocznych dróg oraz diametralny wzrost uchu samochodów na głównych szosach. Pierwsza edycja miała ok 3117km i była w większości poprowadzona drogami wojewódzkimi i krajowymi. Zresztą rewolucja cenowa w gps pozwoliła na znacznie bardziej skomplikowane nawigacyjnie trasy, pierwsze edycje jechało się wg mapy na papierze.

Asfalty oczywiście znacznie się poprawiły, zwłaszcza wschód i góry, co oczywiście przyspiesza jazdę. Zachód to niestety nadal miejscami tragedia.

Asfalty się poprawiły, ale przerzucenie na boczne drogi powoduje, że jest mniejszy zug od samochodów, a on bardzo dużo daje. Jazda ruchliwą szosą jest szybsza o około 3-4 km/h od jazdy solo pustą szosą. Na dystansie rzędu 400 km (a tyle pewnie zostało przerzucone z ruchliwych dróg na lokalne) to już jest zauważalna zmiana w czasie podróży, kolejne 70-75 minut. I tak się dodaje, 70 minut na 30 km plus 70 minut na lokalne drogi, a limit ten sam  :lol: Moim zdaniem MRDP będzie robić się coraz trudniejszy, natomiast coraz lepsza i dokładniejsza nawigacja GPS i rosnące możliwości szybkich zakupów, szybkiego jedzenia itd. pozwalają na optymalizację postojów. Można więc mniej czasu marnować na logistykę, ale z kolei trzeba mieć kondycję, aby ten dodatkowy czas na siodełku efektywnie spożytkować  :lol:

Na zachodzie możesz nową szosą przez Zatoń Dolną pojechać, wtedy ominiesz tę rąbankę przez Krajnik Górny, gdzie asfalt jest już tylko z nazwy. Wyjdzie chyba minimalnie krócej. Na pewno będzie dużo przyjemniej i bezpieczniej, bo krajówkę przecinasz, a nie skręcasz na nią w lewo. No, a na zjeździe do Zatoni przez kilka sekund jest taaaka panorama, że kaski z głów!

« Ostatnia zmiana: 14 Lis 2024, 21:43 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20119
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 22:15 »
Jazda ruchliwą szosą jest szybsza o około 3-4 km/h od jazdy solo pustą szosą. Na dystansie rzędu 400 km (a tyle pewnie zostało przerzucone z ruchliwych dróg na lokalne) to ju

Jakby tak było to by dobrze było ;)
Zysk z prędkości to jest tylko przy drodze gęsto obłożonej tirami (ale za to ileś się traci na oglądanie się do tyłu, czy sprawdzanie co jedzie), ale na pewno nie 3-4kmh założywszy tę samą jakość asfaltu. Jakoś rekordy BBT z czasów gdy wyścig coraz bardziej zjeżdżał na boczne drogi sa sporo lepsze niż gdy szedł bardzo ruchliwymi krajówkami.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 4389
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 23:17 »
Jakoś rekordy BBT z czasów gdy wyścig coraz bardziej zjeżdżał na boczne drogi sa sporo lepsze niż gdy szedł bardzo ruchliwymi krajówkami.
Inne możliwości. Porównaj swoje średnie teraz, a sprzed 10-15 lat. Pesel rośnie, ale wyniki również  :D
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1700
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 14 Lis 2024, 23:22 »
Zysk na prędkości w jeździe po ruchliwej jezdni to masz jak masz jak jedziesz jakąś 3 pasmówką, na normalnej drodze to zarówno z tyłu jak i przodu masz podmuchy od pojazdów, wychodzi średnio na zero, za to nowy równy asfalt to od razu z 5-6km/h szybciej.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1783
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: MRDP 2025
« 15 Lis 2024, 00:23 »
Zysk na prędkości w jeździe po ruchliwej jezdni to masz jak masz jak jedziesz jakąś 3 pasmówką,

Ale to nadal przesadzone zyski, na moje oko jak 0.5 kmh więcej wyciągniesz przy jeździe endurance to maks, o ile ten zysk aero z jazdy w dużym ruchu jest w ogóle mierzalny. Krajówki znacznie więcej dają pod kątem skrzyzowań, prowadzenia w linii prostej do celu a przede wszystkim deniwelacji. No i prawie zawsze mają gładszą nawierzchnię.

Offline Mężczyzna bartekk

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Wieleń
  • Na forum od: 22.02.2019
Odp: MRDP 2025
« 15 Lis 2024, 08:26 »
Równy asfalt przynosi bardzo duże zyski jeśli chodzi o tempo jazdy, ale też pozwala się zrelaksować, przyjąć optymalną pozycję, odpocząć wręcz. Szczerze wątpię w zyski na prędkości spowodowane ruchem wyprzedzających aut. To musiałaby być wręcz kolumna. A wtedy mamy minusy w postaci nieco większego stresu.

Zaproponowana trasa jest piękna. Nie mogę się doczekać.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20119
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2025
« 15 Lis 2024, 12:59 »
Krajówki znacznie więcej dają pod kątem skrzyzowań, prowadzenia w linii prostej do celu a przede wszystkim deniwelacji. No i prawie zawsze mają gładszą nawierzchnię.

Dokładnie.
To jest realny zysk z krajówek, a nie jakies mityczne pchanie przez wyprzedzające samochody. I dlatego np. na RTP, gdzie jest samodzielne planowanie trasy owe krajówki są zakazane, bo jakby nie były to większość ludzi by je wybierała, właśnie z tych wymienionych powodów, przede wszystkim mniejszej liczby przewyższeń.

Zaproponowana trasa jest piękna. Nie mogę się doczekać.

Przy tradycyjnym układzie 10 dni/ok.3200km to jest naprawdę fest impreza. Bo to wyzwanie zawsze przyciąga mocną obsadę, sporo mocniejszą i liczniejszą niż na RAP.

że część osób, które nie przejechały w limicie (choć były finiszerami) chciałoby jednak dopiąć celu i stąd głosy przeciw.

To nie są tylko głosy tych co nie przejechali, ci co ukończyli mają tę samą opinię. Tak jak pisałem po prostu te 320km/24h to jest znak firmowy tej imprezy, mówiąc MRDP myślimy przede wszystkim o trudnym limicie.
Dla mnie to będzie numer jeden, jeśli chodzi o ultra, bo jadąc z Kasią "romantycznie" w 2018 (śladem 2017), poznałem jak trudne jest to wyzwanie.
I dlatego próba modyfikacji długości MRDP nie powinna mieć miejsca.

To planujesz to jechać? Bo z tego co pamiętam to jeździsz na góralu, a na takim sprzęcie  to chyba jeszcze nikt MRDP nie ukończył ;)

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1700
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 15 Lis 2024, 14:12 »

To planujesz to jechać? Bo z tego co pamiętam to jeździsz na góralu, a na takim sprzęcie  to chyba jeszcze nikt MRDP nie ukończył ;)

kwestia opon:)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum