Autor Wątek: Magura HS-11  (Przeczytany 5600 razy)

Offline Kobieta ewcyna

  • Wiadomości: 382
  • Miasto: różnie, teraz.. Oman
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Magura HS-11
« 27 Lip 2014, 22:25 »
Witam.
Mam ten model hamulców w rowerze wyprawowym, dystans 9000 km, całość spisuje się świetnie, jedynie wymieniłam klocki. Rower chcę przygotować do dalszego śmigania.
No i pytanie - należy im się już konserwacja, odpowietrzanie etc. ? Jakoś nie mogę się doszukać w necie a jeszcze nie byłam w serwisie, nie wiem co tam powiedzą, ale wolałabym znać opinie użytkowników. No bo tak jak wspomniałam, nic im nie dolega.
You can't buy happiness but you can buy a bike and that's pretty close
http://ewcyna.com/

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: Magura HS-11
« 28 Lip 2014, 00:40 »
Jak wszystko działa, to lepiej nie ruszać, by nie zepsuć. Też je mam i działają bez zarzutu. Nigdy nie były serwisowane.

Offline Kobieta ewcyna

  • Wiadomości: 382
  • Miasto: różnie, teraz.. Oman
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Magura HS-11
« 28 Lip 2014, 09:48 »
Dzięki. A ile już z nimi przejechałeś?
Ja mam tylko z tyłu głowy, ze tam gdzie się wybieram pewnie hydrulików nawet nie widzieli :o
You can't buy happiness but you can buy a bike and that's pretty close
http://ewcyna.com/

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Magura HS-11
« 28 Lip 2014, 10:32 »
Dzięki. A ile już z nimi przejechałeś?
Ja mam tylko z tyłu głowy, ze tam gdzie się wybieram pewnie hydrulików nawet nie widzieli :o

Użytkuję HS 33 i HS 33 Firmtech. Każdy z rowerów przejechał więcej km niż Twój. Wymieniam tylko klocki (miej odpowiednie pod felgi, również na deszcz - lepiej biorą, choć szybciej się kończą). Jeśli możesz, myślisz, - zabierz do roku produkcji modelu odpowiedni Service Kit. W przypadku mechanicznego uszkodzenia/sabotażu, dość łatwo awarię będzie można usunąć. Będziesz potrzebowała ostry nóż, dwie strzykaweczki (zależnie od tego, co? w tym Service Kit'cie będzie). Odpowiednie filmiki znajdziesz z łatwością. Odpowietrzać/zmieniać płynu nie musisz. Jeśli masz, ew. prędzej booster Ci zardzewieje.

Na klamkach masz pokrętła regulacji (różne, zależnie od modelu roku produkcji). Psikaj na nie regularnie pełzającym brunoxem/czymś innym w szpreju/kręć nimi w tę i w tamtą. Jeśli tego nie będziesz robić, - mogą się zapiec/zablokować (wypraski/gwinty unieruchamiają się). Jeśli już tak się stanie, nie będziesz mogła odpowiednio ustawić klocków (wobec ich zużycia) w stosunku do felgi - hamulce będą miękkie, skończą się. Miałoby się tak stać, - wówczas będzie trzeba odkręcać, do felgi dosuwać całe mocowanie klocka. Wspominam o tym, bowiem w zeszłym roku w Norwegii w tym kontekście tylny w deszczowe dni mi się skończył. Właśnie w ten sposób musiałem ratować sytuację - wyrzucało mnie na zakrętach.

Ed.: Hs 11 do ostatniego modelu miały być nieco budżetową wersją HS 33. Od tego czasu różnić mają się jedynie wyglądem.
« Ostatnia zmiana: 28 Lip 2014, 10:44 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum