O rany i znowu nic z pensji nie odłożę sobie na przyszłość I jeszcze muszę zdjąć łańcuch, policzyć te ogniwa, tyle roboty
Czy masz w kasecie 30 czy 32 zęby to nie ma różnicy przy długości łańcucha.
Cytat: BIKER303 w 13 Sie 2015, 23:12Czy masz w kasecie 30 czy 32 zęby to nie ma różnicy przy długości łańcucha.Bez takich mi tu proszę
Cytat: BIKER303 w 13 Sie 2015, 23:12Czy masz w kasecie 30 czy 32 zęby to nie ma różnicy przy długości łańcucha.Bez takich mi tu proszę Liczą się wszystkie zęby. Za krótki łańcuch skutkuje tylko tym, że wbicie skrajnego przełożenia na największych zębatkach będzie skutkowało zerwaniem łańcucha, co może być nieprzyjemne, jeśli wpadniemy w zapomnienie przy maglowaniu manetką. Mierzenie "czy za krótki, czy za długi" w przytoczony przez ciebie sposób nie daje żadnego poglądu na sytuację.
Lecz gdy jego długość jest dobrana metodę którą opisałem wcześniej to w najgorszym wypadku przerzutka się napnie i przy wrzuceniu na dużą zębatkę wózek będzie w pionie lub skierowany do przodu.
Cytat: BIKER303 w 14 Sie 2015, 14:11Lecz gdy jego długość jest dobrana metodę którą opisałem wcześniej to w najgorszym wypadku przerzutka się napnie i przy wrzuceniu na dużą zębatkę wózek będzie w pionie lub skierowany do przodu.Nie, tak ma właśnie być. Przy kombinacji największych zębatek, wózek powinien być maksymalnie wyciągnięty wprzód. Jeśli nie jest, to łańcuch jest za długi. Odstępstwo od tego jest możliwe tylko wtedy, gdy pojemność tylnej przerzutki (zdolność kompensacji długości łańcucha) jest znacznie większa niż rozpiętość biegów.
Ale za to z bardzo nierozsądnym stopniowaniem Nie bez powodu napędy z dwoma a tym bardziej jedną tarczą mają dużo biegów z tyłu. Kaseta 1-40 z 8 a nawet 9 biegami to będzie miała spore "dziury".
Nawet bym może poszedł w taki napęd, ale nie ma chyba niestety żadnych manetek szosowych na płaską kierownicę (tzn. żeby nie pchać się w Dyna-Sys) z mocowaniem innym niż na obejmę
Tzn? Są tiagry rapidfire, są adaptery do thumbów. Jakie jeszcze inne typy manetek rozważasz? Gripshifty?
Cytat: globalbus w 14 Gru 2016, 19:38Nie ścigam się, więc mi to lotto. Ale to nie chodzi o ściganie, to przeszkadza równie dotkliwie w zwykłej jeździe po płaskim, takie kasety tylko w górskim terenie się sprawdzają od biedy, bo na płaskim to spora porażka, kadencja po zmianie biegu spada o dobre 20 obrotów.
Nie ścigam się, więc mi to lotto.