Autor Wątek: RockShox Judy Silver 120 skoku - nie zawsze 120  (Przeczytany 832 razy)

Offline Mężczyzna arhetyp

• Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
Cześć,

jestem nowy i zielony w temacie amortyzatorów.
Mam RockShox Judy Silver 120 i przejechane ok 4000 km na nim od nowości.
Około 100 km temu zauważyłem, że tracę mocno skok - dopompował jednak pobliski serwis i wszystko wróciło do normy - czyli skok mierzony linijką około 12 cm jednak amortyzator chodził dość ciężko.

Odebrałem jednak rower po kompleksowym przeglądzie w zeszłym tygodniu w serwisie Trek (punkt serwisowy szanowany zdecydowanie) i powiedzieli mi, że spuścili z amortyzatora trochę powietrza bo było nie na moją wagę i faktycznie amortyzator chodzi obecnie o wiele wiele żwawiej.

Zauważyłem jednak dzisiaj, że nie zawsze odbija do tych 120 mm, czasem kilka mm mniej - nawet jak jest rower nieobciążony.

Nie znam się na tym i dlatego proszę o podzielenie się wiedzą - czy napompowanie w punkt pod wagę rowerzysty jest niezbędnym warunkiem aby amortyzator odbijał na swoje max czy jednak jak jest trochę za mało powietrza to może występować powiedzmy 1 cm różnicy?

Jeżeli napisałem nieprecyzyjnie, wyjaśnię dodatkowo.
Na razie będę obserwował, nie wiem szczerze powiedziawszy jak amortyzator zachowywał się przez te prawie 4 tys km bo nie przyglądałem się w ogóle póki nie miałem kłopotu:)

Dziękuję za podzielenie się wiedzą i doświadczeniami.

Pozdrawiam,
Arek

Offline Mężczyzna quiros

• Miasto: Kato
  • Na forum od: 28.01.2022
https://www.1enduro.pl/regulacja-zawieszenia-poradnik/

Ustaw SAG tak, aby wstepne ugiecie wynosilo ok. 25-30% skoku.

Powodzenia

Offline Mężczyzna podjazdy

• niech tak się stanie
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011