Pochwalę się moim rumakiem, bo bardzo gu lubię
. Udało mi się kupić go używanego za mała kasę. Jest to pierwszy klasyczny turystyk firmy GT. Zaprojektowany jest do jazdy z sakwami, raczej po asfaltach. Z udogodnień turystycznych mogę wymienić:
-otwory do montażu bagażników przód/tył,
-trzy punkty montażu koszyczków na bidon,
-przedłużony chainstay (jest na to polskie słowo?), żeby nie wadzić piętą o sakwy,
-nisko zawieszony support dla obniżenia środka ciężkości,
-kierownica baranek dla większej ilości ustawień dłoni
Jeździ mi się nim bardzo dobrze, jest lekki i szybko nabiera prędkości. Hamulce tarczowe, mają dobrą dozowalność i siłę hamowania. Przerzutki działają precyzyjnie.
Jeżdżę nim sporo również poza drogami utwardzonymi, i do pewnych prędkości da się wytrzymać. Jednak szybsza jazda potrafi pozbawić plomb, albo można dostać mocnego strzała w kręgosłup. Ale jak się złapie dolny chwyt, tyłek podniesie i wyłączy zdrowy rozsądek to szybko po kamieniach też da się zjechać
. Jest to chyba jakiś rodzaj masochizmu, ale mi nie przeszkadza, że trzepie rzuca i telepie. Na pewno przeszkadza niski support bo można ugrząźć w błocie. Dla poprawy trakcji założyłem z tyłu semislick'a CST. Fajnie, że ma górskie przełożenia.
W następnym roku przetestuje go turystycznie
.
Specyfikacja:
Rama - Cro-Mo rurki Reynolds 520
Widelec - GT Tour Design 4130 Cro-Mo
Hamulce - Tektro Lyra "Road" mechaniczne tarczówki, 140mm
Klamki - Tektro, RL-340 aluminium szosowe
Manetki - bar-end'y MicroShift
Przednia przerzutka - Shimano
Tylnia przerzutka - Shimano Deore
Przednia kaseta - FSA Tempo, 30/42/52
Tylnia kaseta - 9 zębatek 11-34
Pedały - aluminiowe CP, dwustronne platformowe/spd
Support i korby - FSA
Sztyca - aluminium
Siodełko - robione dla GT przez Velo (twarde jak skała)
Kierownica - aluminium
Piasty - aluminiowe pod tarcze
Obręcze - Jalco, X320 dwuścienne
Opony - 700 x 35c Schwalbe Delta Cruiser, tył CST Traveler