Autor Wątek: Sztywna oś + bagażnik  (Przeczytany 3543 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20314
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 16:23 »
Co to moda robi z ludzi.

Lekki bagażnik, czy to klasyczny, czy wynalazek w rodzaju Tailfina, na to leciutki worek albo torba i żadna podsiodłówka nie będzie dawała tyle możliwości, wygody, stabilności, uniwersalności, itp.

Tylko jedną z głównych zalet Tailflina jest właśnie to, że nie wymaga żadnych mocowań i zdejmuje się go w 5 sekund. I da się założyć bagażnik nawet przy takim kołnierzu jak ten - bo oś jest dość szeroka. Ale taki bagażnik kosztuje ponad 1000zł
Jakie 10 lat? Jeżdżę rowerami od 30 lat i od 30 lat jest z tym problem. Lepsze, droższe rowery nigdy nie miały otworów pod bagażniki. A rowery z otworami na widelcu to dopiero była rzadkość, nawet w trekingach. Dopiero z 10 lat temu, gdy pojawiły się gravele okazało się, że otwory mogą być wszędzie i w ogromnej ilości. Teraz z wybraniem roweru pod bagażnik jest dużo łatwiej niż kiedyś. Nawet jeśli rama nie ma takich otworów, to też teraz jest dużo łatwiej zaadaptować do niej bagażnik niż kiedyś. Nawet sam wybór dobrych bagażników jest dziś większy niż kiedyś.

To jest prawda, teraz jest niebo łatwiej. Dużo większy wybór rowerów z mocowaniami, do tego ileś rozwiązań do rowerów bez mocowań. Jak nam zależy na bagażniku - to trzeba na to zwracać uwagę przy zakupie i to wystarczy.
Z jakiejś alternatywnej rzeczywistości piszesz? W moim świecie rowerów z bagażnikami nadal jest pełno. Mieszkam przy granicy. Przyjeżdża tu sporo Niemców. Wszyscy z bagażnikami i sakwami, nie widziałem żadnego z torebkami. Mimo rozwoju bikepackingu, to nadal jest nisza, standardowy bagażnik trzyma się bardzo mocno.
Ale to są łatwe i proste wycieczki, gdzie na płaskim bagaż nie ma większego znaczenia. W Alpach już np. sakwiarzy jak na lekarstwo się zrobiło, w skrócie to koncentrują się na Alpe Adria i niewiele więcej  ;)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2878
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 16:23 »
Prawdę powiedziawszy, to zawsze się dziwiłem, że przyjęła się na rynku podsiodłówka.
Chyba dlatego, że szosowe rowery mają utrudniony montaż bagażnika.
Gdzieś ten bagaż, nawet lekki, trzeba przypiąć.

Zauważyłem  też, że ludzie, nawet z forum, montują tylne bagażniki takie przewymiarowane, "mass load" :), na obciążenia kilkudziesięciokilogramowe.
Przecież teraz mało kto jeździ z takim ciężkim bagażem.

Są na rynku lekkie bagażniki, dobrze zaprojektowane, z tubusa można dostać  Evo fly za 300 zł. waży 350g, klasyczny, 2 pręty, spokojnie można go obciążyc sakwami.
Dla  kasiastych, tytanowy fly - 250g. to juz jest bardzo mała waga.
Ewentualnie Tailfliny - te trochę  mniej mi się podobają ze względu na dedykowane sakwy (jak wyczytałem).




Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6183
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 7 Lis 2024, 17:24 »
Ale to są łatwe i proste wycieczki, gdzie na płaskim bagaż nie ma większego znaczenia. W Alpach już np. sakwiarzy jak na lekarstwo się zrobiło

To prawda. Chyba tylko ja zostałem ;)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4828
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 4 Lut 2025, 21:50 »
Kurdebele, zagaiłem temat i go porzuciłem, a problem dalej nierozwiązany  ::)

Wspomniany adapter Tubusa ma dużo podkładek. Nie jest tak, że pozwalają one ominąć kołnierz? Wygląda jakby gwint na osi był długi, a podkładki można było zastosować po obu stronach osi. Ewentualnie
No nie wiem, adapter Tubusa ma wpisane w specyfikację 142mm, ja potrzebuje 148.

Jest taki wynalazek podobny do Thule - SKS Infinity Universal, ale ładowność 12 kilogramów raczej do skreśla.
No tak, minimum 20kg będzie potrzebne.

Rozumiem, że bagażników mocowanych do trójkąta, a nie do haków unikasz?
Niekoniecznie, o ile nie jest to jakiś ulep, bo Magda już ma bagażnik na obejmy, ale jest on poskręcany na śruby i nakrętki które ocierają sakwy.

Robert, Ty sakwiarz jak mogłeś kupić rower bez sprawdzenia tego ważnego detalu?   :P
Ale potwarz ;) Sprawa jest prosta, nie o mój rower tu chodzi.

Ja mam sztywną oś pustą w środku na całej długości wraz z nakrętkami, mogę w nią wsadzić na wylot zwykłą ośkę piasty (trochę na wcisk, ale się da) i wtedy rozwiązaniem może być długa ośka od extrawheel z serią podkładek z obu stron
O, muszę przymierzyć się do tego rozwiązania, jaki bagażnik do tego stosujesz?

Tak sobie myślę... czy "niedorzeczna wysokość" bagażnika to na pewno problem? Mówimy w końcu o kilku centymetrach, więc środka ciężkości jakoś bardzo nie podniesie, a jeśli chodzi o opory powietrza, to mogą być nawet mniejsze, gdy sakwy będą wyżej (bo się bardziej schowają za jeźdźcem). Ale to tylko teoria na kolanie ukuta, mogę się mylić.
Jest ryzyko, że wtedy bagażnik po prostu nie zmieści się pod siodełkiem, jeśli nie byłby wychylony do tyłu.



Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1301
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 5 Lut 2025, 07:52 »
Wszystko w tym rowerze nietypowe, nawet sztywna oś ze ślepą końcówką? Nie pokazałeś też jak wygląda nakrętka z drugiej strony. Ja mam sztywną oś pustą w środku na całej długości wraz z nakrętkami, mogę w nią wsadzić na wylot zwykłą ośkę piasty (trochę na wcisk, ale się da) i wtedy rozwiązaniem może być długa ośka od extrawheel z serią podkładek z obu stron
https://extrawheelshop.pl/category/akcesoria-extrawheel

Gdyby oś była pusta to zamiast Extrawheel mógłbys pewnie też spróbowac Follow Me:
https://www.rowertour.com/p/157268/szybkozamykacz-followme-xl-150-175-mm

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4828
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Sztywna oś + bagażnik
« 16 Lut 2025, 12:23 »


Jest światełko w tunelu! W osi jest otwór i zmieści się w nim ośka QR. Do roweru mam okazjonalny wgląd, więc nim to sprawdziłem zamówiłem na przymiarkę adapter Tubusa. Stwierdziłem, sprawdzę, najwyżej odeślę. No i pyk!



Adapter jest wystarczająco długi by zastąpić dotychczasową oś.
Teraz pozostaje wybór między Tubusem Vega + adapter, albo Disco o ile załączona oś jest odpowiednio długa by przejść przez całą sztywną i by był jeszcze zapas pozwalający przejść poza kołnierz.
Ktoś jest w stanie podać długość osi dołączonej do Tubus Disco?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum