Autor Wątek: Sztywna oś + bagażnik  (Przeczytany 992 razy)

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Sztywna oś + bagażnik
« 4 Lis 2024, 23:32 »
Potrzebuję zamontować bagażnik pod sakwy na rowerze Kellys Gate 30 ze sztywną osią 12x148mm.
Z jednej strony oś z otworami montażowymi, jak ta od Tubusa (pomijając nieodpowiedni wymiar), odpada bo wypaczony umysł projektanta ramy wymyślił sobie taki śmieszny kołnierz nad otworem osi.



Z drugiej strony mocowanie hamulca jest w tym modelu Kellysa na zewnątrz widelca i adapter do Ortlieb Quick Rack będzie musiał być założony ponad mocowaniem a wtedy bagażnik będzie niedorzecznie wysoko. Chyba, że uda się wcisnąć ten adapter pod mocowanie hamulca, albo na dolnej rurze widelca, między osią a rozpórką, w co jednak wątpię.

Poradźcie proszę, rzeźbić czy czekać nie wiadomo ile na dedykowaną oś do Ortlieb Quick Rack, albo polećcie jakieś inne rozwiązanie na zamocowanie bagażnika które przypasuje do tego roweru.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 5 Lis 2024, 06:57 »
Gdybam tylko bo nie miałem nigdy sztywnych osi.
Wspomniany adapter Tubusa ma dużo podkładek. Nie jest tak, że pozwalają one ominąć kołnierz? Wygląda jakby gwint na osi był długi, a podkładki można było zastosować po obu stronach osi. Ewentualnie zastosowanie dodatkowo bagażnika przystosowanego do hamulców tarczowych też oddala bagażnik od ramy. Przykładowy:
https://www.bikeman.pl/topeak-mtx-bagaznik-explorer-disc-mtx-2-0-new-2023,3,17901,44898

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 5 Lis 2024, 08:10 »
Takiego Topika mogę ci pożyczyć do prób.
Zefal ma bagażnik z budzącym obawy, lewym wspornikiem - https://www.zefal.com/en/racks/366-raider-r70.html
Rozumiem, że bagażników mocowanych do trójkąta, a nie do haków unikasz? Jest taki wynalazek podobny do Thule - SKS Infinity Universal, ale ładowność 12 kilogramów raczej do skreśla.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 5 Lis 2024, 08:23 »
Robert, Ty sakwiarz jak mogłeś kupić rower bez sprawdzenia tego ważnego detalu?   :P



Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 3970
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 5 Lis 2024, 11:09 »
Wszystko w tym rowerze nietypowe, nawet sztywna oś ze ślepą końcówką? Nie pokazałeś też jak wygląda nakrętka z drugiej strony. Ja mam sztywną oś pustą w środku na całej długości wraz z nakrętkami, mogę w nią wsadzić na wylot zwykłą ośkę piasty (trochę na wcisk, ale się da) i wtedy rozwiązaniem może być długa ośka od extrawheel z serią podkładek z obu stron
https://extrawheelshop.pl/category/akcesoria-extrawheel


"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 6 Lis 2024, 16:59 »
Takie kołnierze to ja widuję w "chińskich" ramach ostatnio.
Nawet tytanowe ramy go mają.
Taka moda, albo uznali że takie zakończenie widelca jest mocniejsze od klasycznego haka.

Nie dość że to brzydkie, to jeszcze niepraktyczne.
Rozwiązanie widzę w dłuższej osi i podkładkach dystansowych, aby zniwelowac ten kołnierz.
Szukałbym na Ali :)

Inne rozwiązanie, to wyrzeźbić adapter tak by mieścił się w tej wnęce kołnierzowej.
Pilnik i trochę cierpliwości. :)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 6 Lis 2024, 19:02 »
W stalowkach haki tego typu były kiedyś popularne. Np ritchey takie robił.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 6 Lis 2024, 20:59 »
Tak sobie myślę... czy "niedorzeczna wysokość" bagażnika to na pewno problem? Mówimy w końcu o kilku centymetrach, więc środka ciężkości jakoś bardzo nie podniesie, a jeśli chodzi o opory powietrza, to mogą być nawet mniejsze, gdy sakwy będą wyżej (bo się bardziej schowają za jeźdźcem). Ale to tylko teoria na kolanie ukuta, mogę się mylić.
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 3970
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 6 Lis 2024, 21:37 »
Tak sobie myślę... czy "niedorzeczna wysokość" bagażnika to na pewno problem? Mówimy w końcu o kilku centymetrach, więc środka ciężkości jakoś bardzo nie podniesie, a jeśli chodzi o opory powietrza, to mogą być nawet mniejsze, gdy sakwy będą wyżej (bo się bardziej schowają za jeźdźcem). Ale to tylko teoria na kolanie ukuta, mogę się mylić.
Jak zamontujesz na rurkach to przybliżasz bagażnik do pedałów, a do tego może być trudno wypoziomować - tył będzie wyżej, więc tylna sakwa będzie bliżej korby i będzie napierdalać o tylną część buta co każdy obrót korby. W efekcie będzie podbijana co każdy obrót korby aż w końcu spadnie tuż przed jadącym z tyłu Rolls-Roycem generując straty na milion złotych. Całe życie będziesz spłacał...
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 04:59 »
Wysoko położona platforma podnosi środek ciężkości.
Mnie to zawsze przeszkadzało, dlatego obniżam platformę tak nisko jak tylko się da.
No ale to zależy też od obciążenia, co się wozi. Lekki bagaż może być nawet "niedorzecznie wysoko", taka podsiodłówka.

A z poziomowaniem, to staram się tak ustawić platformę, by sakwy uciekały do tyłu.
Przecież zwykle górme pręty mocujące są na śrubach, można regulować kąt.
W ostateczności, jak brakuje regulacji, to się dogina, tak by pasowało.

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 13:00 »
Kiedyś wszystkie rowery były dostosowane do instalacji bagażnika. Były otwory i wszystko było łatwo i przyjemnie. Od kilku, może 10 lat widzę wojnę producentów rowerów z bagażnikami. Robią rowery mtb, gravele i nie ma jak zainstalować bagażnika. Są producenci w USA co nawet w karbonowych rowerach robią mocowania na klasyczne bagażniki. A firmy sprzedające w Europie nie tylko nie robią otworów, ale jeszcze utrudniają zainstalowanie bagażników.
O co k... chodzi ?
Mamy w Polsce producentów rowerów. Może ktoś jest na forum. O co wam chodzi z tą krucjatą anty-bagażnikową ?

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 3970
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 13:04 »
Mało kto jeździ już z bagażnikiem. Chyba, że do sklepu po zakupy. A ramy potrafią pękać w tamtym miejscu, nie raz widziałem. Wzmocnienie się opłaca konstruktorom, bo jest mniej reklamacji z powodu pękania ramy.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 14:22 »
Widziałem/Czytałem o pękających bagażnikach, o śrubkach co się ścięły, ale żeby rama pękła w miejscu mocowania bagażnika to nie słyszałem.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3715
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 15:08 »
Mało kto jeździ już z bagażnikiem.

Co to moda robi z ludzi.

Lekki bagażnik, czy to klasyczny, czy wynalazek w rodzaju Tailfina, na to leciutki worek albo torba i żadna podsiodłówka nie będzie dawała tyle możliwości, wygody, stabilności, uniwersalności, itp.

Stabilna, wytrzymała i odpowiednio pojemna podsiodłówka też nie waży zero.

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 843
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 15:44 »
Kiedyś wszystkie rowery były dostosowane do instalacji bagażnika. Były otwory i wszystko było łatwo i przyjemnie. Od kilku, może 10 lat widzę wojnę producentów rowerów z bagażnikami. Robią rowery mtb, gravele i nie ma jak zainstalować bagażnika.

Jakie 10 lat? Jeżdżę rowerami od 30 lat i od 30 lat jest z tym problem. Lepsze, droższe rowery nigdy nie miały otworów pod bagażniki. A rowery z otworami na widelcu to dopiero była rzadkość, nawet w trekingach. Dopiero z 10 lat temu, gdy pojawiły się gravele okazało się, że otwory mogą być wszędzie i w ogromnej ilości. Teraz z wybraniem roweru pod bagażnik jest dużo łatwiej niż kiedyś. Nawet jeśli rama nie ma takich otworów, to też teraz jest dużo łatwiej zaadaptować do niej bagażnik niż kiedyś. Nawet sam wybór dobrych bagażników jest dziś większy niż kiedyś.

Mało kto jeździ już z bagażnikiem. Chyba, że do sklepu po zakupy.

Z jakiejś alternatywnej rzeczywistości piszesz? W moim świecie rowerów z bagażnikami nadal jest pełno. Mieszkam przy granicy. Przyjeżdża tu sporo Niemców. Wszyscy z bagażnikami i sakwami, nie widziałem żadnego z torebkami. Mimo rozwoju bikepackingu, to nadal jest nisza, standardowy bagażnik trzyma się bardzo mocno.

A ramy potrafią pękać w tamtym miejscu, nie raz widziałem.

Uuuu. To rzeczywiście jakaś alternatywna rzeczywistość. Ja nie widziałem i nigdy o czymś takim nie słyszałem. Kilka pękniętych ram widziałem, jedna pękła nawet mi, ale nie w tym miejscu i nie z powodu bagażnika.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum