Autor Wątek: "Zmiękczenie napędu"  (Przeczytany 28479 razy)

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
"Zmiękczenie napędu"
« 31 Sty 2011, 21:53 »
Borafu, wszystko trzyma sie kupy i może i jest logiczne ale nie wiem czy próbowałeś kiedyś tą teorie zastosować w praktyce...
Z autopsji mogę Cię zapewnić że nawet mając licznik wcale nie jest łatwo nauczyć się trzymać właściwą kadencję.
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
"Zmiękczenie napędu"
« 31 Sty 2011, 22:16 »
Borafu - spokojnie. Mam pełną świadomość, że znasz się na fizyce a szczególnie na jej poczatkach :D  Licznik kadencji się przydaje, szczególnie tym osobom z zacięciem sportowym, ale nie jest to gadżet obowiązkowy i zdrowy rozsądek może tu być  dobrym rozwiązaniem. OK?


Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
"Zmiękczenie napędu"
« 31 Sty 2011, 23:22 »
szkodnik, transatlantyk, OK, OK, teraz już pełna zgoda.

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 18:44 »
Co do kadencji - jak chcecie machnąłem sobie prosty programik do liczenia na podstawie prędkości, przełożenia i obwodu koła, może się wam przyda:
http://www.sendspace.com/file/ox1rps

EDIT: Pamiętajcie, że jak chcecie podać prędkość z wartością po przecinku, to pisać kropkę, a nie przecinek!

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 20:16 »
coś nie śmiga ten programik... (w ogóle się nie chce włączyć bo błąd jakiś wyskakuje). w każdym bądź razie, sam kiedyś arkusz w excelu sobie zrobiłem który mi przeliczał kadencję przy różnych przełożeniach na prędkość.... :P
choć na ten moment potrafię na oko określić swoją kadencję.... normalnie koło 60, jak się postaram to 80 wyjdzie
Cytat: "transatlantyk"
yk"]
Oczywistą oczywistością jest to, że skoro kadencja to "prędkość obrotowa nóg" to przy konkretnym przełożeniu konkretna kadencja odpowiada jednej i tylko jednej prędkości roweru i to miał na myśli Waxmund. Mam taką nadzieję, że tak miał na myśli :D


oczywiście że to miałem na myśli.... z deka mnie zdziwiliście kłócąc się z tą tezą :P
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 22:03 »
Co za błąd wyskakuje?

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 22:43 »
Cytuj
nie mozna uruchomic aplikacji, poniewaz jej konfiguracja jest niewlasciwa. problem ten moze rozwiazac ponowne zainstalowanie aplikacji
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6097
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 22:45 »
Cytat: "transatlantyk"
Pod górę będziesz kręcił wolniej, z góry szybciej.

Dokładnie odwrotnie! :o
Im "łatwiej" się jedzie, tym niższą kadencję można mieć bez ryzyka dla zdrowia. Przykład: jadąc za kimś w tunelu zawsze (i odruchowo) wrzucam twardszy bieg niż jadąc z tą samą prędkością "na szpicy". To samo tyczy się łagodnych zjazdów i podjazdów (tzn. takich, na których ma sens osiąganie takiej samej prędkości). Na podjeździe kadencja będzie wyższa!
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 22:57 »
Cytat: "Medawc"
Co za błąd wyskakuje?


nie wiem co wyskakuje, bo nie chce mi się windowsa otwierać, ale po tym co mi wine pokazuje to brakuje bibliotek, więc albo podesłałeś nam wersję debug a nie release (chociaż nie wiem czy to ma znaczenie aż takie w tym przypadku), albo w ustawieniach projektu masz korzystanie z zewnętrznych bibliotek, których ludzie bez visual studio nie mają... takie moje domysły, ale ja się nie znam na tym tak bardzo, nie moja działka :P

Offline Splawik4

  • Wiadomości: 83
  • Miasto: podwarszawska wieś
  • Na forum od: 14.04.2010
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 23:03 »
kokop dobrze napisał - najprościej i najtaniej to na początek zablokować sobie najmniejsze zętabki. Jak już człowiek się przyzwyczai do szybkiego kręcenia to potem nawet jak ma możliwość jechać na twardszym to jakoś tak mu źle i niewygodnie. Wiem po sobie. Tyle, że u mnie z tą wysoką kadencją to wyszło jakoś tak samo. Najwięcej jeździłem wieczorami na pusto a że czasu miałem tylko godzinkę to włączał się mi taki szosowy speed i tak mi już zostało - normalna rekreacyjna kadencja 80.
nie ma rzeczy niemożliwych

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
"Zmiękczenie napędu"
« 3 Lut 2011, 23:10 »
Cytat: "dudi"
Cytat: "Medawc"
Co za błąd wyskakuje?

podesłałeś nam wersję debug a nie release

Fakt... :oops:
Wlasciwa wersja http://www.sendspace.com/file/ox1rps. Powinno już działać
Ze mnie też informatyk żaden.

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
"Zmiękczenie napędu"
« 4 Lut 2011, 05:40 »
Cytat: "Miki"
Na podjeździe kadencja będzie wyższa!

To jeszcze zależy jakich kto przełożeń używa.  :D  Pisałem to co pisałem na podstawie własnych doświadczeń.


Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6097
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
"Zmiękczenie napędu"
« 4 Lut 2011, 18:55 »
Cytat: "Michał Wolff"
To zależy oczywiście od człowieka, ale zdecydowana większość (także i zawodników, którzy nad kadencją specjalnie pracują) tak jak pisze Marek-  pod górę kręci wolniej.

Hm, no cóż. Dla mnie to brzmi podejrzanie czy wręcz nielogicznie, a na dodatek jest kompletnie sprzeczne z moimi doświadczeniami.
Ale skoro Ty tak Twierdzisz, to zapewne wiesz, co mówisz. Uznam zatem, że jestem wyjątkowy :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
"Zmiękczenie napędu"
« 4 Lut 2011, 19:29 »
czemu nielogicznie ?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6097
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
"Zmiękczenie napędu"
« 4 Lut 2011, 20:41 »
Cytat: "Waxmund"
czemu nielogicznie ?

Bo pod górę, czyli z większym obciążeniem stawów logiczne jest, aby kręcić szybciej celem zredukowania owego obciążenia.
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum