Autor Wątek: Specialized Tricross  (Przeczytany 7464 razy)

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 14:08 »
Nowy nabytek i w końcu rower typowo na szosę i dalsze trasy. Być może niektórzy z Was go kojarzą, a i mają rację, bo w lipcu Symfonian sprowadził ten rowerek z Anglii i sprzedał na allegro. Ostatnio rozglądałem się za podobną maszyną i skontaktowałem się z Dominikiem, który z kolei skontaktował się z właścicielem Speca. Okazało się, że nie może jeździć, więc rowerek stoi.




Specyfikacja:

Rama: Specialized Tricross Triple 2009
Widelec: Specialized Fact Carbon z tłumieniem drgań
Stery: Cane Creek
Sztyca: Carbon
Siodło: Specialized Avatar
Kaseta: Shimano Deore LX 11:32
Łańcuch: Shimano Deore LX Hg-73
Przerzutka przednia: Shimano Tiagra
Przerzutka tylna: Shimano Deore LX
Korba: FSA Tempo Triple 50:39:30
Pedały: Shimano PD-M520 SPD
Mostek: Specialized
Kierownica: Specialized
Manetki: Shimano Tiagra
Hamulce - Tektro V-brake
Koło Przód:
- Piasta: Specialized forged alloy
- Obręcz: Alexrims ACE-19
- Opona: Specialized Armadilo 700x25c
Tył:
- Piasta: Specialized forged alloy
- Obręcz: Alexrims S5000
- Opona: Specialized Armadilo 700x23c


Zależało mi na górskich przełożeniach, bo każda twarda jazda obciąża mi kolana, które potem marudzą. Ponadto części jak i sama rama są robione pod przełaj, więc wytrzymają trochę dłużej kontakt z polskimi dziurami niż zwykła szosa.

Wrażenia z jazdy i pierwsze spostrzeżenia:
Jak to rowerek z cienkimi oponami i barankiem - idzie jak po maśle, przyspieszenie ma cudowne. Pozycja jest wygodna, długa rura sterowa z 3 podkładkami nie powoduje zbyt dużego garbienia się.
Jednak na minus zasługują hamulce. V-ki z klamkami Tiagry wymagają wręcz idealnego wycentrowania kół, okładziny muszą mieć milimetr odstępu od obręczy, żeby na klamce nie było martwego ciągu, który kończy się dopiero, gdy klamka prawie styka się z kierownicą.
Bardzo ciężko też się reguluje te hamulce. Założenie nowych kloców powoduje, że trzeba zmienić naciąg sprężynki poprzez zmianę dziurki w której się ją naciąga, a to z kolei powoduje zwiększenie siły potrzebnej do zahamowania - trzeba mocniej pociągnąć za klamkę.

Za to z przerzutkami Tiagra radzi sobie doskonale. O wiele lepsze są niż Sora, z którymi kiedyś miałem okazję jeździć. Biegi wchodzą precyzyjnie i szybko. Nawet 3 rzędowa korba w niczym nie przeszkadza.

Zarówno przedni jak i tylny widelec mają otwory pod bagażniki. Jednak z racji tego, że z przodu jest carbon odpada mocowanie crosso. Co za tym idzie albo będę musiał kupić tubusa za ponad 300 zł ( z w tej chwli raczej jest mało możliwe, rower trzeba spłacić :P ) albo też na wyprawy nadal będę brać meridę ( i chyba tak zrobię za rok, Spec byłby za delikatny, zwłaszcza na Albanię )
Ciekawostką jest także rzadko spotykane trzecie mocowanie na bidon, pod skośną rurą ramy. Widać, że rower oprócz swojego przełajowego charakteru jest także przeznaczony na wyprawy.

Zapewne pojawi się jeszcze wiele spostrzeżeń i uwag, ale to wyjdzie dopiero w trakcie dalszej eksploatacji.  W tej chwili jestem zadowolony z zakupu :)

Więcej zdjęć :
http://vanhelsing.bikestats.pl/index.php?did=404004

http://vanhelsing.bikestats.pl/index.php?did=404515

http://vanhelsing.bikestats.pl/index.php?did=404744

Offline niunias

  • Wiadomości: 60
  • Miasto: Zabierzów/Kraków
  • Na forum od: 24.10.2010
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 15:00 »
Piękny rower gratuluje zakupu.

A jak z jazdą po drogach gruntowych, bardzo trzepie? Czy support nie jest za nisko, żeby jeździć po dziurach i koleinach?

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:08 »
Nie jeżdżę nim po szutrze, bo mam założone opony szosowe. Suport jest pewnie na podobnej wysokości jak w szosach, więc tak strasznie źle nie jest.

Męczę się za to cały czas z tymi v-kami, z tyłu za cholerę nie mogę ich wyregulować :(

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:08 »
A co to jest za wynalazek z tym widelcem? Ma on jakieś takie gumiska na wysokości piwotów. powyżej jest metal, a poniżej karbon?
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:09 »
To jest jakiś patent speca - widelec na goleniach jest carbonowy, potem jest wkładka gumowa tłumiąca drgania, a dalej alu. Musiałbym się równolegle przejechać na jakiejś szosie ze zwykłym widelcem, żeby powiedzieć, czy to coś daje.

Offline niunias

  • Wiadomości: 60
  • Miasto: Zabierzów/Kraków
  • Na forum od: 24.10.2010
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:13 »
Jak pojeździsz po szutrach to napisz coś, bardzo jestem ciekaw  :)

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:20 »
Ja jestem najbardziej ciekawy jak się sprawdzi w warunkach wyprawowych. Jaki ma prześwit na oponę?
No i obawiam się, że czeka Cię wymiana hamulców na canti - te problemy wynikają chyba z różnic w uciągi linki między v-kami a canti.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:28 »
Tam i opona 1,95 wejdzie :)

Mam jakieś stare canti w piwnicy, spróbuję coś z nimi porobić.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10708
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 16:31 »
Piękny rowerek. Kolega takim jeździ, a ja mu cały czas zazdroszczę, ale priorytety finansowe mnie przyblokowały  :(

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 18:49 »
Nie umie przeboleć że go sobie nie zostawiłem  :x (jak go będziesz chciał sprzedać daj znać ;) )

 
Co do przedniego bagażnika, dlaczego nie Crosso? mocowany do gwintu w widelca bez obejmy?

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 20:02 »
Prezentuje się świetnie! Czegoś takiego szukam,szkoda tylko,że ma nieco "wymyślny" przedni widelec i trzeba kombinować z bagażnikami. Daj znać jak coś sensownego wymyślisz

Wygląda na to,że pedały są bardzo blisko przedniego koła, nie zaczepiasz stopami przy skręcaniu? To chyba przypadłość przełajówek?

Gratuluję nowej maszyny :)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10708
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 20:28 »
Nic nie trzeba kombinować, przecież tam są gniazda dla śrub do mocowania lowridera!

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 20:47 »
Z Crosso chyba trzeba?

Offline Mężczyzna van

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Jaworzno
  • Na forum od: 27.12.2009
    • http://vanhelsing.bikestats.pl/
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 21:19 »
Niestety z crosso trzeba. Dziś próbowałem przymierzyć bagażnik, jednak miejsca na obejmy ( gdzie można by wkręcić śrubkę do otworu w widelcu ) są 5 cm niżej, co nie pozwala w żadnej pozycji zamocować bagażnik. Można by nagwintować kawałek blachy i przymocować ją najpierw do bagażnika, a potem wkręcić do otworu, żeby zniwelować tą 5 cm odległość, ale bagażnik i tak wchodzi zbyt głęboko na widelec, co dodatkowo utrudnia zamocowanie.

Odnośnie bliskości pedałów- nie przeszkadza to zupełnie, ani razu nie zdarzyło mi się zahaczyć ;)

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Specialized Tricross
« 1 Lis 2010, 22:34 »
W końcu się doczekałeś! :D
Gratuluję!
Niech słuzy

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum