Cytat: altharr w 2 Lut 2021, 18:27Ja w rowerze wyprawowym dałem po 32 szprychy DT Alpine III, ale jak ostatnio składałem koła do enduro to kołodziej powiedział, że nie ma już sensu pakować po 32 szprychy, dobre obręcze są dzisiaj tak sztywne że spokojnie wystarcza 28 cieniowanych szprych 2/1.8.Zmień kołodzieja Jak się chce miec mocne koła (do wyprawówki) to się daje 36 szprych.Nic nie kosztuje (4 szprychy więcej) a ewidentnie wzmacnia koło.Jakoś wszyscy potrzebują (szukają) mocnych, pancernych obręczy, a później kupują na 32 lub 28H.To bez sensu przecież
Ja w rowerze wyprawowym dałem po 32 szprychy DT Alpine III, ale jak ostatnio składałem koła do enduro to kołodziej powiedział, że nie ma już sensu pakować po 32 szprychy, dobre obręcze są dzisiaj tak sztywne że spokojnie wystarcza 28 cieniowanych szprych 2/1.8.
W skrócie: 36 szprych, ale węższy rozstaw kołnierzy czy mniej, ale szerzej. Waga z sakwami max 140.
A możesz wytłumaczyć skąd taka rada? Wbrew pierwotnym nadziejom zwiększenie szerokości piast do 142 nie miało żadnego wpływu na sztywność kół, dopiero boost (148) ma na to realny wpływ i pozwala bez uszczerbku zmniejszyć ilość szprych.
(...) Szerokość piasty wielkiego wpływu na to nie ma (biorąc pod uwagę standardowe piasty).(...)