Autor Wątek: riese und müller moj wymarzony rower do turystycznych wojazy  (Przeczytany 6676 razy)

seroka

  • Gość
Cytat: "MaciekPaciek91"
Rower, wiadomo- bajka. Ale przekładając to na moje, to za 20 kawałków przy dobrej organizacji pół świata można wypodróżować. To tylko na moje :wink:


Rozumiem  skad przychodzisz i w pewnym sensie sie z Toba zgadzam ale Maciek mowie Ci
jak jade tym rowerem to ciesze sie ze pedaluje ,wielka przyjemnosc jak wszystko tak fajnie  chodzi i jest czescia ciebie ,
Tak jabys byl wlepiony w ten rower,nie cierpie samochodow ale wiem ze jazda cadilaciem
jest inna od Fiata 126 p  a obydwoma pojazdami mozna dojechac do celu
Oczywiscie druga fundamentalna prawda jest taka ze jesli mnie uderza niedlugo 60 lat zycia to ja patrze inaczej bo to juz koncowka wiec trzeba uzywac ,jak bylem mlody spalem w Bieszczadach w 6 kolesiow w namiocie dwuosobowym i nie mialem zadnego materca ani kuchenki :)
Jezdzilem rowerem Wigry z Zamoscia do Kololobrzegu z siatka na kierownicy i bylo fajnie
byly laski do wyjecia ,
Teraz na drogim rowerze moge sobie laske z bambusa do roweru przyczepic i zapitalac po lodowej pustynii w Islandii:)
Ale jest fajnie i tak musi byc
Poz J

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Ja mam manetki ALivio - a raczej klamkomanetki takie klasyczne ósemki mam je od jesieni 2006 roku. Po tym sezonie przerwy(jeździłem z szosową kierką) założyłem je znowu. Działają bez zarzutu - są wadliwe modele ale nie warto uogulniać, co do nexusa - to chyba złe forum czytałeś, albo podobnie jak kolega - fachowcy opisywali zalety tego nexusa tylko patrząc na jego konstrukcję.

:D wracając do rowerku to jedno Ci powiem kolego - najważniejsze że twój i że chcesz na nim jeździć. Najbardziej nie lobię ludzie co wsadza w rower kupę kasy a potem stoi w piwnicy i 2 razy sie przejadą;/
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
seroka - nie przesadzaj z tą końcówką - rozpędzamy się i do mety jeszcze spory kawałek :D  Życzę satysfakcji z roweru. Też bym miał zastrzeżenia co do jego wagi, ale to dobrze, że stać Cię na tak wypasiony sprzęt i że Ciebie cieszy :D


Offline Mężczyzna ciman

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 26.05.2009
Cytat: "Adam LSTR"
Ja mam manetki ALivio - a raczej klamkomanetki takie klasyczne ósemki mam je od jesieni 2006 roku. Po tym sezonie przerwy(jeździłem z szosową kierką) założyłem je znowu. Działają bez zarzutu - są wadliwe modele ale nie warto uogulniać, co do nexusa - to chyba złe forum czytałeś, albo podobnie jak kolega - fachowcy opisywali zalety tego nexusa tylko patrząc na jego konstrukcję.

Też miałem takie manetki, te, choć klamki hamulcowe łapały potworne luzy (Dual Control bez zmiany biegów :P ), były chyba najbardziej wytrzymałe - dopiero po ponad 10kkm odpadła od nich dźwignia.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Cytat: "ciman"
Cytat: "Adam LSTR"
Ja mam manetki ALivio - a raczej klamkomanetki takie klasyczne ósemki mam je od jesieni 2006 roku. Po tym sezonie przerwy(jeździłem z szosową kierką) założyłem je znowu. Działają bez zarzutu - są wadliwe modele ale nie warto uogulniać, co do nexusa - to chyba złe forum czytałeś, albo podobnie jak kolega - fachowcy opisywali zalety tego nexusa tylko patrząc na jego konstrukcję.

Też miałem takie manetki, te, choć klamki hamulcowe łapały potworne luzy (Dual Control bez zmiany biegów :P ), były chyba najbardziej wytrzymałe - dopiero po ponad 10kkm odpadła od nich dźwignia.


moja prawa klamka w Alivciaczu jest "dual" he he ale hamuje dobrze;D zmienia precyzyjnie;) wcześniej zwyczajnie chyba robili z prostych dobrych materiałów. Wszystko było duże, rozbieralne i do naprawy. A zębatki i zapadki można było samemu obejrzeć na własne oczy - potem zminiuaturyzowało się to malusieńkie ząbeczki zapadeczki sprezynki itaki efekt jak mówiłeś Cimanie
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Pustelnik

  • Wiadomości: 1507
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.03.2010
Cytat: "seroka"
prawda jest taka ze jesli mnie uderza niedlugo 60 lat zycia to ja patrze inaczej bo to juz koncowka

Ciężka choroba, czy co?  :D Nie przesadzaj. Na pocieszenie na Islandii średnia życia wynosi ponad 80 lat. ŚREDNIA!!!
Ach, każdy rowerzysta zwykł, o grację dbać i styl. I aby linię mieć i szyk, przemierza setki gmin.
Rozkoszny życia jego tryb i piękny szprychy błysk. A kiedy wita długi zjazd, rozjaśnia mu się pysk.


seroka

  • Gość
Cytat: "transatlantyk"
seroka - i do  że stać Cię na tak wypasiony sprzęt i że Ciebie cieszy :D

Jesli chodzi o to czy mnie stac to jest jest  dobre pytanie ,po prostu zrezygnowowalem z rzeczy ,ktore inni uwazali by za niezbedne i pierwszoplanowe
Teraz najwazniejsza rzecza jest to aby znalesc taka nastepna prace abym mogl sie krecic po swiecie ,najlepsza opcja to kontrakty 3 ,6 miesieczne
Pozdrawiam i zycze sobie abysmy sie kiedys spotkali na szlaku i wypili razem  wino (riesling):)

Cytat: "MaciekPaciek91"
Rower, wiadomo- bajka. Ale przekładając to na moje, to za 20 kawałków przy dobrej organizacji pół świata można wypodróżować. To tylko na moje :wink:

Doskonale rozumiem Twoj tok myslenia i sie zgadzam ,przed zakupem moj kolega z ktorym robilem Kanade tez mi mowil ze za ta kase moge zrobic dobry wypad
Dlatego pierwsza wersja byla przerobka mojego Bianchi i zainstalownie tam Rohllofa
ale tu gdzie mnieszkam chcieli 2200 dolarow  z zainstalowaniem plus wszysktie kable itd
wiec poszedlem na zmiane calkowita i jestem zadowlony
Powiem Ci szczerze ja tak kocham rowery ,ze chce bic samochodziazy  jezdzacych tam gdzie nie musza ich uzywac  :)

Cytat: "Adam LSTR"
moje przejaskrawienie było celowe z masą. Dobry rower jest naprawdę ważny i masz racje że jak wsiadasz na rower gdzie są 4 sakwy i slicki to mówisz "rany jak on gładko jedzie" przecież tylko ciezko się rusza. Ale jak powiedział kolega - odejmij 5kg może nie poczujesz ale zdejmij 2 sakwy i pod tą samą górkę jedzie się łatwiej. DLaczego pod górke lepiej zdjąć 2 sakwy niż mieć lżejszy rower?

Nie jestem maniakiem wagi że to waży a to tyle a tamto tyle. Bo co za lekkie czasem na sakwy nie zdrowe, jednak znamionowa masa 19kg wydaje się zwyczajnie zaskakująca. Aż się prosi zapytać  - z czego oni to odlali? z Żeliwa? rower jednak szybko zrasta się z bikerem i taki biker szybko formą dopasowuje się roweru. Nie chce być odebrany jako krytykant - nic w stylu "łolaboga ale czołg" rower ma być! I sakwy też i wyprawy, ale jak sam napisałeś fajnie jest podyskutować. I choćby z faktu że nadal nie wiem jak się montuje ten tylny bagażnik, ciekawi mnie jego dokłądny kształt (jak możesz wrzuć większe foto samego tyłu rowerku
pyzatym jak Michał zauważył masz napisane Zamość - i siedzi sobie taki Adam i kmini " po co u licha Zamojszczanin sprowadza 19kg rower z Niemiec?? za 19 tysięcy???"


odpowiedziałeś nam pisząc że jesteś z Kanady

pozdrawiam i szerokości życzę!


Nie mam dostepu do zdjec ale postaram sie znalesc to co by bylo najciekawsze
Ja doskonale rozumiem o co ci chodzi bo to jest problem ,kolosalny
Poniewaz jezdze jesli tylko mozliwe bezdrozami wiec tylko w gre wchodzil rower z pelnym zawieszeniem przod i tyl
Sa trzy takie rowey na swiecie ,Panamericana,moj i jego odmienna wersja z bagaznikiem ktory jest caloscia ramy
Ten z co ma rame z bagaznikiem na stale jest fajniejszy wydaje mi sie ale nie mozna go skladac do mojego pudla podczas przewozu samolotem
W moim bagaznik mozna odkrecic i dlatego wzialem ten

Na zdjeciu jest na dole panamericana z pelnym zawieszeniem i tez jest bardzo ciezki ,moze na bagaznik wrzucic 150 kg
Silk jest przpiekenym rowerem z rohloffem ale ma tylko schock z przodu
Jest Silk z paskiem zamiast lancucha i do tego idzie koniecznie rohloff ale jak wiadomo nie mozna uzywac paska jak jest tylne miekkie zawiesznie ,o lepiej amortyzator bo tam nie mozna uzyc tego adjuster

ten link nie pokazuje tego co chcialem przedstawic

http://www.perpedale.de/index.php3?shop=shopth&SessionId=0071x39668307a1d235c34ff3ff9150a1d2a1&url=http%3A%2F%2Fwww.perpedale.de%2Fe-vendo.php3%3Fshop%3Dshopth%26SessionId%3D0071x39668307a1d235c34ff3ff9150a1d2a1%26t%3D229%26p%3D229

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
kurde genialne to zawieszenie - nawet nie wiedziałem że takie istnieją. Mówie o pierwszych kilku zdjęciach u góry:) kombnowałem w wyobraźni że ty masz bagażnik z tylnym trójkątem doczepiony i ze jak się ugina to sakwy + bagaznik bujają się oddzielnie. To rozwiązanie zmienia moje nastawienie... serio:D

a co do wcześniejszego pytania chyba dalej nie mam odpowiedzi - ile ATM pompujesz w taki amorek tylni jak masz troche bagażu??
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

seroka

  • Gość
Cytat: "Adam LSTR"
kurde genialne to zawieszenie - nawet nie wiedziałem że takie istnieją. Mówie o pierwszych kilku zdjęciach u góry:) kombnowałem w wyobraźni że ty masz bagażnik z tylnym trójkątem doczepiony i ze jak się ugina to sakwy + bagaznik bujają się oddzielnie. To rozwiązanie zmienia moje nastawienie... serio:D

a co do wcześniejszego pytania chyba dalej nie mam odpowiedzi - ile ATM pompujesz w taki amorek tylni jak masz troche bagażu??

Czesc Adam
Jesli chodzi o cisnienie to nie koncentruje si na skali a na tym zeby by miekki ,wiec spuscilem z niego duzo zeby sie  bujal ,jak wczesniej mowilem uciekam od asfalotwych drog
Powiem takze ze torby dobrze zaladowane nie maja wplywu na system ze tak sie wyraze
Poz Jacek

seroka

  • Gość
Cytat: "ciman"
Cytat: "pajak_gdynia"
Adam LSTR, bagażnik jest podwieszony tylko do "nieamortyzowanej" części ramy. Cały bagażnik ma kształt cyfry 7 (mocno spłaszczonej). Takie U przechodzące w V to tylko żeby sakwy nie przechylały się na koło.

Do dołu też jest przymocowany: http://www.esnips.com/nsdoc/2a95ed78-5d04-4cc6-a411-27ed83e7b0e3
Mnie z kolei zastanawiają takie rozwiązania na długich wyprawach jak Garmin Edge (na wbudowany akumulator, nie baterie/aku AA) czy iPhone (który trzyma 1 dzień na baterii :D ). Sprawdzałeś, czy dynamo w ogóle będzie ten sprzęt ładować? Moja przygoda z dynamem skończyła się bardzo szybko, bo wytwarzało za mały prąd, żeby w ogóle rozpocząć ładowanie smartphone'a. :P


Wersja podstawowa w jesli chodzi o dynamo byla jakas nie ciekawa ,dlatego wybralem SON Schmidt ,i jak na razie dobrze laduje ten Edge 750  i uzywam rowniez do Iphone ale mam taki adapter bo jakblko jest straszne jesli chodzi o inne kableki itd

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010

OMG! Toż tutaj nawet głupie wsporniki błotnika wyglądają, jakby miały trafienie pociskiem przetrwać. Amor jakby nie liczyć małego skoku to wygląda jakby żywcem z jakiegoś fr/dh podwędzony. Motocykl na pedały, nie rower.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
pancernik:) ale kurde tylne zawieszenie to bym przetestował:D ja lubie takie ciekawe konstrukcje;D - ale przednie wsporniki błotnika to ma jak mój low ride bagażnik :D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

seroka

  • Gość
Cytat: "Adam LSTR"
pancernik:) ale kurde tylne zawieszenie to bym przetestował:D ja lubie takie ciekawe konstrukcje;D - ale przednie wsporniki błotnika to ma jak mój low ride bagażnik :D


Ja osobiscie preferuje low rider a w sumie zainspirowal mnie rower  tej dziewczyny ze Szwajcarii ,ktory tez krowiasty ale nie miala ona zadnego problemu podchodzic na ostrych podjazdach
Moj pierwszy byl classic i mocny ,teraz robia juz do przednich amorkow i tarcz low rider

seroka

  • Gość
Cytat: "Medawc"
Obrazek
OMG! Toż tutaj nawet głupie wsporniki błotnika wyglądają, jakby miały trafienie pociskiem przetrwać. Amor jakby nie liczyć małego skoku to wygląda jakby żywcem z jakiegoś fr/dh podwędzony. Motocykl na pedały, nie rower.


Czesc Medawc
Widzialalem goscia na tym rowerze w Chile ,mowil mi ze bedzie podrozowal okolo 5 lat ,sprzedal dom ,rzucil prace itd
Byl powaznie zaladowany ,jak spogladam na zdjecie to tez mysle ze motocykl ale tam na poludniu Chile  ten rower wygladal prawidlowo ,to znaczy zajebiscie

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum