Autor Wątek: SURLY Long Haul Trucker  (Przeczytany 17544 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 21:40 »
Miałem kiedyś tytanowy palnik primusa. Pękł od upuszczenia go z wysokości kolan.
Tytan jest równie twardy, co kruchy.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 22:01 »
Też nie. Jakieś dwa - trzy miesiące temu była aukcja rowerku z ramą tytanową - niestety pękniętą. Miał piękny osprzęt ale najbliższy spawacz ram tytanowych w Murmańsku.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 22:07 »
Rychtarski w tytanie robi ramy, więc może i pospawałby?
#Steel is Real

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 22:15 »
Miałem kiedyś tytanowy palnik primusa. Pękł od upuszczenia go z wysokości kolan.
Tytan jest równie twardy, co kruchy.
bo palnik raczej nie służy do upuszczania

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 22:21 »
Zostaje tytan :)

Na tytan (kolarkę) jarałem się z 3, 4 lata temu. Przejechałem się, cudu nie było. Przeszło. Kupiłem alu. Krótko potem stałem się stalinistą* (stan umysłu).

Sedymen: Ramy wspomnianego producenta spawane są przez spawaczy wcześniej spawających okręty podwodne CCCP. Po rozpadzie Kraju Rad musieli się przebranżowić.


* dot. zwłaszcza kolarki
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 22:28 »
Ostatnio miałem okazję wypożyczyć Speca Diverge najwyższy model z centrum testowego Speca, full carbon, również cudu nie było. Stalinistą pozostaję, następna rama jak się Ronin zmęczy będzie customowa również w CrMo.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 13 Kwi 2017, 22:30 »
Sedymen: Ramy wspomnianego producenta spawane są przez spawaczy wcześniej spawających okręty podwodne CCCP. Po rozpadzie Kraju Rad musieli się przebranżowić.

* dot. zwłaszcza kolarki
To możliwe. Kacapy pierwsi opanowali sztukę spawania tytanu. Okręty kodu: Alfa i Sierra, z tytanowymi kadłubami do dzisiaj nie znalazły odpowiednika w USNavy. Kilka z "tytanowych" okrętów wciąż jest w służbie więc niech dobrze płacą tym spawaczom, żeby nie wrócili do siebie, bo kto pospawa rowery?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Jacekkudla

  • Wiadomości: 137
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 13.04.2017
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 10:14 »
Ja w drodze zakupu nabyłem tytanowy rower Hilite na napędzie Piniona. Także niedługo będę miał porównanie do karbonu, No ichętnie też przy okazji potestować dam :)

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 10:20 »
Rama do uratowania, widziałem gdzieś takie miejsce po naprawie i poradzono sobie z tym wspawując na wierzch odpowiednio wyprofilowany płaskownik "na zakładkę". Niestety nie mogę odszukać źródła gdzie to widziałem.

Jest tak jak piszesz, właśnie tak będzie spawana. W TIIG - cokolwiek to znaczy. Ja niestety jestem laikiem, i nie odróżniam TIIG od MIIG.

No właśnie CR-MO nie powinno się męczyć. Są dwie teorie upadku - pierwsza, (bo pęknięcie jest częściowo na spawie) że to jest skutek błędu producenta. Przy spawaniu za bardzo rozgrzał stal, powstały mikrouszkodzenia i to skróciło jej życie (i spawu) ?
Druga, w to miejsce dostała się rdza (woda) i ta pracowała od dłuższego czasu, mikrouszkodzenia itd.


Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 11:46 »

Obie metody spawania odbywają się osłonie gazów szlachetnych, aby zapobiec utlenianiu materiału spawanego, gdy ten jest rozgrzewany.
MIG - drut samoczynnie wysuwa się z dyszy, metoda spawania jest szybka, wymaga mniejszej precyzji i umiejętności.
TIG - spawacz trzyma drut w drugiej ręce przez co ma pełną kontrolę nad spawem, metoda wymaga większej precyzji i umiejętności. Wszelkie cienkościenne materiały spawa się metodą TIG odpowiednio odbierając drut do spawanego materiału.

#Steel is Real

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 12:48 »
TIG - spawacz trzyma drut w drugiej ręce przez co ma pełną kontrolę nad spawem, metoda wymaga większej precyzji i umiejętności. Wszelkie cienkościenne materiały spawa się metodą TIG odpowiednio odbierając drut do spawanego materiału.

Dokładnie, nawet tego napisać poprawnie nie potrafię. :P Wybór metody mnie nie dziwi, bo po pierwsze to jest cienka rurka CR-Mo, pro drugie pęknięcie jest częściowo na spawie, po trzecie w tym miejscu rurka jest wklęsła od strony łańcucha.

Dobrze, żeby nie było tego spawu bardzo widać na zdjęciach na OLX, jak wrzucę.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 17:50 »


Dobrze, żeby nie było tego spawu bardzo widać na zdjęciach na OLX, jak wrzucę.
Niestety nie da się tego zrobić aby nie było śladów naprawy.
Jeśli naprawa zostanie wykonana na sztukę, aby wadę zamaskować ryzykujesz, że rama wróci do Ciebie w ramach zwrotu niczym bumerang.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 18:58 »
Niestety nie da się tego zrobić aby nie było śladów naprawy.
Jeśli naprawa zostanie wykonana na sztukę, aby wadę zamaskować ryzykujesz, że rama wróci do Ciebie w ramach zwrotu niczym bumerang.

Nie, to był żart ;) Sorry czasem mi się zdarza, jak nie wiem czy to bardziej żart czy sarkazm, zostawić bez emotikona. Lecz dzięki za czujność. W życiu bym nie sprzedał tej ramy, zresztą zakładając że ona by była w pełni sprawna i nigdy nie pęknięta to sprzedać w Polsce LHT w rozmiarze 62 cm na koła  26 to nie jest łatwo :)

Inna sprawa, że spaw ma być bardzo dyskretny podobno, zobaczymy...  :P Będą zdjęcia w każdym razie.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 19:53 »
Jak wyjdzie taki cud miód to cena wzrośnie za wzmocnienie ;)

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: SURLY Long Haul Trucker
« 14 Kwi 2017, 23:20 »
Ostatnio miałem okazję wypożyczyć Speca Diverge najwyższy model z centrum testowego Speca, full carbon, również cudu nie było.

Mógłbyś rozwinąć co miałeś na myśli wskazując na oczekiwanie cudu?

No właśnie CR-MO nie powinno się męczyć. Są dwie teorie upadku - pierwsza, (bo pęknięcie jest częściowo na spawie) że to jest skutek błędu producenta. Przy spawaniu za bardzo rozgrzał stal, powstały mikrouszkodzenia i to skróciło jej życie (i spawu) ?
Druga, w to miejsce dostała się rdza (woda) i ta pracowała od dłuższego czasu, mikrouszkodzenia itd.

Kiedyś rozważałem zakup LHT (finalnie zdecydowałem się na inną ramę), ale sprzedawca (bike24.de) wskazywał na konieczność zabezpieczenia antykorozyjnego przed pierwszym montażem (w trakcie wstępnych ustaleń proponował również taką usługę za dodatkową opłatą)

sprawdziłem - nadal umieszczają taką informację pod ramami Surly:

Please note that the frame should be treated inside with corrosion protection before assembly.

tym samym wyglądałoby na to że Surly nie zabezpiecza odpowiednio swoich ram przed rdzą przerzucając odpowiedzialność na kupującego lub bike24.de dmucha na zimne ? 

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum