Autor Wątek: Części do montażu bagażnika tylnego na ramie bez otw  (Przeczytany 3126 razy)

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Jest to pierwsze moje pytanie na tym forum, proszę o wyrozumiałość :D No to rzeczy:
Otóż jestem posiadaczem roweru Kross Level A6 rocznik 2009, którego rama nie posiada otworów do montażu bagażnika. Rower został kupiony przed odkryciem przyjemności jaką może stanowić sakwiarstwo , stąd taka rama. Mimo, że i tak bym postawił na MTB to teraz rozglądałbym się pewnie za inną ramą.
Pytanie moje brzmi, czy ktoś miał podobne doświadczenia jakich części użył?, znalazłem np. takie Tubusa : http://www.bikeman.pl/obejmy-tubus-do-tylnego-widelca-p-779.html , czy to będzie kompatybilne z bagażnikiem Crosso(tylnim)?, bo z racji wysokości funduszy się na niego zdecyduje.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
To są tylko śrubki, więc nie ma co nie pasować ;)

Cytat: "BigMuthaBiker"
z racji wysokości funduszy się na niego zdecyduje.


Dobry wybór :)

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
w sumie oczywiste, ale jak się jest laikiem w sprawach sprzętu wyprawowego (bagażniki, sakwy, namioty itd.) to nie jest już tak jasne,
bagażnik jak do tej pory widziałem tylko w swoim Wigry 2 sprzed lat (kultowy sprzęt, o wiele lepszy od przereklamowanej trójki), ale jego konstrukcja nie zmusiła mnie do refleksji

a czy jest jakaś różnica w nośności, sztywności itp. pomiędzy bezpośrednim mocowaniem, a tym za pomocą adapterów?

P.S
Cytuj
Dobry wybór :)
, chyba raczej jego brak :D

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Cytat: "BigMuthaBiker"
Cytuj
Dobry wybór :)
, chyba raczej jego brak :D
eee, na rynku jest trochę shitowych towarów, a Crosso to niezły stosunek jakości do ceny.

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Ciekawe jaki byłby koszt dospawania takich mocowań i jaki ma to wpływ na samą ramę?

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
to już chyba lepiej pójść w taki haj tek: http://www.bikeman.pl/adapter-tubus-z-zaciskiem-p-571.html plus górne mocowanie oczywiście, ale mogę się mylić
ja bym nie miał sumienia z tą ramą robić takich rzeczy

Offline Mężczyzna muzykolog84

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 28.06.2010
    • http://www.tomaszrozalski.pl
Moim zdaniem ten rower totalnie nie nadaje się na wyprawy :) Kupiłbym nową ramę za 400zł po prostu i składał nowy rower. No ale jeśli się uprzeć to ja polecam te uchwyty Tubusa, są naprawdę solidne. Mam doświadczenie tylko z uchwytami dla przedniego bagażnika i muszę przyznać, że Tubus bubli nie wypuszcza na rynek :D

Mimo wszystko uchwyt to komplikacja. Niby Tubus jest nie do zdarcia, ale cały czas gdzieś z tyłu głowy siedzi, że coś może się urwać albo pęknąć. Dlatego w tym roku kupiłem sobie nowy rower na ramie cro-mo ze sztywnym widelcem z otworami pod low-ridera :)
wypraw: 6, łącznie w 27 krajach 25982km na rowerze
obecnie pracuję nad: www.lisowczycy.com.ua

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
@muzykolog84
ale nie nadaje się z powodu braku otworów w ramie? bo to jest pod kątem wypraw moim zdaniem jedyna poważna wada, Level A6 2008 miał otwory, a rama była właściwie taka  sama, rok później Kross ją niby bardziej "wybajerzył" (Kinesis, cieniowania i te sprawy)
ludzie wiem, że jeździli nim w trasę i nie było problemów
dzięki za podpowiedź w sprawie uchwytów, wiadomo, że lepiej mieć kolejny rower tylko do wypraw, jakąś maszynkę w stylu LHT, pewnie też pomyślę nad inwestycją

Offline Mężczyzna muzykolog84

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 28.06.2010
    • http://www.tomaszrozalski.pl
Subiektywnie to mnie przy ramach o takiej geometrii po 200km odpada kręgosłup. Obiektywnie to przy tym rowerze jest kłopot z kołami. Jakie masz opony? Pewnie okrutnie szerokie  :roll:

Pytanie kluczowe to gdzie chcesz tym rowerem jeździć. Bo jeśli masz w planach wyprawę rowerową w Andach to ok :) Ale jeśli chcesz nim jechać do Francji to współczuję  :|
wypraw: 6, łącznie w 27 krajach 25982km na rowerze
obecnie pracuję nad: www.lisowczycy.com.ua

Offline kolica

  • Wiadomości: 91
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 28.11.2010
Oj, muzykolog. Nie przesadzajmy
Geometria tej ramy jest "półsportowa". Normalny rower górski. Czy on się nadaje na długie wyprawy o tym decyduje wygoda, która jest najważniejsza, a to przecież jest indywidualną sprawą. Jeżeli facet jeździ na niej od dłuższego czasu, to raczej znalazł dla siebie wygodną pozycję. Trzeba pamiętać, że czym dłuższy wyjazd tym bardziej daje nam w kość i wygodna pozycja jest wskazana :!:
Sam jeżdżę na ramie przeznaczonej stricte do xc i nie narzekam na jakiekolwiek bóle(przy przebiegu 100-130km dziennie). Jest to dla mnie idealny środek. Nie muszę mieć 2 różnych rowerów. Proste.

Poza tym jak sam piszesz jesteś początkujący, więc tym bardziej odradzam kupowanie "natychmiast" roweru na wyprawy. Pojedziesz na 1-2 dłuższe wyjazdy i sam będziesz wiedział czego potrzebujesz.

Co do bagażnika to sam miałem duży problem, żeby sobie taki zamontować.
Jeżeli masz hamulce tarczowe to sprawa, nie jest prosta. Jeżeli brakuje ci tylko górnych dziur to kupujesz/robisz dokładnie taki sam adapter jaki podałeś w pierwszym poście i śmigasz. Ja mam ten adapter i jest świetny. 2 min zakładania i jedziesz. Grunt to dobrze dobrać długość. Absolutnie nie obawiałbym się o wytrzymałość takiego rozwiązania. Górne mocowanie jest przede wszystkim po to, żeby bagażnik się nie przechylał przód-tył. Ciężar głównie przypada na dolne dziury :wink:

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Cytuj
Subiektywnie to mnie przy ramach o takiej geometrii po 200km odpada kręgosłup. Obiektywnie to przy tym rowerze jest kłopot z kołami. Jakie masz opony? Pewnie okrutnie szerokie


mi ta geometria odpowiada, ale nie wykluczam że jak bym się wybrał na wyprawę np. z Krakowa do Portugalii to mógłbym zmienić zdanie, czas pokaże
nie rozumiem w jakim sensie kłopot z kołami, chodzi o wytrzymałość? ja nie stwierdziłem żadnych uchybień od normy jak narazie , w sumie właśnie dlatego się wtedy zdecydowałem na 26, ze względu na większą wytrzymałość w porównaniu z niektórymi 28 (np. w crossach Kellysa) mój światopogląd chwieje się w tym momencie :D
opony mam fabryczne Schwalbe smart sam 2.1 i Schwalbe Marathon Plus 1.5, wymiennie dwa komplety

Cytuj
Poza tym jak sam piszesz jesteś początkujący, więc tym bardziej odradzam kupowanie "natychmiast" roweru na wyprawy. Pojedziesz na 1-2 dłuższe wyjazdy i sam będziesz wiedział czego potrzebujesz.


o natychmiast nie ma mowy, ze względu na fundusze, najpierw się lepiej zaopatrzyć w bagażniki, sakwy, oporządzenie, a potem dopiero po zasmakowaniu przygody wyciągać jakieś wnioski

Cytuj
Co do bagażnika to sam miałem duży problem, żeby sobie taki zamontować.
Jeżeli masz hamulce tarczowe to sprawa, nie jest prosta. Jeżeli brakuje ci tylko górnych dziur to kupujesz/robisz dokładnie taki sam adapter jaki podałeś w pierwszym poście i śmigasz. Ja mam ten adapter i jest świetny. 2 min zakładania i jedziesz. Grunt to dobrze dobrać długość. Absolutnie nie obawiałbym się o wytrzymałość takiego rozwiązania. Górne mocowanie jest przede wszystkim po to, żeby bagażnik się nie przechylał przód-tył. Ciężar głównie przypada na dolne dziury


z tego co mi wiadomo to ta ram z tyłu nie ma żadnych otworów pod mocowanie, więc tutaj też chyba jakiś adapter trzeba wsadzić, to jest wersja z Vkami więc ten problem odpada

Offline Mężczyzna muzykolog84

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 28.06.2010
    • http://www.tomaszrozalski.pl
Cytuj
opony mam fabryczne Schwalbe smart sam 2.1 i Schwalbe Marathon Plus 1.5, wymiennie dwa komplety


No 1,5 cala to jeszcze ujdzie. Myślałem, że powyżej 2 :)
Do takiej ramy można się przyzwyczaić, dlatego pogrubiłem w swoim poście "subiektywnie" ;)

Oczywiście są zwolennicy kół 26" na 1,5", ale moim zdaniem zmniejszenie oporów toczenia to absolutnie kluczowa sprawa. Dlatego jestem za kołami 28" na 1,25" i nie zgadzam się, że są słabe. W 2009 przejechałem wyprawę 7800km na Bałkanach a w 2010 w Kurdystanie 5000km na kołach Mavica - nie miałem ani przez chwilę obawy, że może choćby puścić szprycha :)
wypraw: 6, łącznie w 27 krajach 25982km na rowerze
obecnie pracuję nad: www.lisowczycy.com.ua

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
każde rozwiązanie jest dobre jak jest dla kogoś dobre, ja wspominałem o obręczach Kellysa jakie montuje w crossach ze średniej półki, podobno mają skłonności do zmieniana kształtów, Mavic to Mavic wiadomo że da radę
ciekawi mnie czy z kołami w Krossie mogą być problemy, bo jak do tej pory nie czytałem o nich negatywnych opinii, jakiś szczególnie zachwalających też nie, żeby nie było

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10723
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Moje obręcze Krossa przejechały 15kkm, z tego ze 4kkm z sakwami. i zero problemów z kołami. No, jedna szprycha mi poszła (chyba) przy zjeździe na górskiej kamienistej drodze w Rumunii.

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Cytat: "Borafu"
Moje obręcze Krossa przejechały 15kkm, z tego ze 4kkm z sakwami. i zero problemów z kołami. No, jedna szprycha mi poszła (chyba) przy zjeździe na górskiej kamienistej drodze w Rumunii.


to mnie uspokoiło:), na razie też nie zauważyłem nic niepokojącego

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum