Autor Wątek: SUNTOUR EPICON  (Przeczytany 8314 razy)

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Lis 2012, 20:43 »
Foto by się przydało

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Lis 2012, 21:24 »
Jakieś dziwny silnik tego forum i trochę mi to zajęło. :P

Offline Mężczyzna voit

  • Wiadomości: 163
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Lis 2012, 21:32 »
Mam epicona od ok pół roku, jeżdżę najczęściej po Jurze, szlakami. Zaproponował mi go kolega, właściciel sklepu rowerowego. Stwierdził że w tym przedziale cenowym to najlepsza opcja. Nie polecał zmiany skoku na 120mm ze względu na możliwość szybszego złapania luzów (moja waga 88-90 kg). Mam go z tarczą 160mm. Sprawdza się bardzo dobrze. Miałem rst omega (koszmar)
Zdecydowanie jest to amor dla amatora do xc, lekki, niedrogi z poprawną pracą, skuteczną regulacją tłumiena powrotu. Kupiłbym go jeszcze raz.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Lis 2012, 21:42 »
Skok nie ma wpływu na szybkość pojawiania się luzów. ;)
Producent dedykuje szpej do XC/AM.

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Mar 2013, 20:07 »
Trzeci miesiąc użytkowania i dla mnie rewelacja. Porówniania do poprzedniego Suntour XCT nie ma. Chodzi płynnie, nie dobija,a blokada działą bez zarzutu. Skok urósł do 120mm i jutro będę go testował znowu.

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Mar 2013, 21:53 »
Skok nie ma wpływu na szybkość pojawiania się luzów. ;)

Ma. Mam RS Judy 4 z u-turn i na 80mm luzy ledwo co czuć a na 120 już są wyraźniejsze. Przy mniejszym skoku golenie mogą głębiej w siebie wejść, więc luz będzie mniej widoczny/później się pojawi. Proste logiczne ;)

hose morales- Gdzie ty jeździsz na 120? Nie muli Ci rower na zakrętach? Ja w MTB uważam 100mm za najlepszy kompromis dobrej geometrii i spoko działania.

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Mar 2013, 22:41 »
Gdzie ty jeździsz na 120?
Po górach...można by rzec ( jest sporo płaskiego,ale mam dużo trudnych zjazdów i kamieni/kamoli). 100mm niczemu nie brakuje,ale skoro mam możliwość zmiany skoku chcę spróbować czy będzie lepiej/gorzej z 120mm :)

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: SUNTOUR EPICON
« 27 Mar 2013, 08:18 »
Na podstawie moich doświadczeń ze sprężynowym j4 to 120 jest bardziej czułe i można się jarać pracą amorka. Niestety psuje się geometria według mnie i na 100mm rower nabiera zwrotności. Kąt główki ramy mam ~66* a przynajmniej tak mi wyszło z pomiarów z SR axonem spręzynowym 100mm.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: SUNTOUR EPICON
« 27 Mar 2013, 14:08 »
Mam epicona. Pracuje dobrze, choć w tym roku chyba go czymś nasmaruje dla lepszego bujania. Jednego z ostatnich - chyba - na piwotach. Dobry sztuciec, ostatnio rozwaliłem baryłke regulacji "rebound" ktoś wie/ma gdzie można taką dostać? Zapomniałem o niej i postawiłem rower na widelcu podczas zmiany opony.

Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: SUNTOUR EPICON
« 27 Mar 2013, 16:27 »
Kąt główki ramy mam ~66* a przynajmniej tak mi wyszło z pomiarów z SR axonem spręzynowym 100mm.
Dobrze ty to mierzysz? Kąt przy ugięciu wstępnym?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Odp: SUNTOUR EPICON
« 27 Kwi 2013, 18:50 »
Mała relacja po zmianie na 120mm.
Różnicę czuć i pomimo lekkiej nadsterowności przy stromych podjazdach to jednak przy w cięższym terenie dodatkowy skok pomaga i się przydaje. Wyższy kokpit próbuje nadrobić nieco mniej wygodną 'przytuloną' pozycją, a przy zjeżdzaniu zwyczajniej mam większy komfort i zakres błędu.

Póki co zostaję przy większym skoku :)

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: SUNTOUR EPICON
« 27 Kwi 2013, 23:54 »
Bez ugięcia kąt mierzony.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Odp: SUNTOUR EPICON
« 28 Kwi 2013, 23:08 »
Mała relacja po zmianie na 120mm.
Różnicę czuć i pomimo lekkiej nadsterowności przy stromych podjazdach to jednak przy w cięższym terenie dodatkowy skok pomaga i się przydaje. Wyższy kokpit próbuje nadrobić nieco mniej wygodną 'przytuloną' pozycją, a przy zjeżdzaniu zwyczajniej mam większy komfort i zakres błędu.

Póki co zostaję przy większym skoku :)

Nim się obejrzysz skończysz na rowerze 160/160 mm skoku. :)

Offline kolica

  • Wiadomości: 91
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 28.11.2010
Odp: SUNTOUR EPICON
« 10 Maj 2013, 15:23 »
Nim się obejrzysz skończysz na rowerze 160/160 mm skoku. :)
Dokładnie tak :D Niestety jak ktoś się wkręci to koniec i aspiracje są coraz większe.

A co do Epicona, ja go posiadam od 3 lat, (wersja 2010 ze złotymi goleniami). Przejechane na nim mam ok 14 kkm, głownie z sakwami, i cały czas jest ok. Jest to chyba jeden z tańszych amorów, które spełniają swoje zadanie, tzn. amortyzują.

Od siebie polecam robić co jakiś czas wymianę oleju w tłumiku. Amor w środku prosty do bólu.
U mnie po pierwszym roku użytkowania, gdzie amor się usztywnił, rozebrałem go. Okazało się że niestety Suntour zalewa amor jakiś gówienkiem, bo takiej kawy z mlekiem nigdy nie widziałem w tłumiku. Po zmianie na motorex`a amor zdecydowanie lepiej korzysta ze środkowej części skoku.

Uszczelek nigdy nie wymieniałem, bo niestety dystrybutor Eurobike nie sprzedaje ich, tylko sam wymienia >:(

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Odp: SUNTOUR EPICON
« 26 Maj 2013, 10:00 »
Tłumik rozbieralny? Dystry twierdzi, że nie.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum