Autor Wątek: Rama przełajowa Kinesis FiveT  (Przeczytany 1519 razy)

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 21 Mar 2011, 12:29 »
Z powodu niedostępności na chwilę obecną ramy Merida Speeder (były w zeszłym sezonie i niby mają być w tym, z tym, że nikt nie wie kiedy...) przymierzam się do zakupu ramy Kinesis FiveT .  Link do strony producenta: http://www.kinesisbikes.co.uk/product.php?id=7

Foto:


Z opisu producenta:
The FiveT is often loaded up and used as a tourer, so for '10 we've added a discrete gusset under the headtube for increased durability a this point.  

TYRE/'GUARD CLEARANCE: Large tyres + Full size mudguards are no problem for the FiveT. I've fitted 35's in the detail pics below and you can see that there is still masses of clearance for full size 'guards. 38's should be no problem. 35mm or 45mm 'guards can be fitted [clearance at the top bridge is just over 45mm].

To chyba najlepsza rama jaką do tej pory mi się udało znaleść. Do kupienia w Chain Reaction Cycles za 243 funty. Do tego chcę dokupić sztywny stalowy widelec. Rama będzie stosowana z kierownicą szosową "barankiem". IMO sprytnie rozwiązali kwestię prowadzenia linek przerzutkowych, lewa puszczona dołem (wymóg przerzutki z dolnym ciągiem). Jest to chyba lepsze rozwiązanie niż puszczenie obu linek dołem, bo jednak dolna rura jest bardziej narażona na błoto etc.


Z tego powodu, że jestem "napalony" na zakup, być może nie dostrzegam jakiś oczywistych defektów, które dyskwalifikują ramę do turystyki. Proszę o ewentualne sugestie.

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Re: Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 21 Mar 2011, 13:27 »
Cytat: "Michał Wolff"

To wcale nie jest wymóg przerzutki z dolnym ciągiem, mozna do niej doprowadzić linkę i z dołu i z góry, po prostu taka fantazja konstruktora ramy.


Chyba źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że rowery przełajowe są zazwyczaj montowane z kierownicą szosową, a manetki szosowe wymagają przerzutki z dolnym ciągiem (tak twierdzi mój mechanik rowerowy). Zatem mogli to rozwiązać jak rozwiązali, albo puścić linkę górą i zamontować rolkę na dole rury podsiodłowej zawracającą linkę (mam tak w obecnej ramie i jest ok). Mogli też puścić tylną dołem, ale być może chodzi o to, że w terenie łatwiej zerwać linkę od dołu, wtedy zostajemy całkiem bez przełożeń. A na przełajach to widziałem przeważnie noszą ramę na ramieniu, więc istotne chyba tylko aby linka nie była puszczona pod górną rurą poziomą.


Mam potwierdzenie od producenta ramy, że max akceptowane opony to 38mm. Zatem limitem jest np. Schwalbe Marathon 37-622, szkoda, bo miałem nadzieję, że podejdą 40.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 21 Mar 2011, 21:16 »
Fajna rama :)

Ale nie ma zbyt krótkiego tylnego trójkąta? Wiele zależy od tego, jaki masz bagażnik, jakie sakwy i jak duże stopy, ale spodziewałbym się potencjalnych problemów z ocieraniem piętami o sakwy ;) Ja mam w wyprawowym dolne rurki tylnego trójkąta o długości 45,5 cm, a w miejskim 43,5 cm. Przy tym samym bagażniku i sakwach (oraz oczywiście tych samych stopach ;)) te 2 cm robią różnicę - w wyprawowym nie ocieram, a w miejskim (jak jadę z zakupów), to muszę pedałować środkiem stopy ;)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 22 Mar 2011, 08:39 »
Słuszna uwaga z tym trójkątem. Do tej ramy znalazłem parametr "Chainstay", który wynosi w/g tej  strony 43cm, i z rysunku wynika, że to właśnie ta rurka. Zatem tak jak napisałeś, może być mało.

Bagażnik mam Massload, a z sakwami celuje w Ortlieba City. Stopy 46 i jazda w blokach wysuniętych max do przodu, co nie poprawia sytuacji :)

W tej sytuacji, chyba najbezpieczniej będzie najpierw kupić sakwy, przymierzyć prowizorycznie na obecnej ramie i wyciągnąć wnioski... Oby się tylko nie okazało, że jestem skazany na Surly :)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 22 Mar 2011, 08:58 »
430mm to nie jest mało. W zwykłym trekingu będziesz miał ok. 44cm. W wyczynowej szosie poniżej 410. 464mm to najwięcej ile widziałem.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 22 Mar 2011, 09:05 »
Znalazłem fotkę ramy Kona Jake the Snake o podobnej geometrii (chainstay 43,5), nad którą też się zastanawiam (jest nawet troche tańsza od Kinesis)
http://www.ibikedb.net/bikes/29336-kona-jake-the-snake
 

Więc chyba się da  :mrgreen:

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 24 Mar 2011, 20:20 »
Jednak ten krótki tylny trójkąt może być problemem w przypadku bagażnika Crosso/Massload. Dzisiaj przymierzałem się do konfiguracji w moim Treku z chainstay 44,5 cm i było na styk (sakwy Ortlieb przesunięte max na tył). Niestety korba 17,5 i noga 46 cm swoje robią...

Problem jest chyba stosunkowo prosty do rozwiązania, bo wystarczy wymienić dolne mocowania bagażnika do ramy (kawałek blaszki), na nowe wykonane we własnym zakresie, dzięki czemu cały bagażnik przesunie się w tył o rządane np. 3 cm (z górnym mocowaniem nie ma problemu bo jest regulowany na szynach). Takie przesunięcie chyba w żaden sposób nie wpłynie na stabilność rozwiązania.

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 25 Mar 2011, 10:48 »
Jeżdżę na rowerze marki Kona którym ma Chainstay 425 i używam bagażnika Crosso. Przy mojej nodze 48 czasami zdarza się obetrzeć piętą o sakwę. W sumie to obcieram piętą o sakwę tylko na początku wyjazdu a potem już się pamięta aby stopę trochę przesunąć do przodu na pedale. Więc 430 wydaje mi się że da radę.

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 25 Mar 2011, 12:01 »
Cytat: "atlochowski"
Jeżdżę na rowerze marki Kona którym ma Chainstay 425 i używam bagażnika Crosso.


I jak Ci się jeździ pod obciążeniem (jaka m/w waga sakw) na sportowej ramie? Nie ma problemów ze stabilnością roweru?

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Rama przełajowa Kinesis FiveT
« 25 Mar 2011, 15:48 »
Cytat: "ms.joda"
I jak Ci się jeździ pod obciążeniem (jaka m/w waga sakw) na sportowej ramie? Nie ma problemów ze stabilnością roweru?

Jeżdżę na góralu Kona fire mountain, byłem na tym rowerze na 3 wyprawach i nie mogę narzekać. Nie zauważyłem problemów ze stabilnością. Jako wielki plus rowerów marki Kona można wymienić sztywność ramy, jest to za to okupione wagą.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum