Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
23 Lis 2024, 10:39
Strona główna
Tagi
Zaloguj się
Rejestracja
Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
»
Sprzęt, ekwipunek i odzież
»
Osprzęt
»
Koła
»
Obręcze
Strony:
<< Poprzednia
1
[
2
]
3
4
5
6
...
33
Następna >>
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Obręcze (Przeczytany 105780 razy)
Pawel90
Wiadomości: 103
Miasto: Katowice
Na forum od: 05.01.2009
Obręcze
«
30 Gru 2009, 16:09 »
W związku z tym że obręcze ACE 18 nie zbierają zbyt pochlebnych opinii jako felgi na wyprawy, zastanawiam się czy wytrzymają jazdę pod sakwami +-20kg i ja czyli 65kg?? Chodzi oczywiście o jazdę po asfalcie;)
Jak myślicie?
sinuche
Wiadomości: 2810
Miasto: Beskid
Na forum od: 17.04.2009
Obręcze
«
30 Gru 2009, 16:55 »
Nie miałem styczności z ACE 18, więc nie będę ich komentował. Ale sprawdziłem ich wymiary i wagę (szer. 21.8, waga 460g), więc bliżej im do szosowych niż trekkingowych. Z szosowymi trzeba uważać, sam jeżdżę na szosowych ale sam zaplatam koła i dbam o właściwe naprężenie szprych, no i nie obciążam zbytnio roweru ("masa startowa" 100-110kg)
Myślę że na przednie koło można by zaryzykować z tą obręczą zwłaszcza w wersji oczkowanej (bo widziałem również w którymś sklepie nieoczkowaną).
Pawel90
Wiadomości: 103
Miasto: Katowice
Na forum od: 05.01.2009
Obręcze
«
30 Gru 2009, 20:03 »
Czyli lepiej będzie zmienić koło z tyłu przed wyprawą? To teraz jakie możecie polecić w niewygórowanej cenie, ale w miarę dobre;)
trainspooter
Wiadomości: 44
Miasto: różnie
Na forum od: 24.06.2009
Obręcze
«
1 Sty 2010, 09:04 »
Tak więc wybrałem sobie na tył obręcz Mavic A119, piastę LX FH T660 i teraz mam prośbę o pomoc w wyborze szprych do tego zestawu. wstępnie mój wybór padł na DT Champion 2,0 mm. Ogólnie widzę że większość szprych oferowanych na rynku do szprychy cieniowane. Nadają się li one do trekingu z dużym obciążeniem?
sinuche
Wiadomości: 2810
Miasto: Beskid
Na forum od: 17.04.2009
Obręcze
«
1 Sty 2010, 11:09 »
Jeżeli zastosujesz cieniowane szprychy to koło będzie lżejsze (10g może), a i opory aerodynamiczne będą mniejsze. A z pewnością więcej zapłacisz.
Czy to ma znaczenie przy jeździe z sakwami?
Ja bym zastosował zwykłe szprychy 2mm w cenie ok 1zł + mosiężne nyple i tyle.
Dla mnie ważny jest zaplot koła - na nowym kole trzeba pojeździć kilkadziesiąt km a później jeszcze raz go podcentrować i naprężyć szprychy (nowe nyple lubią się same odkręcać), następnie kilometry i znowu korekta naprężenia.
trainspooter
Wiadomości: 44
Miasto: różnie
Na forum od: 24.06.2009
Obręcze
«
1 Sty 2010, 16:46 »
Opory aerodynamiczne i nieco większą masę potraktujmy jako pomijalne, potrzebuję mocnego niezawodnego koła....
cinek
SP2SJ
Wiadomości: 1979
Miasto: Bydgoszcz
Na forum od: 12.03.2008
Obręcze
«
1 Sty 2010, 18:46 »
Skladalem ostatnio kola, mechanik polecil mi szprychy cieniowane (czyli kute) jako mocniejsze oraz wytrzymalsze.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje
MaciekPaciek91
Wiadomości: 36
Miasto: Bolesławiec
Na forum od: 02.03.2008
Obręcze
«
24 Wrz 2010, 16:06 »
Myślę, o złożeniu koła. Powoli sobie wydziobać jakieś w miarę mocne. Jaką obręcz polecacie w dość niskim przedziale cenowym. Znalazłem taką jakąś niby wyczynową:
http://allegro.pl/okazja-obrecz-mtb-dangerous-mike-32-otw-i1224948824.html
Waga jest dla mnie na 32 miejscu, więc może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi cudami do enduro, czy jak to modnie nazywają, "grawitacji"? Logiczne jest dla mnie, że takie koła są chyba mocne? Warto się w takie coś pakować?
Proszę także o podpowiedzi innych obręczy (na 32 szprychy), które polecacie. Chciałbym przeznaczyć na obręcz nie więcej, niż 60-80zł, ze wskazaniem na 60
Raczej tylko kapslowane, no i oczywiście do hamulców V.
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson
Robert
Wiadomości: 4821
Miasto: Konin
Na forum od: 03.12.2007
Obręcze
«
24 Wrz 2010, 16:17 »
o! tu mogę się wyżalić
okazało się że jednak Mavic produkuje kaszanę. Obręcz A119 nie wytrzymała ukraińskich dróg i na tydzień przed końcem wyprawy pękła w 4 miejscach. Przy czym nie wyciągam zbyt wieli miliwaxmundów, po krawężnikach nie jeździłem, a bagaż miałem standardowy - ok. 20 kg.
Pęknięcie wyglądało jakby szprycha chciała wyrwać kawałek obręczy, a przecież przed takim czymś miało chronić kapslowanie. Szprychy (DT) okazały się być mocniejsze od felgi
po kilku dniach jazdy pęknięcie znacznie się powiększyło
Waxmund
Moderator Globalny
Ironman
Wiadomości: 11154
Miasto: Baszowice k/Kielc
Na forum od: 07.06.2007
Obręcze
«
24 Wrz 2010, 16:19 »
ja i Miki mamy alexrims dh19 (on na 28", ja na 26") i nam obu bardzo dobrze się sprawują te obręcze....
jeśli nie przykładasz uwagi do wagi, to czemu na 32 szprychy ?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
www.waxmund.pl
MaciekPaciek91
Wiadomości: 36
Miasto: Bolesławiec
Na forum od: 02.03.2008
Obręcze
«
24 Wrz 2010, 18:31 »
na 32, bo Skolioza zhandlował mi fajną piastę i nie ma więcej dziurek
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson
Robb
"Ojciec Założyciel"
Wiadomości: 15
Miasto: Kraina Wygasłych Wulkanów
Na forum od: 04.06.2006
Obręcze
«
24 Wrz 2010, 19:47 »
Alexrims DH 19, 36 szprych
przednie kółko 14.000 km
wciąż w drodze
… why so serious ?
MaciekPaciek91
Wiadomości: 36
Miasto: Bolesławiec
Na forum od: 02.03.2008
Obręcze
«
25 Wrz 2010, 18:30 »
A to może powiecie mi: jaka jest relacja między DH19 a DH22? Czy są to modele podobne? Która jest lepsza? ma ktoś może takie porównanie? (byle nie teoretyczne)
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson
sinuche
Wiadomości: 2810
Miasto: Beskid
Na forum od: 17.04.2009
Obręcze
«
25 Wrz 2010, 19:06 »
Na początku roku zaplotłem sobie nowe koło do przodu na 32 szprychy (zawsze jeździłem na 36 i nic się nie działo to postanowiłem sprawdzić 32), na obręczach Mavic open sport (szosowe 622). Jest to obręcz typowo szosowa (stary model z "dolnej półki cenowej". spokojnie można do niej założyć opony trekingowe (Marathon szerokość 32), producent tego nie zaleca, ale "da się". Z lekkim niepokojem pojechałem na tym kole na Ukrainę i Rumunię. Nie było żadnych problemów. Jeżeli koło wytrzymało tydzień jazdy po ukraińskich drogach (kto tam był, to wie o co chodzi), to znaczy że obręcz jest OK.
Moim zdaniem ważny jest dobry zaplot koła, naprężenie szprych, a nie obręcz. Oczywiście istnieją "badziewne" obręcze, które szybko się ścierają przy hamowanie i później pękają przy wjeździe na dziurę. Natomiast wyrwanie nypla z obręczy wskazuje na złe naprężenie szprych.
majchers
Wiadomości: 333
Miasto: Kanada
Na forum od: 16.10.2008
Obręcze
«
26 Wrz 2010, 04:50 »
Sądzę, że my się tym wszystkim zbyt ekscytujemy. Pewnie, że jakość sprzętu jest ważna, ale Robert Wszechmogący przejechał onegdaj Chiny na takim krapie, że lepiej nie mówić. Ultegrę może trafić szlaczek szybciej niż barachło z dołu.
P.S. Dobra, dobra, wiem, że to są takie tylko sobie pogaduchy "środowiskowe"...
Drukuj
Strony:
<< Poprzednia
1
[
2
]
3
4
5
6
...
33
Następna >>
Do góry
Tagi:
Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
»
Sprzęt, ekwipunek i odzież
»
Osprzęt
»
Koła
»
Obręcze
Organizujemy
Partnerzy
Patronat
Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:
CDN ....
Mobilna wersja forum