Autor Wątek: kolejne pytanie amatora  (Przeczytany 2149 razy)

bananash

  • Gość
kolejne pytanie amatora
« 10 Sie 2007, 17:25 »
Witam wszystkich , Artur jestem, mam 16 lat więc dopiero zamierzam wkroczyć w sfery trekingu. Myslałem nad kupnem roweru do 1000zł może przekroczyć trochę więcej. Naliczyłem że rama powinna wynosić 21'/ 22' . Co mam kupić prosze o konkretne nazwy rowerów.

Offline jablawut

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: Krakow
  • Na forum od: 12.01.2007
kolejne pytanie amatora
« 10 Sie 2007, 19:45 »
Trudna sprawa. Ciężko kupić roer treckingowyza 1000. Nie za bardzo też wiadomo ile to jest "trochę". 300 zł? Jeśli tak to zachwalają tu authora classic'a, albo horizon (lepszy chyba classic). Możesz poszukać w kellysach (coach, saphix), albo unibike crossfree. Możesz jeszcze poszukać po różnych giełdach, na Allegro. Nie sądzę, żebyś coś znalazł na allegro, ale możesz sie potrudzić.

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
kolejne pytanie amatora
« 11 Sie 2007, 19:23 »
pamietaj ze koszt roweru to tak 30-35% ekwipunku.

bananash

  • Gość
kolejne pytanie amatora
« 12 Sie 2007, 08:00 »
Czym mam się kierować przy wyborze rowera ?Z długoscią ramy to ja wiem w miare. Zbieram kasę gdzie się da i na jesień coś sobie kupie mam nadzieję odpowiedniego. Dziękuje Wam za pomoc :]

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
kolejne pytanie amatora
« 12 Sie 2007, 11:00 »
Szczegolnie tym co w rowerze jest. Mam na mysli osprzet, bo czasem rowery sa drogie a nie wlasciwie to za taka sama cene mozna miec lepszy sprzet. Mnie sie wydaje ze lepiej wydac mniej kasy na rower, ale z dobra rama, bo osprzet zawsze mozesz wymienic. Przy wyborze najlepiej sie przejechac, wyprobowac jak rower 'lezy'. Jakie manetki przerzutki, czy to akurat Tobie odpowiada. Na jesieni moga byc wyprzedaze, bo przewaznie sklepy robia miejsce na narty czy inny asortyment, wiec akurat moze sie trafic okazja. O szczegoly to trzeba pytac sprzedawcow albo tutaj na forum, ale sam tez nie jestem specjalista, zeby dobrac wlasciwy rower. pozdrawiam

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
kolejne pytanie amatora
« 12 Sie 2007, 11:45 »
A myślałeś nad zakupem używanego roweru? Myślę że to dla Ciebie najlepsze rozwiązanie. A jak już trochę pojeździsz to sam będziesz wiedział najlepiej czego potrzebujesz i z czasem będziesz udoskonalał swój pojazd albo poprostu złożysz nowy ;) Jak będziesz miał fart to już za 300pln powinno udać Ci się wyrwać coś co jeździ ;) I kasy zostanie na sprzęt bez którego nawet na najlepszym rowerze nie pojedziesz na wyprawę :P (Zacznij od porządnego śpiwora! To nie jest fajnie budzić się z zimna na pierwszej wyprawie ;) )

Jeżeli już wybrałeś między MTB i trekkingiem, wiesz jakiego rozmiaru ramy potrzebujesz i jaka pozycja na rowerze będzie Ci odpowiadała (długość i kąt pochylenia mostka) to największą uwagę zwróć na koła! Obręcze koniecznie wzmacniane komorowe! (Na zwykłych oczywiście też pojedziesz ale to troche dołujące gdy pierwsza szprycha pęka 100 metrów od domu ;) ) Piasty nie muszą być od razu XT ale takie sprasowane z kilku stalowych elementów odpadają!! (na szczęście już rzadko spotykane i tylko w marketowym sprzęcie) Suport najprawdopodobniej będzie w formie bezobsługowego wkładu- jeżeli nie to odrazu na taki wymień! Jeżeli największy blat korby będzie miał mniej niż 48 zębów to będziesz miał zbyt wolne przełożenia i na długich płaskich odcinkach a szczególnie na zjazdach będzie to uciążliwe. Klasa przerzutek jest trzeciorzędna- ważne tylko żeby były dobrze wyregulowane (szczególnie tylna, żeby Ci w szprychy kiedyś nie wpadła ;) ) Z czasem zmienisz na lepsze. Na uwagę zasługują też hamulce! Nie będę się rozpisywał jakie konkretnie- poprostu muszą być skuteczne!

Kupując używany rower przede wszystkim zwróć uwagę na ramę. Sprawdź czy jest prosta, obejrzyj dokładnie wszystkie spawy czy nie ma żadnych pęknięć lakieru. Sprawdź luzy w piastach (jeżeli są łatwo wyczuwalne to bardzo możliwe że bieżnie misek łożyskowych zdążyły się już uszkodzić) Sprawdź czy koła są proste (pionowe bicie może być bardzo trudne lub nawet niemożliwe do wycentrowania) Sprawdź czy szprychy są równomiernie napięte. Sprawdź czy nie ma luzów na suporcie i w sterach. Sprawdź stan elementów napędu (łańcuch, zębatki)- wymiana to dodatkowy koszt.

Życzę trafnych wyborów i udanych zakupów ;)
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

bananash

  • Gość
kolejne pytanie amatora
« 12 Sie 2007, 18:53 »
Dzięki, ja nie jestem z tych co uważają że tylko najdroższe jest najlepsze, a co za tym idzie to nowe ;-_

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum