Autor Wątek: Tarcie hamulca  (Przeczytany 1790 razy)

Offline Piter

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 19.02.2011
Tarcie hamulca
« 20 Mar 2011, 17:46 »
Mam pewien problem z hamulcami w nowym rowerze. Podczas jazdy klocki opierają o tarczę hamulca. Dzieję się tak w przypadku hamulca z tyłu jak i z przodu. Dodam że są to hamulce hydrauliczne.
A może tak ma być? Po raz pierwszy mam styczność z tarczowkami i nie wiem co z tym faktem począć. Aaaa bym zapomniał. Tata ma rower dość wiekowy. Zauważyłem w nim że tylna kaseta ma bardzo krzywe zęby. Mam zatem pytanie. Czy jak wymienię kasetę to powagę też trzeba wymienić czy nie, bo łańcuch oczywiście wymienię. Kasetę wymienię na 6rzędów. Do wymiany potrzebny jest specjalny klucz, tak? Przepraszam z góry za odry ale pisze z telefonu.
pozdrawiam

Offline kunu

  • Wiadomości: 210
  • Miasto: Poznań/Widziszewo
  • Na forum od: 14.09.2010
Tarcie hamulca
« 20 Mar 2011, 18:00 »
co do regulacji hamuców to jest tego w necie na kazdym kroku mnóstwo, poczytaj. Ogólnie to poluzowujesz śrubki mocujące zacisk do adaptera, zaciskasz mocno klamkę, tak żeby zacisk się "ułożył" na tarczy. Czasem trzeba się z tym pobawić trochę. Co do kasety to domyślam się, że "powaga" to podpowiedź telefonu :P jeżeli chodzi o przerzutkę to o ile nadaje się do użycia to nie trzeba jej wymieniać. Ale łańcuch trzeba. a Jak wymienisz łańcuch to może okazać się że zebatki w korbie też trzeba. Ogólnie o ile łańcuch nie przeskakuje na kasecie to lepiej to zajechać na amen a potem wymieniać bo koszty będą pociągały następne koszty za sobą.

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Tarcie hamulca
« 20 Mar 2011, 18:11 »
Proszę o stosowanie "ogonków" - ó, ę, ą itp. wymysłów ortograficznych plus dbanie o styl wypowiedzi (przecinki, szyk zdania).
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6097
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Tarcie hamulca
« 21 Mar 2011, 21:41 »
Piter, jak już będziesz kupował dla taty ten wielotryb, to się upewnij, czy to naprawdę kaseta. Moim zdaniem jednak wolnobieg, a to oznacza między innymi inny klucz. No i oczywiście inny zakup, bo nie kupujesz kasety, tylko wolnobieg ;)

Aha, co do hamulców, to faktycznie trzeba pokombinować z zaciskami, ale najpierw sprawdź, czy aby nie masz krzywej tarczy. A jak już wszystko pięknie ustawisz i potem wjedziesz w kałużę, to znów zaczną ocierać i będą, dopóki nie wyschną. Tym się już specjalnie nie przejmuj ;)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 09:20 »
Cytat: "aard"
Moim zdaniem jednak wolnobieg, a to oznacza między innymi inny klucz.

Ja mam jeden klucz (nasadka) od niepamiętnych czasów, jak jeszcze jeździłem na wolnobiegu i go odkręcałem. Aktualnie kasety w szosie, w trekingu też nim odkręcam - wszystko Shimano, piasty kulkowe.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 09:31 »
A ja mam wolnobieg (Shimano), który odkręcam kluczem podobnym do tego do kaset, ale jednak różniącym się od niego. I nie jest to wyjątkowy przypadek, bo aard też swojego wolnobiegu kluczem do kaset odkręcić nie mógł, a moim poszło.

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 09:33 »
Znalazłem na innym forum: "Klucz do wolnobiegu ma minimalnie szersze wypustki i dlatego nie pasuje do kasety, ale w odwrotnym przypadku nie ma problemu. " Ot, wyjaśnione :)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 12:09 »
Niekoniecznie wyjaśnione. Nie jestem znawcą standardów kluczy itp, ale jestem pewien, że kiedy kupowałem klucz do wolnobiegu to przez pomyłkę dostałem klucz do kaset i musiałem wracać bo się nim wolnobiegu odkręcić nie dało.

aard też z jakiegoś powodu do odkręcenia wolnobiegu pożyczał mój klucz, choć klucz do kasety ma własny.

Oczywiście może być tak, że da się zrobić klucz do kasety pasujący do wolnobiegu, ale na pewno nie jest tak z każdym kluczem.

Offline Piter

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 19.02.2011
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 16:34 »
Cytat: "arkadoo"
Proszę o stosowanie "ogonków" - ó, ę, ą itp. wymysłów ortograficznych plus dbanie o styl wypowiedzi (przecinki, szyk zdania).


Najmocniej przepraszam za mój pierwszy post w tym temacie. Dołożę wszelkich starań, aby nie popełnić tego samego błędu.

Rozwinęła się bardzo ciekawa dyskusja, lecz niestety niewiele z tego rozumiem. Szczerze mówiąc, to kompletnie nic nie rozumiem. Poniżej zamieszczam foto. Mam nadzieję, że ono rozwieję wszelkie niejasności.

https://picasaweb.google.com/110745711619367718466/KoO?authkey=Gv1sRgCN2-zpzlob-tmAE&feat=directlink

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 17:33 »
Spraw sobie v-brake'i... Ja się też borykałem z hydraulicznymi lx'ami i nic nie pomogło. To strasznie upierdliwy sprzęt jest. V'ki mają dwie śliczne śrubki, którymi to w minutę można wyregulować leaw-prawa :wink: Mówię Ci, kup v'ki
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Piter

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 19.02.2011
Tarcie hamulca
« 22 Mar 2011, 17:49 »
Cytat: "MaciekPaciek91"
Spraw sobie v-brake'i... Ja się też borykałem z hydraulicznymi lx'ami i nic nie pomogło. To strasznie upierdliwy sprzęt jest. V'ki mają dwie śliczne śrubki, którymi to w minutę można wyregulować leaw-prawa :wink: Mówię Ci, kup v'ki


Ta opcja nie wchodzi w grę. Wogóle nie ma możliwości montażu na mojej ramie. Dla wiadomości, mój rower to: kross evado 1.2 rocznik 2010

Offline Mężczyzna ambi

  • Wiadomości: 379
  • Miasto: Brwinów
  • Na forum od: 21.02.2010
Tarcie hamulca
« 25 Mar 2011, 16:29 »
Z tarczówkami jest niestety trochę zabawy. Chociażby dlatego, że odległość klocków od tarczy to kwestia mniej niż 1mm. Najpopularniejsza metoda to jak zostało powiedziane wyżej obluzowanie adaptera, naciśnięcie klamki hamulca i ponowne przykręcenie. Często jednak trzeba się jeszcze trochę pobawić w mikroprzesunięcia:) Ja to robię tak, że patrzę na tarczę i klocki i obserwuję przerwę pomiędzy nimi - przykręcam jak przerwy z obu stron są takie same. Brzmi prosto gorzej z owym patrzeniem - często trzeba to robić pod na prawdę dziwnym kątem. powodzenia

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Tarcie hamulca
« 4 Kwi 2011, 11:12 »
Wątek ma frywolny temat więc chciałby go wykorzystać. ;)

Czy przy jeździe szosowej bez zjazdów przekraczających 50km/h poczuję różnice po zmianie hamulców z Apse na Tektro ewentualnie na Avid? :)

Offline kunu

  • Wiadomości: 210
  • Miasto: Poznań/Widziszewo
  • Na forum od: 14.09.2010
Tarcie hamulca
« 4 Kwi 2011, 14:24 »
Cytuj
Czy przy jeździe szosowej bez zjazdów przekraczających 50km/h poczuję różnice po zmianie hamulców z Apse na Tektro ewentualnie na Avid?

Ale chodzi o v-brake czy o hydrauliki czy jeszcze coś innego? Jakby nie było to tektro szału nie robi :P

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Tarcie hamulca
« 4 Kwi 2011, 14:35 »
V-brake, chodzi mi dokładnie o to czy te Apse to są tak bardzo kiepskie na jakie wyglądają. :)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum