Autor Wątek: Komoot wprowadza opłaty  (Przeczytany 3224 razy)

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 24 Mar 2025, 22:39 »

I na potwierdzenie tej teorii trasa Warszawa - Mszczonów wyznaczona przez Komoot:



No patrz pan... serwisówką wzdłuż S8...

i ja tam widzę błędy do poprawy,
Ot bez sensu jechanie przez Nadarzyn, zamiast zjechać pod wiaduktem w Kajetanach i cisnąć serwisówkę od południa,
Wyjazd z Wawy przez Okęcie i Raszyn? Proszenie się o samobója. Lepiej Jerozolami ścieżką do Łopuszańskiej i tam już serwisówkami plus pare hopek a to nad WKD (świetny interwał swoją drogą) a potem podwójny wiadukt w Opaczu, ale od skrzyżowania Jerozoli/Łopuszańskiej jest w zasadzie serwisówka. No i chyba on za Nadarzynem pare razy wyjeżdża na północną stronę? Nie wiem po co. Od Kajetan aż do Kowies (daleko za Mszczonowem) jedzie się południową stroną.
Lepszy asfalt i przede wszystkim ciągły, łatwiej się połapać idzie na tych węzłach. Jak jadę i czasami widze ekipy na szosach to też cisną stroną południową, a na północnej stronie praktycznie nie widać nikogo. Może sie trafi czasem jakiś koleś zakoomotowany :D

Także dzięki za udowodnienie mojej tezy, że komoot nadal ssie. Liczy się doświadczenie, własny risercz i samodzielna praca.

Offline Mężczyzna marcin_g

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 04.06.2018
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 24 Mar 2025, 23:19 »
Także dzięki za udowodnienie mojej tezy, że komoot nadal ssie. Liczy się doświadczenie, własny risercz i samodzielna praca.

O matko, to na razie nie jest żadna sztuczna inteligencja, tylko względnie prosty zestaw reguł i wag (tzn. wszystkie mapy tak działają - tylko mają inne reguły), a że reguły są dopasowywane do informacji jakie są dostępne to i takie dają wyniki... W jednej mapie bruk przy planowaniu dla szosy dostanie wagę -5 a w innej -10, w jednej mapie ważniejsza będzie specyfikacja nawierzchni a w drugiej klasy drogi. Przecież mamy takie kwiatki w Polsce jak szutrowe drogi wojewódzkie :)

DW272:


Jak ktoś ma ochotę zgłębić temat to może sobie pooglądać profile używane przez brouter:
https://brouter.de/brouter/profiles2/
a nawet sobie taki profil zmodyfikować w/g swoich potrzeb... To jest mechanizm, który pozwala na bardzo dużo - ale nadal jest ograniczony informacjami zawartymi na OSM. Dlatego warto poprawiać OSM - jeśli np. jest źle oznaczony typ nawierzchni. Warto - bo wszyscy używają OSM, więc jak zmienicie w OSM to potem zmiana będzie widoczna w Stravie, Komoocie, RWGPS, mapy.cz itd.




Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 914
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 24 Mar 2025, 23:31 »
i ja tam widzę błędy do poprawy,
Zrobiłem test. Kazałem zaplanować identyczną trasę RWGPS. Wyeksportowałem ją i wgrałem do Komoota. Następnie usunąłem wszystkie punkty pośrednie pozwalając Komootowi zaplanować ją po swojemu. Oto efekt:
- obie trasy prowadzą przez Nadarzyn
- obie trasy prowadzą przez Okęcie i Raszyn
- za Nadarzynem obie trasy wjeżdżają na północną stronę (RWGPS węzeł wcześniej)
- przed Radziejowicami obie trasy wracają na stronę południową (Komoot węzeł wcześniej)

Długość trasy w wersji RWGPS: 51,6 km
Długość trasy w wersji Komoot: 51,2 km

Różnice w przebiegu trasy (czerwony RWGPS, niebieski Komoot):





Także dzięki za udowodnienie mojej tezy, że komoot nadal ssie. Liczy się doświadczenie, własny risercz i samodzielna praca.

Także dzięki za udowodnienie mojej tezy, że czepiasz się dla samego czepiania.

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 703
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 07:34 »

Także dzięki (...)

Także dzięki (...)

Panowie, ja wiem, że to nie ogólnopolskie dyktando, ale nie utrwalajcie błędów językowych. W obydwu przypadkach - tak, że. :D

Offline Mężczyzna quiros

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Kato
  • Na forum od: 28.01.2022
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 07:47 »
[
 Ale wyznaczanie trasy i nawigacja to porażka. A najlepsze jest to, że mapy.cz potrafią prowadzić tylko po drogach. Jeśli na trasie pojawi się chodnik z 5 schodkami, to jest to przeszkoda nie do pokonania.



O co kaman?

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1830
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 08:15 »
[
 Ale wyznaczanie trasy i nawigacja to porażka. A najlepsze jest to, że mapy.cz potrafią prowadzić tylko po drogach. Jeśli na trasie pojawi się chodnik z 5 schodkami, to jest to przeszkoda nie do pokonania.



O co kaman?

https://tramwajwodny.info/tramwaj-wodny-frombork-piaski/

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 914
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 08:21 »
O co kaman?

Mniej więcej o to:



Nie ma drogi - nie ma trasy. W tym przypadku jest to przenoska przez tory. Nie ma tam przejazdu, rower trzeba przenieść (nielegalnie). Nie ma sposobu na zmuszenie mapy.cz na poprowadzenie drogi tamtędy. Z komootem nie ma problemu. Wyznaczam trasę w linii prostej i jadę. Większość normalnych aplikacji umożliwia poprowadzenie trasy w linii prostej. Mapy.cz są tu wyjątkiem.

Edit:
Tu nieco bardziej dobitny przykład. Chcę skorzystać z promu, który nie jest tak popularny jak ten na mierzeję. Nie pływa regularnie, nie jest zaznaczony na mapach jako stała przeprawa i nie da się poprowadzić tamtędy trasy. Tzn. w mapy.cz się nie da:

« Ostatnia zmiana: 25 Mar 2025, 08:36 Romal »

Offline Mężczyzna kouczan

  • Wiadomości: 280
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 09:12 »
Sprawdziłem w Locusie powyższe przykłady. Też planuje "objazdem", ale da się wstawić kawałek "odręczny". Nie wiem jak się potem zachowa podczas nawigowania, albo jak się wyeksportuje gpx do Garmina.
Generalnie ja używałem do tej pory Locusa, ale to ze względu na krajoznawczy charakter wycieczek i opcję, której chyba nie ma inna aplikacja, a mianowicie sygnalizacja własnych POI jeżeli nie leżą on bezpośrednio na trasie. Tego na przykład mi brakuje w Garminie bardzo.

Offline Mężczyzna TripRider

  • Wiadomości: 509
  • Miasto: Pomorze Środkowe
  • Na forum od: 29.07.2019
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 09:49 »
Ja też nie rozumiem popularności Mapy.cz
Mam tam konto, wyznaczałem kilka razy trasę, ale chcąc ją wyznaczyć lasami i szutrami (jak preferuję), to jest ona bezużyteczna.

Siłą Komoota są PUNKTY Z CZERWONYMI ROWERAMI oraz ZIELONE KROPKI. Informują one o atrakcjach oraz rodzaju nawierzchni.

TYLKO TYLE I AŻ TYLE. Żadna inna apka tego nie ma.

Że niby Komoot słabo wyznacza trasę? Tzn., jak? Ktoś obiera punkt A, punkt B, aplikacja rysuje i ten ktoś bezrefleksyjnie się nią porusza? Serio?

Każdą tak wyznaczoną trasę, niezależnie czy to Komoot, RWGPS, czy Mapy.cz trzeba sprawdzić. Przesuwać odcinek po odcinku, zmieniać podkłady, nierzadko korzystać z Geoportalu itd. Wtedy zwiększa się szansę, że nic na trasie nas nie zaskoczy (100% pewności nigdy nie ma).

Oczywiście po zmianie właścicielskiej może się okazać, że wszystkie udogodnienia Komoot będą trudniej dostępne, natomiast alternatyw brak.

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 914
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 09:54 »
Sprawdziłem w Locusie powyższe przykłady. Też planuje "objazdem", ale da się wstawić kawałek "odręczny". Nie wiem jak się potem zachowa podczas nawigowania, albo jak się wyeksportuje gpx do Garmina.

Myślę, że nawet Garmin nie będzie marudził. Aplikacje bez problemu akceptują odcinki w linii prostej. W Komoocie wjeżdżając na taki odcinek i mając włączoną nawigację głosową usłyszymy komunikat: "Rozpoczyna się odcinek zaplanowany w linii prostej. Spójrz na mapę". I adekwatnie po zakończeniu takiego odcinka usłyszymy stosowną informację.

Generalnie ja używałem do tej pory Locusa, ale to ze względu na krajoznawczy charakter wycieczek i opcję, której chyba nie ma inna aplikacja, a mianowicie sygnalizacja własnych POI jeżeli nie leżą on bezpośrednio na trasie.

Nie używam Locusa ze względu na natrętną reklamę (a nie będę płacił za wszystkie aplikacje na rynku), ale tej opcji bardzo brakuje. Komoot to poszedł jeszcze dalej. Podczas planowania można włączyć różne POI, jakieś atrakcyjne miejsca czy polany biwakowe, ale podczas nawigacji JUŻ TEGO NIE POKAŻE! No nic, gdy nie jadę ślepo po śladzie, muszę w tle (albo na podzielonym ekranie) mieć uruchomioną inną aplikację mapową. Dlatego wciąż nie mogę się zdecydować na Garmina. On mi nie pokaże kilku map na raz.

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 128
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 09:59 »
Tak to czytam i czytam wszystko i bardzo się cieszę, że jak jadę gdzieś dalej to zazwyczaj z żoną i to ona wyznacza trasę. Wtedy ja mam spokój, że coś nie tak po trasie.  ;D

Jednak jak widzę to ona rysuje zawsze na komoot, podgląda na google maps, a czasami na geoportalu. Jednak zawsze są jakieś niespodzianki. Tego nie da się uniknąć.

Pytałem jej czemu akurat na komoot, to mówiła, że jest jej to bez różnicy, czasami rysuje na mapy.cz, czasami na rwgps. Tak czy siak musi zawsze sprawdzać na innych portalach.

Fajna była ta synchronizacja. Nie trzeba było podłączać fizycznie kabelkiem. Jednak wcześniej mieliśmy Garmin Etrex, synchronizacji nie było i się żyło :)

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 608
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 10:30 »

 Zrobiłem test. Kazałem zaplanować identyczną trasę RWGPS. Wyeksportowałem ją i wgrałem do Komoota. Następnie usunąłem wszystkie punkty pośrednie pozwalając Komootowi zaplanować ją po swojemu. Oto efekt:
- obie trasy prowadzą przez Nadarzyn
- obie trasy prowadzą przez Okęcie i Raszyn
- za Nadarzynem obie trasy wjeżdżają na północną stronę (RWGPS węzeł wcześniej)
- przed Radziejowicami obie trasy wracają na stronę południową (Komoot węzeł wcześniej)


Także dzięki za udowodnienie mojej tezy, że czepiasz się dla samego czepiania.

Nie dla czepiania, ale doa wskazania faktu, że komoot jak i wiele innych apek nie spełnia moich wymagań. Ot w przypadku serwisówek znaczenie ma by nie jechać co chwila po innej stronie, bo te hopki przez wiadukty jednak spowalniają. Tak samo ów Nadarzyn - tam jest ściezka i to wzdłuż posesji podmiejskich co oznacza ciągłe hopsasanie. Z tego samego powodu jak jadę z Wawy na Sochaczew to nie jadę przedłużeniem Górczewskiej ani Połczyńskiej, ale środkiem przez Umiastów, gdzie ścieżka jest najlepiej zrobiona, i stosunkowo krótka. A dla apki to wszystkie 3 warianty są pewnie jednakowo ważne - dystans podobny, nawierzchnia twarda i tyle. A doświadczenie uczy by uwzględniać takie niuanse.
Mi najbardziej pasuje brouter, który mam spięty z locusem i jeszcze i tak często musze dawać konkretne punkty kontrolne, bo i on potrafi jakieś bzdury proponować

Online Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1315
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 10:40 »
Nie ma drogi - nie ma trasy. W tym przypadku jest to przenoska przez tory. Nie ma tam przejazdu, rower trzeba przenieść (nielegalnie). Nie ma sposobu na zmuszenie mapy.cz na poprowadzenie drogi tamtędy. Z komootem nie ma problemu.

Ale to działa w dwie strony, wlaśnie z koomootem jest problem, i to wielokrotnie, przykład - trasa wyznaczona przez teren dużego zakładu - nie ma możliwości przejazu, bo teren opłotowany i pies
stróżuje, dla komoota to nie problem! Masz wysoki płot przeskoczyć z rowerem , a piesek Ci pomoże  ;D Drugi przykład - szlak w górach, od lat nieprzejezdny, 50 wielkich drzew zwalonych - "Z komootem nie ma problemu.!!" - nosisz rower 2 godziny, wychodzisz poodzierany , wracasz w nocy z gór ucieszony, przygoda  ;D

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 914
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 10:51 »
Ale to działa w dwie strony, wlaśnie z koomootem jest problem, i to wielokrotnie, przykład - trasa wyznaczona przez teren dużego zakładu - nie ma możliwości przejazu, bo teren opłotowany i pies
stróżuje

Nie spotkałem się z tym. Proszę o przykład trasy z płotem, który zignorował Komoot. Nie mówimy tu o trasie wyznaczonej w linii prostej. W linii prostej Ty przejmujesz rolę nawigacji. Jeśli chcesz przejść przez płot, aplikacja Ci w tym nie przeszkodzi, ale sama z siebie tak nie poprowadzi.

Drugi przykład - szlak w górach, od lat nieprzejezdny, 50 wielkich drzew zwalonych - "Z komootem nie ma problemu.!!"

I nikt jeszcze nie dodał czerwonej kropki z opisem "szlak nieprzejezdny"?




Online Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1315
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Komoot wprowadza opłaty
« 25 Mar 2025, 11:16 »


I nikt jeszcze nie dodał czerwonej kropki z opisem "szlak nieprzejezdny"?


Nie znajdę Ci teraz trasy z przed 2-3 lat z płotem - ale miałem tak nie raz (może poszukam w wolnej), co do szlaków z opisami  - być może już są, natomiast odnoszę się do samego wyznacznia tras, profil mtb(na premium) - Karkonosze/Izery: absolutna tragedia, nie dało się na tym jeździć kompletnie, takie wtopy z drzewami czy też ścieżką kompletnie nieprzejazdną to na porządku dziennym miałem - dlatego przestałem używać tego "shitu"- nie wyobrażałem sobie za to grosza płacić. Obecnie wyznaczam wszystko manualnie na podstawie mapy.cz właśnie, bo jest najdokładniejsza i przewidywalna, jedynym właśnie mankamentem jest niemożliwość poprowadzenia przez zakaz, ale to już świadomie czasem łamię z pamięci:)

A komoot, o ironio - służy jako export automatyczny do Wahoo:)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum