Autor Wątek: SURLY Long Haul Trucker  (Przeczytany 17538 razy)

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
SURLY Long Haul Trucker
« 10 Gru 2010, 23:17 »
Cytat: "Splawik4"
Ale jak się tak urosło to nie bardzo jest wybór

Cena nie jest wprost proporcjonalna do wzrostu :wink:


Niestety, ale od jakiegoś czasu, użytkownicy nie mogą usuwać postów. Następnym razem usuń treść i wstaw [do usunięcia] -Robert

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 11 Gru 2010, 18:13 »
Kolor elegancki, dosłownie i w przenośni. Czysty pięknie wygląda, ale na szczęście już nie długo ;-)
Bawcie się dobrze :D
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Shelter_kc

  • Wiadomości: 51
  • Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 13.12.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 12:07 »
Witam po raz pierwszy.
Chciałbym kupić tą ramkę, gdyż dręczy mnie słuchanie komentarzy kolegi, że mój Bergamont Sponsor Tour zaraz pęknie (Alu 6061 T4/T6). Powiem szczerze, że jego teoria nt.: alu została bardzo mocno zakorzeiona w mojej głowie i chyba dla spokoju ducha zmienie na Cr-Mo.
Ze wzgledu na specyfikę rozmiarówki tego modelu Surly jaki rozmiar polecacie dla wzrostu 183 cm? Wg. mojej wiedzy powinna być to rama 19"-20". Z kołem 28" zaczyna się od 22". A może nie powinienem upierać się przy 700C? Zastosowanie typowe - turystyka, sakwy, teren zróżnicowany.
Rock\'n\'roll to nie rurki z kremem.

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 12:24 »
Tu masz rozpiskę rozmiarów:
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AjcKyUe3m-FlcGRiNXJsTDFuczBYTHhNMzFXcHZrQ3c&hl=pl#gid=0

Zwróć tylko uwagę na kierownicę - w większości jest to szosowy baranek co sprawia, że dla danego wzrostu mniejsza rama wypada.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 12:37 »
Shelter_kc - może taniej wyjdzie zmienić kolegę? :D  Ujeżdżam intensywnie aluminiową ramę mojego authora od 50.000 km i nic się jeszcze w niej nie złamało.
Jeżeli teorie kolegi to jedyny powód do zmiany ramy, to lepiej sobie to przemyśl.


Offline Shelter_kc

  • Wiadomości: 51
  • Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 13.12.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 12:53 »
Dziękuję Ci za odpowiedź. Jeżeli dobrze rozumiem, max dla mnie to 54 cm. Czyli pozostaje rower z kołem 26". Tym bardziej, że wolałbym nieco niższą ze względu na bezpieczeństwo "klejnotów".
A może doradzicie inną ramę Cr-Mo. Nie musi być tak extrawagancka i kosztowna. Myślałem przez chwilę o Marinie Muirwoodsie. Występuje zarówno pod koło 26" jak i z obręczą 622 jako 29er. Szczerze mówiąc zależy mi na jakości. Kultowość, wbudowana "dusza" małej manufaktury w U.K. i inne niemierzalne aspekty są dla mnie pomijalne. Doceniam Surly, doceniam Thorna... jednak nie warunkuję zadowolenia posiadaniem highendowych, rasowych rozwiązań. Lubię jeździć i chyba faktycznie poprawi mi samopoczucie mocna rama. Chyba, że potrójnie wycieniowane aluminium nie powinno mnie stresować? To też pytanie do was.
Rock\'n\'roll to nie rurki z kremem.

Offline Shelter_kc

  • Wiadomości: 51
  • Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 13.12.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 13:03 »
No właśnie. Odpowiedziałeś a ja nie zauważyłem.
Moje doświadczenia:
Anlen Cougar, dystans ok 30 kkm - pękł - był Cr-Mo (to był 96 rok, byłem młodszy i bardzo męczyłem ten sprzęt)
Giant Yukon, dystans ok 6kkm - nie pekł - był 6061 nie pamiętam czy T4 cz T6 (jazda spokojniejsza - wtedy miałem już dzieci)  :wink:
GT Avalanche 1.0 - nie pękł - ale jest prawie nowy.
No i ten turystyczny Bergamont - ma rok jest fajny, ma wszystko co potrzebuję tyle, że ten kolega  :)  Fakt, rower ok. 17 kg, bagaż z sakwami ok. 35 kg, no i ja 95 kg. Czy to nie jest za dużo na alu?
Rock\'n\'roll to nie rurki z kremem.

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 13:13 »
Latem jak zrzucam trochę wagi, to razem z wypakowanym na full rowerem ważę około 115 kg :D Czy Twoja waga nie jest za duża, to po prostu nie wiem.


Offline Shelter_kc

  • Wiadomości: 51
  • Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 13.12.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 13:23 »
No ja nie mam szans osiągnąć Twój poziom. Producent przewiduje obciążenie dla tego roweru 120 Kg. Przypuszczam, że ten parametr można lekko przekroczyć. W tym temacie mam małe doświadczenie. Jazda z sakwami to dla mnie nowość. Zaliczyłem jeden wyjazd po Suwalszczyźnie, dlatego stać mnie wyłącznie na przypuszczenia i dewagacje. W związku z tym chętnie posłucham bardziej doświadczonych i starych wyjadaczy w temacie.
Rock\'n\'roll to nie rurki z kremem.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 17:48 »
Shelter,

po pierwsze, witaj na forum ;)

Po wtóre: przestań sobie zawracać głowę teoriami - masz rower, podoba Ci się, dobrze się jeździ, to dawaj po szosach i łąkach, a nie się martwisz duperelami, co jakiś nawiedzony kolega opowiada. Mnóstwo (MNÓSTWO!) ludzi jeździ na alu, a ramy im pękają sporadycznie. MOŻE akurat będziesz miał pecha, ale to NIE ZNACZY, że sam fakt posiadania roweru z alu jest powodem, by go zmieniać!! Równie dobrze (a nawet ze znacznie większym prawdopodobieństwem) możesz na nim jeździć przez 15 lat bez awarii :)

Po trzecie: ja mam Surly LHT, 175 cm wzrostu i ramę 56 cm, więc jeśli zależy Ci na kołach 28", to nie widzę żadnego problemu, byś miał kupić rozmiar 56 cm przy Twoim wzroście. Ale powtarzam: kup ten rower tylko wówczas, jeśli potrzebujesz TEN rower. Jeśli zaś potrzebujesz po prostu fajny rower na wyprawy, to po co Ci drugi? :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Splawik4

  • Wiadomości: 83
  • Miasto: podwarszawska wieś
  • Na forum od: 14.04.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 13 Gru 2010, 23:50 »
Miki dobrze gada.
nie ma rzeczy niemożliwych

Offline Shelter_kc

  • Wiadomości: 51
  • Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 13.12.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 14 Gru 2010, 22:23 »
Dzięki Panowie, wyciszyliście mnie. Nawet kolega, zaczął patrzeć na sprawę inaczej :D
Rock\'n\'roll to nie rurki z kremem.

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 17 Gru 2010, 02:55 »
Miki, gada dobrze - to fakt.

A co do aluminium i wytrzymalosci to... hmm od trzech lat jezdze na swoim, aluminiowym i jest git :), w sensie zadnych problemow.
A nawet kolo mi sie tylko raz delikatnie rozcentrowalo.
Acha, zeby nie bylo rower codziennie wytrzymuje mnie 115kg (w zimie +.. w lecie - ..).

Raz sie zwazylem objuczony, z coreczka na siodelku z tylu, z przyczepka extraweel ciagnieta za soba, coz zestaw wazyl 188,5 kg :D

.....
A co do SLHT Mateusza... marzonko, sliczny jest :)
Wyposazenie troche 'nudne': Shimano Deore XT z gory na dol :)

A co koloru, skoro Panowie juz tak w ten desen zaczeli rozmawiac, to najladniejszy
i najbardziej pasujacy do koloru moich oczu jest kolor Truckaccino z 'edycji' 2009, bo biezace Blue Velvet i Blacktacular nie pasuja juz tak bardzo :D
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mateusz

  • Wiadomości: 857
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 13.06.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 20 Gru 2010, 16:40 »
No i rower dostał... imię: Kazik (!)

Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 20 Gru 2010, 17:32 »
Cytat: "Shelter_kc"
Jeżeli dobrze rozumiem, max dla mnie to 54 cm...
Powyżej piszesz, że masz 183 cm wzrostu. Zdecydowanie wiec NIE 54cm ! Przy Twoim wzroście powinieneś mieć min. 56cm, a najlepiej 58cm. Ze względu na specyfikę LHT oraz typu jazdy (touring) wskazane są większe rozmiary ramy.
P.S. Potwierdza to w/w tabela.
 :wink:

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum