Autor Wątek: MRDP 2025  (Przeczytany 6190 razy)

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: MRDP 2025
« 15 Lis 2024, 16:22 »

To planujesz to jechać? Bo z tego co pamiętam to jeździsz na góralu, a na takim sprzęcie  to chyba jeszcze nikt MRDP nie ukończył ;)

kwestia opon:)

@Michał, ten mój góral, to dość wysłużony rumak.
Ma ponad 100000 km przebiegu i w wielu miejscach utlenioną ramę.
To 26", więc szału nie ma.
Jestem dumny, że udało się nim BBT ukoñvzyć w limicie, ale za chwilę pojawił się inny góral, Wigry 3, a ostatnio miejski.
Jeśli miałbym się z tym wyzwaniem zmierzyć, to najpierw chciałbym przejechać Góry MRDP, bo tak naprawdę to klucz do sukcesu. Nudna ściana zachodnia, północna-wolę bardziej terenowo i porównywalna z górami cześć od Elbląga do Przemyśla.
Jest też kwestia logistyczna, która sprawiłaby m nie mniej trudności niż sam przejazd.
Swój Księżyc już zdobyłem i chyba nie mam parcia na takie wyzwania.
Może na emeryturze, kiedy będę miał więcej czasu.
Na razie Wam kibicuje i może pojawię się na starcie by pokibicować tym, którzy mają odwagę się zmierzyć z tak morderczym wyzwaniem.
Góry są piękne, dają mnóstwo kopa.
Pamiętam jak zjechaliśmy z Kasią ze Świerdowa, to poczułem taką pustkę...

@Daniel, lepszym pomysłem IMO było dobić 26" na maksa, niż załozyc sliki (porównaj średnicę kół).

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1694
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 01:24 »
Koło szosowe bez problemu mieści się w ramie 26"

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 11:07 »
Koło szosowe bez problemu mieści się w ramie 26"

Hmmm...
Teraz mam zagwozdkę...
Trzeba spróbować zorganizować skądś koła szosowe, pewnie też napęd wymagał y modyfikacji i wio  ;D

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 12:29 »
Koło 28 wejdzie w ramę górala 26, ale to wiele nie zmieni. Dużo ważniejsza jest opona, też i geometria roweru. Oczywiście mocny zawodnik i na takim sprzęcie by dał radę, ale na rowerze szosowym będzie zauważalnie szybszy. Zobacz sobie Mareckiego, też ileś lat był przywiązany do swojego górala, nawet amortyzator miał na szosowych maratonach. Ale mając własnie MRDP z tyłu głowy zainwestował w rower szosowy - i wyraźnie poprawił osiągi, dał radę zmieścić się w limicie w RAP 1800, co pozwala realnie myśleć o ukończeniu MRDP.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 15:47 »
A jak Danielu z kwestią monitoringu na MRDP?
Jest szansa, by tak jak w 2021 był Follow My Challenge? Bo to jest doskonały monitoring, dużo lepszy od tego jaki był np. na Wschodzie MRDP. Wiadomo, że sporo droższy i dlatego na wyścigi mniejszej rangi nie ma sensu, bo za bardzo by podniósł wpisowe, ale pełny MRDP to jednak co innego. Myślę, że warto dopłacic parę groszy by mieć topowy monitoring, to i dla widzów i dla jadących zawodników jest sporym ułatwieniem.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1694
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 16:56 »
Koło szosowe bez problemu mieści się w ramie 26"

Hmmm...
Teraz mam zagwozdkę...
Trzeba spróbować zorganizować skądś koła szosowe, pewnie też napęd wymagał y modyfikacji i wio  ;D

od kilkunastu lat tak jeżdżę, rama cross level A6 26" z amortyzatorem, niski mostek, dzięki czemu pozycja zbliżona do szosy w górnym chwycie, korba 44/32/20(22) i kaseta 11-21 9 rzędowa, na góry czasami zakładam blat 48. Opony 700/23. Niestety mam v-brake więc wymagało to adapterów aby podnieść piwoty o 2,5cm do góry, jak masz tarcze to problem nie istnieje, wymiana kół zajmuje 2 min,a z przeniesieniem kasety 5min.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1694
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 16:59 »
A jak Danielu z kwestią monitoringu na MRDP?
Jest szansa, by tak jak w 2021 był Follow My Challenge? Bo to jest doskonały monitoring, dużo lepszy od tego jaki był np. na Wschodzie MRDP. Wiadomo, że sporo droższy i dlatego na wyścigi mniejszej rangi nie ma sensu, bo za bardzo by podniósł wpisowe, ale pełny MRDP to jednak co innego. Myślę, że warto dopłacic parę groszy by mieć topowy monitoring, to i dla widzów i dla jadących zawodników jest sporym ułatwieniem.

Jest to jak najbardziej możliwe, różnica w cenie to plus 100zł do wpisowego. Osobiście co do jakości danych między FMC, a ŚledzGPS nie widzę żadnej różnicy, jedynie ich prezentacja jest mocno na plus dla FMC.

Offline Mężczyzna jedrucha

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Łomianki
  • Na forum od: 02.09.2021
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 17:43 »
Ja również ucieszyłbym się, gdyby to było FMC. Dodatkową zaletą jest znacznie lepsza bateria nadajników  - na RTP jeszcze nigdy nie musiałem ładować, natomiast ŚledźGPS na MRDP Góry padł mi po ok. 2 dobach.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1707
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 18:09 »
+1 dla FMC ;)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 18:55 »
od kilkunastu lat tak jeżdżę, rama cross level A6 26" z amortyzatorem, niski mostek, dzięki czemu pozycja zbliżona do szosy w górnym chwycie, korba 44/32/20(22) i kaseta 11-21 9 rzędowa, na góry czasami zakładam blat 48. Opony 700/23. Niestety mam v-brake więc wymagało to adapterów aby podnieść piwoty o 2,5cm do góry, jak masz tarcze to problem nie istnieje, wymiana kół zajmuje 2 min,a z przeniesieniem kasety 5min.

Mam taką samą ramę, Kross A6, MTB był w oryginale.
No ale ona ma mocowanie pod tarczówki (pod bagażnik również) - nie trzeba kombinowąć z piwotami.

Wielce uniwersalna rama :)
Obecnie mam na niej elektryka, taka samoróbka, Kross wiecznie żywy :)

Offline Kobieta JoannaR

  • Wiadomości: 52
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 25.05.2021
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 22:11 »

Jest szansa, by tak jak w 2021 był Follow My Challenge? Bo to jest doskonały monitoring

FMC to doskonały tracking, ale pojawia się dla niego konkurencja. VIA Race był obsługiwany przez francuską aplikację Madcap (https://madcap.cc/en/) - jeszcze może nie wszystko może działa w pełni na poziomie FMC, ale Madcap przebija brytyjskiego konkurenta znacznie lepszą wersją na urządzenia mobilne (czytaj: telefon), pod tym względem FMC jest aplikacją bardzo, hm, powiedzmy ociężałą. Nie wiem, jak kosztowo, ale zakładam, że Madcap jako nowicjusz na rynku będzie tańszy od FMC. Trackery działały bardzo sprawnie, częstotliwość ładowania była na poziomie trackerów FMC. No i goście od Madcapa są bardzo otwarci na kontakty i bardzo responsywni, w trakcie wyścigi pojawiało się mnóstwo nowych funkcjonalności w reakcji na zgłoszenia użytkowników.

To bynajmniej nie oznacza, że namawiam do rezygnacji z FMC, po prostu daje znać, ze pojawiają się nowe opcje na rynku.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 22:26 »
Jest to jak najbardziej możliwe, różnica w cenie to plus 100zł do wpisowego. Osobiście co do jakości danych między FMC, a ŚledzGPS nie widzę żadnej różnicy, jedynie ich prezentacja jest mocno na plus dla FMC.

100zł to IMO zdecydowanie warto, to jest świetny monitoring.
ŚledźGPS pod względem samego pokazywania pozycji zawodników jest poprawny, ale FMC ma niebo lepszą prezentację danych, szczególnie gdy wyścig jest po ustalonej trasie jak MRDP.


Jest szansa, by tak jak w 2021 był Follow My Challenge? Bo to jest doskonały monitoring

FMC to doskonały tracking, ale pojawia się dla niego konkurencja. VIA Race był obsługiwany przez francuską aplikację Madcap (https://madcap.cc/en/) - jeszcze może nie wszystko może działa w pełni na poziomie FMC, ale Madcap przebija brytyjskiego konkurenta znacznie lepszą wersją na urządzenia mobilne (czytaj: telefon), pod tym względem FMC jest aplikacją bardzo, hm, powiedzmy ociężałą.

Ale co jest nie tak z tą wersją FMC na komórki? Bo u mnie to działało naprawdę dobrze, byłem w stanie w czasie wyścigu szybko sprawdzić wszystko co chciałem. I jak obserwowałem VIA to nie powiedziałbym, że ten monitoring jest lepszy od FMC.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1707
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: MRDP 2025
« 16 Lis 2024, 22:30 »
Cytat: Wigor
Osobiście co do jakości danych między FMC, a ŚledzGPS nie widzę żadnej różnicy, jedynie ich prezentacja jest mocno na plus dla FMC.

No to już wiesz dlaczego nastajemy na FMC lub coś lepszego niż ŚledzGPS. Kogo obchodzi, czy punkty mają 2D czy 3D fix? Ważniejszym tematem jest strategia postojów obserwowanych zawodników.

To bynajmniej nie oznacza, że namawiam do rezygnacji z FMC, po prostu daje znać, ze pojawiają się nowe opcje na rynku.

Asiu, sformułowanie "rezygnacja z FMC" już zakłada pewien sukces.

Offline Mężczyzna gkjanek

  • Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.
  • Wiadomości: 337
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.06.2017
Odp: MRDP 2025
« 17 Lis 2024, 02:47 »
+1 dla FMC ;)
też jestem za tym monitoringiem. Bo to top a na tym maratonie nie powinno być regresu na każdej płaszczyźnie.
Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1028
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: MRDP 2025
« 17 Lis 2024, 18:42 »
od kilkunastu lat tak jeżdżę, rama cross level A6 26" z amortyzatorem, niski mostek, dzięki czemu pozycja zbliżona do szosy w górnym chwycie, korba 44/32/20(22) i kaseta 11-21 9 rzędowa, na góry czasami zakładam blat 48. Opony 700/23. Niestety mam v-brake więc wymagało to adapterów aby podnieść piwoty o 2,5cm do góry, jak masz tarcze to problem nie istnieje, wymiana kół zajmuje 2 min,a z przeniesieniem kasety 5min.

Mam taką samą ramę, Kross A6, MTB był w oryginale.
No ale ona ma mocowanie pod tarczówki (pod bagażnik również) - nie trzeba kombinowąć z piwotami.

Wielce uniwersalna rama :)
Obecnie mam na niej elektryka, taka samoróbka, Kross wiecznie żywy :)


Jutro się wybiorę do zaprzyjaźnionego serwisu i poproszę o zabudżetowanie pomysłu "MTB" na "Szosa" Mojego Srebrnego Szerszenia.
Pewnie inwestycja to:
- dwa koła szosowe,
- kaseta (szosowa)
Względnie robocizna jeśli koło miałoby powstać z elementów).
Nie zapominajmy o dobrych szosowych oponach, dętkach i pomoce, która ogarnie wyższe ciśnienie.
Jestem skłonny takie wyzwanie podjąć  ;D

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum