Wie ktoś może jak odróżnić ramę Cr-Mo od Hi-Ten ?
Waga i napisy już padły.
No więc tak. Z Hi-Ten to się robi mosty rury do g... znaczy kanalizacyjne i wklada jako druty w beton co by było mocniejsze niby.
Z Cr-Mo zaś robi się rowery i fajne czołgi. Np Tygrys niemiecki. Przynajmniej tak było kiedyś :mrgreen:
Odróżnić można po spawach. Gdy widzisz spawy jak na moście albo na rurach od centralnego w bloku to będzie to Hi-Ten. Poza tym jak w to-to pukniesz to wyda z siebie dźwięk jakbyś walił w beton. Wibracji zero, dźwięk krótki i zero w nim śpiewu. Napchaj szmat w gitarę i zbadaj.
Gdy zaś widzisz spawy z TIG-a, ładne i cienkie albo łączone na mufki i lutowane. Pukniesz a to to coś a zadźwięczy. Widełki zaś puknięte dżwięczą jak kamerton, długo i ładnie
To jest to Cr-Mo
Jak raz porównasz to już się nie pomylisz.
Ed:
A z wagą to nie przelewki. Rama z Cr-Mo to najczęściej nieobeznany mysli że będzie ciężka, przecież to stal zwykła. Biere w łape a tu Zonk, lżejsza niż jego spasiony aluminiak.
To bardzo powszechna przypadłość dobrych ram z Cr-Mo