Autor Wątek: Atlas Mountain Race 2025  (Przeczytany 11154 razy)

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2812
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 20 Lut 2025, 19:45 »
Ale to w pewnych granicach, rezygnując z pewnych kombinacji biegów. Nie przeskoczysz tego, że na układzie mała tarcza z przodu i mała zębatka z tyłu łańcuch będzie wisieć, bo przerzutka ma za krótki wózek, ewentualnie trzeba ją nienaturalnie napiąć, ale to z kolei będzie na dużej zębatce z tyłu nie bardzo.
Oczywiście - dlatego można długość łańcucha ustawić tak, żeby przy dużej tarczy i duże zębatce będzie za krótki, jednak wtedy należy albo o tym pamiętać, albo zablokować takie ustawienie mając Di2.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1438
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 20 Lut 2025, 22:48 »
Druga, ostatnia część filmu Wagabundowego :


Offline Mężczyzna Yuri(gkjanek)

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: przygodzice
  • Na forum od: 01.02.2025
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 21 Lut 2025, 03:01 »
Obejrzałem kilka innych filmików z poprzednich edycji i takiego gruzowiska jak pokazał Wagabundowy, nie widziałem. Albo nie było tak hardkorowo, albo nikt nie miał w głowie w tym momencie wyciągać kamerę. Te "niepełne" filmy są nieco złudne i na wyścigu można się zaskoczyć trasą.
ja nie mam di2. To jest mechaniczna grupa shimano. Mój kolega jest mechanikiem rowerowym i on to składał. ja tylko wpadłem na ten pomysł. A on go zrealizował. Zamiar tego "projektu" jest taki żebym każdy podjazd na maratonie mógł podjechać na siodełku.Bo nie mam tyle siły żeby podjazdy jechać na stojąco I wiadomo oszczędzać kolana. Bo przy podjeździe 12-14 % można mieć
 kadencję 65 +

Akurat ten odcinek z Mule Track, który na tym filmie jest wyeksponowany - to we wszystkich relacjach się przewijał, że hardkorowy i że większość go idzie. Od paru lat śledzę ten wyścig i ten element akurat zawsze się przewija. Ale to jest tylko parę km i na zjeździe, więc do przeżycia, zresztą sam Wagabundowy napisał w komentarzach do tego filmu:
Cytuj
Szczerze mówiąc to po Mule Tracku jak ktoś waży trochę mniej, ma delikatnie wyższe W/KG, rower górski i umiejętności to rzadko musi schodzić z roweru.

Tak wiec dość klasycznie - decyduje noga. Jedni muszą dużo pchać, inni sporo mniej.

Offline Mężczyzna Yuri(gkjanek)

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: przygodzice
  • Na forum od: 01.02.2025
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 21 Lut 2025, 03:06 »
jak się uda to w ten weekend nagram film jak to wszystko działa. Bo chce zrobić mój ulubiony podjazd . Podjazdy 6% +. A jeśli dobrze pamiętam to i dobra 10 ma się pojawić na garminie.

Offline Mężczyzna Yuri(gkjanek)

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: przygodzice
  • Na forum od: 01.02.2025
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 21 Lut 2025, 03:14 »
Ale to w pewnych granicach, rezygnując z pewnych kombinacji biegów. Nie przeskoczysz tego, że na układzie mała tarcza z przodu i mała zębatka z tyłu łańcuch będzie wisieć, bo przerzutka ma za krótki wózek, ewentualnie trzeba ją nienaturalnie napiąć, ale to z kolei będzie na dużej zębatce z tyłu nie bardzo.
Oczywiście - dlatego można długość łańcucha ustawić tak, żeby przy dużej tarczy i duże zębatce będzie za krótki, jednak wtedy należy albo o tym pamiętać, albo zablokować takie ustawienie mając Di2.
focus cayo każda kombinacja jest użytkowa nie  ma czegoś takiego że nie mogę jakieś kombinacji używać. Ja mam grupę mechaniczna i jest git. Może di2 nie ogarnia takich projektów

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20314
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 21 Lut 2025, 13:02 »
Oczywiście - dlatego można długość łańcucha ustawić tak, żeby przy dużej tarczy i duże zębatce będzie za krótki, jednak wtedy należy albo o tym pamiętać, albo zablokować takie ustawienie mając Di2.

W większości grup Di2 to jest defaultowo zablokowane, nie możesz używać małej tarczy z dwoma najcięższymi biegami. W grupach 11rz da się to obejść, ale trzeba przestawić w oprogramowaniu korbę z 50-34 na taką o mniejszej róznicy (jak np. 53-39). Przy róznicy 16 zębów to jest zablokowane, jak sie przestawi to można tych biegów używać. Natomiast w grupach 12rz już nie ma tej możliwości, tam jest to zablokowane na zicher.

Osobiście uważam to za sensowne rozwiązanie i mam tę blokadę u siebie, tych biegów wcale jakoś nie potrzebuję, da się to samo uzyskać na dużej tarczy. W ten sposób oszczędza się łańcuch - blokuje się jazdę na przekosie oraz mozliwość tarcia łańucha o dużą tarczę, bo rowery z tarczowymi hamulcami są trochę szersze z tyłu i inna jest linia łańcucha.

W MTB to teraz ograniczyli różnice na korbie do 10T, czyli sporo mniej niż w GRX (16T).

Ale czy ten parametr (róznica pomiędzy przednimi zębatkami) ma jakieś znaczenie? Liczy sie pojemność przerzutki, jak chcesz mieć korbę 2 rzędową i szerszą kasetę z tyłu to lepiej chyba założyć przerzutkę MTB 1rz o pojemności 41-42 zęby niż zakładać przerzutkę dedykowaną do 2 rzędów, która ma krótszy wózek i mniejszą pojemność.
« Ostatnia zmiana: 22 Lut 2025, 07:56 Wilk »

Offline Mężczyzna TripRider

  • Wiadomości: 509
  • Miasto: Pomorze Środkowe
  • Na forum od: 29.07.2019
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 21 Lut 2025, 16:04 »
Druga, ostatnia część filmu Wagabundowego :

Dobre są napisy na końcu. Chłopak podszedł do siebie z humorem  :)
« Ostatnia zmiana: 21 Lut 2025, 16:11 TripRider »

Offline Lester

  • Wiadomości: 265
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.01.2024
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 22 Lut 2025, 00:07 »
Dzisiaj (a właściwie to wczoraj) obejrzałem na kanale TVP Rozrywka powtórkę zeszłorocznego odcinka teleturnieju "Va banque". Wygrał go w brawurowy sposób pan Marek, którego nazwiska niestety nie znam, gdyż telewizor włączyłem już po prezentacji uczestników. Wiem tylko, że przez dwadzieścia lat startował w maratonach kolarskich, a teraz przerzucił się na turystykę rowerową i marzy o objechaniu Bałtyku. Jeżeli to ktoś z Was piszących w tym dziale forum, to bardzo gratuluję wiedzy i życzę spełnienia marzenia.

PS. W poniedziałek pan Marek (jako zwycięzca odcinka) wystąpi ponownie.

Offline kobert

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 16.06.2023
Odp: Atlas Mountain Race 2025
« 24 Lut 2025, 14:08 »
W MTB to teraz ograniczyli różnice na korbie do 10T, czyli sporo mniej niż w GRX (16T).

Ale czy ten parametr (różnica pomiędzy przednimi zębatkami) ma jakieś znaczenie? Liczy się pojemność przerzutki, jak chcesz mieć korbę 2 rzędową i szerszą kasetę z tyłu to lepiej chyba założyć przerzutkę MTB 1rz o pojemności 41-42 zęby niż zakładać przerzutkę dedykowaną do 2 rzędów, która ma krótszy wózek i mniejszą pojemność.

Czasami może mieć znaczenie. Im bardziej przerzutka ustawia odległość swoich kółeczek od kasety naprężeniem łańcucha (a nie skosem osi pantografu), tym mniejszą ma tolerancję na całkowitą różnicę zębów na korbie. W ekstremalnym przypadku (pantograf ruszający się poziomo, jak SRAM Eagle) przerzutka w zasadzie nie nadaje się dla napędów 2x (nie mówiąc o 3x), bo dobrze wyregulowana na jednym z blatów na drugim ma za daleko i źle pracuje albo jest za blisko i haczy o kasetę (zależy na którym regulowana).

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum