Autor Wątek: Obręcze  (Przeczytany 105779 razy)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Obręcze
« 27 Gru 2010, 00:28 »
Cytat: "Symfonian"
Medawc Ostatnio na na Allegro pokazały sie obręcze czeskiej firmy Remerx, kup przetestuj i daj znać jak sie sprawują http://www.remerx-rims.com/dragon-rmx-4530-2/

Strona producenta wygląda nawet OK, ale na Allegro  to pomieszanie z poplątaniem.
W tytule sprzedaje Remerx Dragon, w treści Remerx model Hammer, na zdjęciach obręcz nieoczkowana. Strach się bać!

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Obręcze
« 27 Gru 2010, 08:20 »
Cytat: "Robert!"
atlochowski, można znaleźć  w sklepach obręcz Robba na 28"?
Obydwoje macie koła 26", a wybór w sklepach porządnych obręczy 28" jest znacznie mniejszy.


Nie wiem jak jest z ich dostępnością, ale na pewno takie istnieją.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Obręcze
« 27 Gru 2010, 12:11 »
a co do rozcentrowywania "bez powodu".. Czasami (często?) pomaga klej na nyple. Bo diabelstwo lubi się odkręcać
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Obręcze
« 29 Gru 2010, 09:06 »
Cytat: "Medawc"
miałem u siebie DH 19 tyle że 26" - co jakiś czas trzeba było poprawiać centrowanie. I to nie raz na sezon. Kolega o podobnych gabarytach (też ponad 100 kilo) miał wersję 28" w trekingu. Po przejeździe przez średnio wyboistą ścieżkę w lesie stracił 2 szprychy. Powiedzmy więc, że nie jestem zachwycony tą obręczą, a kasy mam na coś półkę wyżej.


To znaczy, że mieliście lipne szprychy ;) Inwestycja w DT jest opłacalna wg mnie w takiej sytuacji.

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Obręcze
« 29 Gru 2010, 10:43 »
Tym bardziej, że szprychy DT w porównaniu z innymi wcale nie są takie znowu drogie,
różnica jest jakaś mała. Miałem swego czasu kłopoty z pękającymi szprychami, odkąd dałem DT minęło wszystko jak zły sen :shock:


Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Obręcze
« 31 Gru 2010, 17:53 »



Słuchajcie (a raczej czytajcie ;) ); poprzednia obręcz mi popękała, wiłą rzeczy więc szukam nowej. Może zamiast nowej nada się inna. W piwnicy leży (stara?) obręcz Wolber M59, wiecie coś o tej firmie, czy nada się do roweru wyprawowego? Kapsle niby są, Hard Andozied oznacza po prostu że jest czarna?

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Obręcze
« 31 Gru 2010, 20:01 »
Kapsle mogą sobie być, ale z tego co widzę to jest obręcz typu wstążka (bez komór). Ja bym nie ryzykował, nawet na przednie koło.

Offline Mężczyzna pz.zg

  • Przemo
  • Wiadomości: 180
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 03.08.2010
Obręcze
« 2 Sty 2011, 02:33 »
Witam,przymierzam się do zmiany kół na coś mocnego-porządnego:)
Po przeszukaniu forum wybór padł na piasty novatec na 2 łożyskach,obręcze dh19(36) i szprychy DT
Szukając ww części trafiłem na    KLIK w odpowiedzi na maila Pan zaproponował mi obręcze RODI (Vuelta) Vision lub REMERX Grand Rock RMX 3019 bo dh19 na 36 szprych nie posiada  lub dh na 32 szprychy.
 Co sadzicie o zaproponowanych obręczach? może ktoś miał z nimi styczność?  a może ktoś korzystał z usług tej firmy.
Z racji słusznej wagi(100kg) skłaniał bym sie do wersji na 36 szprychy

Offline Mężczyzna Keto

  • Wiadomości: 329
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 10.06.2009
Obręcze
« 2 Sty 2011, 14:19 »
Witam,
Ja w swojej „zimówce” posiadam obręcze Rodi Rims Vision dwukomorowe na 36 szprych. Rower co prawda nie jeździ z sakwami tylko jest przeznaczony na zimowe warunki dlatego nie mogę zbyt wiele o nich powiedzieć. Ale ja z nimi nie mam żadnych problemów.
W codziennym rowerze mam obręcze Rodi Rims Airline Plus też dwukomorowe na 36 szprych. Te wizualnie sprawiają wrażenie mocniejszych od Vision-ów. Maja mocno wyciągnięte komory, przez co powinny być znacznie mocniejsze. Od zakupu zrobiłem na nich prawie 11 tys. km z czego z sakwami, także z pełnym obciążeniem prawie 3 tys. km. Wiem, że są one mało popularne wśród sakwiarzy (rzadko się z nimi spotykałem) ale nie mogę na nie narzekać. Z v-brekami przy tym przebiegu spokojnie dają radę. Nie zauważyłem też aby cokolwiek były pokrzywione.
Pozdr.
             


Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Obręcze
« 4 Sty 2011, 09:34 »
Cytat: "Medawc"
Kapsle mogą sobie być, ale z tego co widzę to jest obręcz typu wstążka (bez komór). Ja bym nie ryzykował, nawet na przednie koło.

Ee tam. Całe życie jeżdżę na takich bez komorowych z przodu i jeszcze ani razu nie centrowałem. A kupuję zawsze całe koło - najtańsze, jakie mają w danym momencie w sklepie i po zużyciu wywalam całość.

Offline Mateusz

  • Wiadomości: 857
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 13.06.2010
Obręcze
« 4 Sty 2011, 13:50 »
Myślę, że TO może nieco rozjaśnić kwestię wyboru mavica pod duże obciążenia.

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Obręcze
« 4 Sty 2011, 13:55 »
Cytat: "Mateusz"
Myślę, że TO może nieco rozjaśnić kwestię wyboru mavica pod duże obciążenia.


hehe to wychodzi na to że tylko A719 sie pod sakwy nadają :P

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
Obręcze
« 4 Sty 2011, 14:04 »
Ja się kilka razy zastanawiałem jak to liczyć. Czy wytrzymałość obu kół sumować (raczej bez sensu), czy jakoś dzielić całkowite obciążenie na poszczególne koła (np 70% na tył, 30% na przód). Na pewno nie można przyjmować, że jeśli jedno koło ma wytrzymałość 105 kg to jest za słabe dla całkowitej masy rower + bagaż + człowiek > 105. Poza tym np. opony Schwalbe Marathon (700x35) mają maksymalne obciążenie zdaję się 110 kg i są szeroko używane do wypraw, a nie ma z nimi problemów, więc trzeba się dobrze zastanowić jakie obciążenia są w praktyce przekazywane na koła.

Ja co prawda nic nie ważę (utrzymałoby mnie jedno koło :-)), ale mam A119 i nie mam z nimi żadnych problemów, a dwa razy zaliczyłem lot w powietrzu po wyskoczeniu na muldzie z górki. Co nie zmienia faktu, że innym one pękają. Myślę, że dużo robi tu też jakość zaplecenia.
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna bix

  • ten co pojechał Mikiemu :)
  • Wiadomości: 642
  • Miasto: był Wrocław, jest zagłębie
  • Na forum od: 28.11.2010
Obręcze
« 5 Sty 2011, 00:48 »
gagarin, no to będzie trochę trudne do policzenia. Bo przecież jak np. hamujesz, to masa przechodzi na przednie koło (nie w całości ale w dużym stopniu).
Ale ogólnie zgadzam się z tym co piszesz.
let's make it big :)

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
Obręcze
« 5 Sty 2011, 09:44 »
Przednie koło, nawet przy hamowaniu, jest o wiele mniej obciążone niż tylne, więc nim nie musimy się szczególnie przejmować. Ważniejsze jest tylne koło bo na nim opiera się większość masy rowerzysty i praktycznie cały bagaż tylny. Jaki jest rozkład sił na cały rower tego nie wiem, ale tak na chłopski rozum to stosunek 30 % na przód 70% na tył wydaje się sensowny. I tak jeśli rower waży 15 kg, bagaż 20 i człowiek nawet 100 kg to 70% z sumy wynosi 94.5 kg. Można też liczyć to tak: 50% masy roweru + 70% rowerzysty + 100% sakw i wtedy też wychodzi 97kg. Więc te 105 kg to wcale nie jest taka mała wytrzymałość.
To takie moje dywagacje tylko, bo wiadomo, że lepiej mieć obręcz mocniejszą niż słabszą.
Jeżdżę aby jeść.


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum