Autor Wątek: Nowy Design XCR na 2011 rok  (Przeczytany 1484 razy)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 27 Mar 2011, 14:10 »
pewnie są na tym forum ludzie jeżdżący na tych Suntorowych amortyzatorach

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-l-o-100mm-czarny-2011-i1529819611.html

sam takiego dosiadam a link prezentuje model 2011 - firma suntour zrezygnowała z nietrafionego pomysłu barwienia na czarno goleni:) Ciekawe jak z pracą bo znalazłem tylko info że poza kolorem nie zmieniło się nic w jego budowie.....

Ktoś coś doda od siebie? Ciekaw jestem waszych opini - Ja sobie chwalę ten uginak. Jak na taką cene działa przyzwoicie, choć mój już ma spore luzy to do turystyki i na nierówności polskich dróg zdaje sie być w sam raz;)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 28 Mar 2011, 00:15 »
http://www.podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=2529&start=0

http://www.podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=958&highlight=xcr


sam używam tego właśnie amorka i jestem bardzo zadowolony. 2 lata, nic nie cieknie, działa jak nowy a trochę w kość na ostatniej wyprawie dostał  :wink:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 28 Mar 2011, 08:40 »
no ciekawy jestem czy malowanie lag takim czymś "taflono-podobnym" wpłynie na slizg i będzie jeszcze czulszy:D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline azbest

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Tarnów
  • Na forum od: 24.03.2007
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 28 Mar 2011, 22:55 »
Na dniach będę zmieniał wysłużonego crossowego ncx'a na świeżo zakupionego nrx'a. Wziąłem od razu kluczyk do korka (takie małe plastikowe gówienko za 18 zł!), żeby nie było problemu z serwisowaniem i konserwacją jak w przypadku skrzypiącego poprzednika.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 28 Mar 2011, 23:02 »
hmmm NCX to chyba na 28 cali nie? Co tam siedzi w środku? To samo co w XCR-e?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline azbest

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Tarnów
  • Na forum od: 24.03.2007
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 29 Mar 2011, 21:47 »
tak, to amor pod 28-calowca, w środku siedzi sprężyna. Serwisowałeś jakoś bardziej fachowo swój amortyzator czy ograniczałeś się do podstawowych zabiegów konserwacyjnych?

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 30 Mar 2011, 10:35 »
Serwisowałem swojego XCR-a w pełni. Rozebrałem go na czynniki wyczyściłem i złożyłem po nasmarowaniu. Poza tłumikiem olejowym(połączonym z blokadą)

reszta to budowa jak prosty cep... ino śrubki i sprężynki:D :mrgreen:
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 30 Mar 2011, 11:46 »
a mógłbyś napisać jakiś mini poradnik, krok po kroku, jak się powinno go serwisować ?
Już jeden amortyzator rozkręciłem i źle się to skończyło.....  :roll:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 1 Kwi 2011, 10:47 »
Hmm ok: Najlepiej robic to jak koło przednie jest zdjęte

* najpierw odkręcasz delikatnie dolne śrubki imbusowe. Nie wykręcaj ich do końca od razu po prostu je poluzuj.
* Odkręcasz śrubę blokady skoku(prawa goleń, duży klucz chyba 22?) w całości wykręć aż wyjdzie z gwintu śruba a następnie odkręć do końca dolną imbusową i wyjmij blokadę
BLOKADA: Wygląda jak siłownik w klapie samochodu, szczelnie zamknięty tlok, powinien sprężynować przy wciskaniu i działać płynnie, jesli nie działa - to mogiła to jest cześć nierozbieralna z olejem w środku pod ciśnieniem, nie próbuj tego w żaden sposób otwierać bo cie obsika olejem;)

Lewa Goleń:
* od góry masz plastikowy korek z regulacją. Do niego jest specjalny klucz, ale czasem (jeśli korek sie nie zapiecze) można go odkręcić francuzem.
Bierzemy francuza z regulacją szerokości. Na korek nakładany szmatę. Nie może być za gruba ani za cienka. Na korku zaciskamy regulację francuza(zaciskamy na tym karbowanym okręgu a ) i powoli staramy się zrobić obrót.
Uważamy aby klucz, nie ślizgał się a jednocześnie odkręcanie zaczynamy wolno dozując siłę. Na początku (oceniamy czy klucz się nie ślizga) a potem mocniej kiedy czujemy że wsio gra. Czasem trzeba kilka podejść z różnych stron aby śruba(plastikowa ) się obróciła. jeśli klucz się ślizga a ty w żaden sposób nie możesz temu zapobiec podjedź do rowerowego nich ci specjalnym kluczem do takich korków tylko ruszą ten korek np o pół obrotu. Cała śruba ma z 10 zwojów gwintu wiec przy poluzowanym korku o pół obrotu spokojnie wrócisz z rowerowego i francuzikiem sam resztę odkręcisz;)

Oczywiście jak śruba juz pójdzie odkręć tez do końca dolna inbusową

CZ 2, no to rozbieramy!

Stan obecny to:
 amorek bez blokady i z okręconymi wszystkimi śrubami dolnymi i górnymi!

* z lewej goleni wyjmij sprezynę (po prostu wyjmij;))
* odepnij czujnik licznika i odkręć hamulce(aby nie urwać nic przy dalszej rozbiórce)
* teraz będziesz musiał odczepić DÓŁ widelca( to co wygląda jak duża podkowa albo kamerton) od ramion(golenie i rura sterowa)
Jedną ręką trzymasz za mostek roweru a druga pchasz w dół dolna cześć amorka. Nie zawsze idzie łatwo więc nie przejmuj sie, że nie chce zejść(jeśli dolne śrubki imbusowe są odkręcone nic nie popsujesz) Czasem trzeba się namordować, żeby dół puścił. Jak to się stanie poczujesz, że zsuwasz dół. Wtedy po prostu wyjmij go.

Masz wiec dolną cześć (z magnezium) i górną gdzie są rury ślizglowe i reszta;P

Najważniejsze dla pracy widelca jest poślizg. Musisz oczyścić dolną cześć widelca w środku z piasku błota resztek smaru! Zwróć uwagę także na brud przy uszczelkach kurzowych(te czarne) Wytrzesz wszystko i wypucujesz(i oczywiście wysuszysz jeśli myłeś wodą z detergentem) Tak samo obetrzyj rury goleni i nasmaruj wszystko(zaleca się tu stosować do smarowania olej do smarowania i konserwacji amorków. (smar w sztyfcie jest za gęsty i ma większą lepkość nie nadaje się tu) Ja golenie smaruje zwykłym silnikowym, lub takim do łozysk ale płynnym. Nie żałuj mu niech środek amora ocieka olejem. \
Ja robię tak:
podstawiam miskę pod dolna cześć amorka i szklanką wlewam olej od góry aż wyleje się przez otwory u dołu czekam aż obcieknie i już nasmarowany

Sprężynę możesz dosmarować, ale najczęściej ona jest spoko więc ja ją tylko oczyszczam z piasku jak się jakiś przypałętał i nakładam smar(stały smar tu musi być)

na końcu pozostaje tylko złożyć wsio do kupy "od tyłu"  i amorek po serwisie:D :mrgreen:
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 7 Kwi 2011, 01:00 »
dzięki!

jutro dziada rozkręcę..................... jeśli nie skręcę z powrotem to będę aktywnie się udzielał w tym wątku  8)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Nowy Design XCR na 2011 rok
« 7 Kwi 2011, 19:50 »
hehe ok to ja wtedy zatrudnie samsunga i będę nabijał równie aktywnie zdjęcia:D

powodzenia;) - rejestruj co było po czym w tym amorku:D poradzisz sobie bez kłopotu!
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna zywiol

  • Wiadomości: 42
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 24.04.2012
Odp: Nowy Design XCR na 2011 rok
« 4 Kwi 2013, 19:29 »
Witam,

Mam małe pytanko odnośnie tego Suntour-a XCR na 2011 rok. Chodzi o to że zakupiłem takowy na allegro, dokładnie wersja ze zdalną blokadą skoku i chodzi o to że długość goleni mierzona od górnej uszczelki to jakieś 90-95 mm.



Tak więc sądzę że jest to wersja 80 mm, ale sprzedający twierdzi że jest to jednak 100 mm. Tylko jak osiągnąć taki skok skoro na goleni go nawet nie ma.
Mam też Suntour-a XCR zwykłego z bodajże 2010 roku i w nim golenie mają 130 mm. I teraz prośba do Was czy moglibyście zmierzyć u siebie golenie i podać ile macie w tej 100 mm wersji.
Byłem w kilku sklepach rowerowych ale w żadnym nie mieli takiego XCR-a i w sumie nie byli mi w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.
Wysłałem też zapytanie do dystrybutora polskiego (nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi), ale chciałem zasiegnąć też waszego zdania :)


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum