A myślałeś nad zakupem używanego roweru? Myślę że to dla Ciebie najlepsze rozwiązanie. A jak już trochę pojeździsz to sam będziesz wiedział najlepiej czego potrzebujesz i z czasem będziesz udoskonalał swój pojazd albo poprostu złożysz nowy
Jak będziesz miał fart to już za 300pln powinno udać Ci się wyrwać coś co jeździ
I kasy zostanie na sprzęt bez którego nawet na najlepszym rowerze nie pojedziesz na wyprawę
(Zacznij od
porządnego śpiwora! To nie jest fajnie budzić się z zimna na pierwszej wyprawie
)
Jeżeli już wybrałeś między MTB i trekkingiem, wiesz jakiego rozmiaru ramy potrzebujesz i jaka pozycja na rowerze będzie Ci odpowiadała (długość i kąt pochylenia mostka) to największą uwagę zwróć na koła! Obręcze koniecznie wzmacniane komorowe! (Na zwykłych oczywiście też pojedziesz ale to troche dołujące gdy pierwsza szprycha pęka 100 metrów od domu
) Piasty nie muszą być od razu XT ale takie sprasowane z kilku stalowych elementów odpadają!! (na szczęście już rzadko spotykane i tylko w marketowym sprzęcie) Suport najprawdopodobniej będzie w formie bezobsługowego wkładu- jeżeli nie to odrazu na taki wymień! Jeżeli największy blat korby będzie miał mniej niż 48 zębów to będziesz miał zbyt wolne przełożenia i na długich płaskich odcinkach a szczególnie na zjazdach będzie to uciążliwe. Klasa przerzutek jest trzeciorzędna- ważne tylko żeby były dobrze wyregulowane (szczególnie tylna, żeby Ci w szprychy kiedyś nie wpadła
) Z czasem zmienisz na lepsze. Na uwagę zasługują też hamulce! Nie będę się rozpisywał jakie konkretnie- poprostu muszą być skuteczne!
Kupując używany rower przede wszystkim zwróć uwagę na ramę. Sprawdź czy jest prosta, obejrzyj dokładnie wszystkie spawy czy nie ma żadnych pęknięć lakieru. Sprawdź luzy w piastach (jeżeli są łatwo wyczuwalne to bardzo możliwe że bieżnie misek łożyskowych zdążyły się już uszkodzić) Sprawdź czy koła są proste (pionowe bicie może być bardzo trudne lub nawet niemożliwe do wycentrowania) Sprawdź czy szprychy są równomiernie napięte. Sprawdź czy nie ma luzów na suporcie i w sterach. Sprawdź stan elementów napędu (łańcuch, zębatki)- wymiana to dodatkowy koszt.
Życzę trafnych wyborów i udanych zakupów