Autor Wątek: Marin Four Corners 2 czy 1 wersja sword  (Przeczytany 996 razy)

Offline Mężczyzna ellotravel

  • Wiadomości: 12
  • Miasto: Oława
  • Na forum od: 27.12.2023
Marin Four Corners 2 czy 1 wersja sword
« 1 Mar 2025, 20:09 »
Witam wszystkich.
Chce  kupić  nowy  rower  w swoim crossie  nie  zmieszczę  opon 2.0.Wybór  padł na  Marina  fc tylko że  mam problem z  wyborem czy  warto dopłacać  aż  tyle  żeby  mieć  już  sztywne osie, wymienny  hak przerzutki tylnej i hydraulikę? Waham się ponieważ  może  i te  sztywne  osie  to już  przyszłość i warto zainwestować, chcę  kupić  rower  na  lata nie  myślę o zmianie  szybko roweru.Rower służył by  do wypraw/ wycieczek z  sakwami.
Fc 2 kosztuje  9tyś a  fc 1 sword letko ponad 4 tyś.
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2025-four-corners-2
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2025-four-corners-1

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1830
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Witam wszystkich.
Chce  kupić  nowy  rower  w swoim crossie  nie  zmieszczę  opon 2.0.Wybór  padł na  Marina  fc tylko że  mam problem z  wyborem czy  warto dopłacać  aż  tyle  żeby  mieć  już  sztywne osie, wymienny  hak przerzutki tylnej i hydraulikę? Waham się ponieważ  może  i te  sztywne  osie  to już  przyszłość i warto zainwestować, chcę  kupić  rower  na  lata nie  myślę o zmianie  szybko roweru.Rower służył by  do wypraw/ wycieczek z  sakwami.
Fc 2 kosztuje  9tyś a  fc 1 sword letko ponad 4 tyś.
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2025-four-corners-2
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2025-four-corners-1

FC1 (mam) to budżetowy rower. Mi się sprawdza wspaniale. Problem mam z zainwestowaniem z porządniejsze koła z uwagi na przestarzałe QR, FC 2 wydaje się być krokiem w dobrą stronę.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mam rower z klamkomanetkami Adevent X (czyli wersja jeszcze z linkami nie pod owijką). Razem z hamulcami Avid BB7 hamuje rewelacyjnie. Na lekko modulacja nie powala - dosyć łatwo zatrzymać koło. Za to z bagażem duża moc hamowania sprawdza się idealnie. Nie widzę w tym rowrze zbytnio potrzeby posiadania hydrauliki. Za to będę chciał jednak przejść z 1x10 na 2x11.

Advent X / Sword są kompatybilne z przerzutkami górskimi SRAM / Shimano 11/12rz (i nowym Deore). Jak dla mnie jest to bardzo duży plus.


Co do sztywnych osi, to jeździłem bez i było ok. Ale z nimi chyba jednak wszystko działa bardziej kulturalnie.

A co do samego roweru, to tak się składa, że mam dwa Mariny Four Corners :D Kupiłem, bo było tanio. Rower prezentuje się bardzo fajnie, ale już z bliska rama wygląda dosyć biednie. Jakoś rażą mnie ordynarne haki kół. Moim zdaniem Kross Esker 4.0 jest dwa poziomy wyżej pod względem wykonania / detali.

Wersja 2 jest już ładniej wykonana. Za to doczepiłbym się do napędu. Apex D1 1x12 zdaje się fajnie leżeć w dłoni. Przejechałem wyprawę na napędzie 1x12 z nieco tylko węższym zakresem przełożeń i zdecydowanie brakowało mi lżejszych przełożeń. Dodatkowo denerwowało mnie jeżdżenie na przekosach. Jak dla mnie napęd z przednią przerzutką działa płynniej, bo łańcuch jest cały czas relatywnie prosty. Przy napędzie 1x12 i bagażu tych przekosów będzie sporo.

Pomijając nawet cenę, to jeśli rower ma zostać w oryginalnej konfiguracji, to starszy model moim zdaniem wypada lepiej przez napęd.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna ellotravel

  • Wiadomości: 12
  • Miasto: Oława
  • Na forum od: 27.12.2023
Dziękuje za  rzetelne odpowiedzi. Pozdrawiam. 

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2812
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Kupowanie roweru w 2025 bez sztywnych osi to niepotrzebne utrudnianie sobie życia: hamulce tarczowe ustawia się dużo rzadziej (o ile), przybywa akcesoriów korzystających ze sztywnej osi, takich jak bagażniki, czy Tailfin.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna quiros

  • Wiadomości: 69
  • Miasto: Kato
  • Na forum od: 28.01.2022
Dokladnie.  Ten Marin wyglada cieniutko. Jesli juz koniecznie stalowy, to lepszy bedzie Kross.  Natomiast w cenie ok. 6,5-7k mozna juz miec rowery w karbonie( co jakis czas oferty np. na gianta  w rajchu i w ESP),  na grx400, ale z waga 9,5kg, wiec IMHO ten  2 jest zbyt drogi.
« Ostatnia zmiana: 3 Mar 2025, 14:32 quiros »

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1562
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Jakby ktoś pytał, to mam do sprzedania błękitny 4C 1.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ja też :D
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum