O ile rozumiem nie dotyczy to użytkowników, którzy w przeszłości wykupili pakiet regionów.
Teraz to będzie możliwe tylko w wersji Premium, za 280zł rocznie.
Kurde, trochę szkoda, no ale z drugiej strony jak się chce cos mieć, to wypada czasem zapłacić :/Czyli trzeba będzie wyskoczyć z tej kaski raz w roku
Cytat: ramzes w 23 Mar 2025, 10:48Kurde, trochę szkoda, no ale z drugiej strony jak się chce cos mieć, to wypada czasem zapłacić :/Czyli trzeba będzie wyskoczyć z tej kaski raz w roku Problemem nie jest opłata, bo to można by zrozumieć - ale firma, która kupiła Komoota (Bending Spoons). To jest firma, której celem jest po prostu optymalizacja zysków i jej modelem funkcjonowania jest kupowanie względnie innych firm i wyciąganie z tego kasy. Oryginalnymi autorami i właścicielami (Markus Hallermann i jego brat) są ludzie, którzy sami uprawiają kolarstwo - i to samo dotyczy większości pracowników, którzy w ten czy inny sposób są prywatnie miłośnikami aktywności "outdoorowych". Teraz najbardziej prawdopodobnym scenariuszem (typowym dla Bending Spoons) jest zwolnienie całości albo większej części zespołu - bo tak było w przypadku wszystkich pozostałych przejęć. Z tego co cytują różne serwisy - pracownicy byli całkowicie zaskoczeni informacją o przejęciu. Można z tego wnioskować, że potrzeby użytkowników nie będą priorytetem "nowego" komoota. Obym się mylił i tym razem historia potoczy się inaczej.Dla porównania - pamiętacie jeszcze Endomondo? Under Armor kupili Endomondo za 85 milionów dolarów w 2015 (mieli wtedy 20 milionów userów) i kilka lat później sprzedali tych userów i ich dane do jakiejś firemki za jeszcze większą kwotę. Komoot ma teraz 45 milionów użytkowników - więc cena jest pewnie adekwatna. Może właściciel uznał, że po prostu przytuli tę kasę i przejdzie na emeryturę bo już nie ma siły aktywnie tego ciągnąć?
Ciekawe jak będzie synchro działać dla userów, którzy wykupione maja mapy. Może tu sie nic nie zmieni przez przypadek i nadal nie będzie trzeba mieć premium... Byłoby miło.