Rozkręcanie torpeda Velosteel krok po kroku.
(zdjęcia jakieś takie niebieskie mi wyszły)
1. Potrzebne będą: smar, szmatka, klucze 7, 15 i 17.
2. Do otworzenia piasty potrzebujemy klucza 7 - do kwadratu na końcu osi od strony zębatki, i 17 - do nakrętki kontrującej ramię hamulca.
3. Ściągamy kolejno nakrętkę, podkładkę, ramię hamulca i osłonkę kulek.
4. Ukazuje nam się duży konus, który odkręcamy kluczem 15, trzymając jednocześnie kwadratowy koniec osi kluczem 7.
5. Po odkręceniu konusa możemy wyjąć oś i wszystko co na niej się znajduje (na zdjęciu na oś włożyłem także duży konus). W piaście powinny zostać jedynie kulki od strony ramienia hamulca (chyba że same wypadną).
6. Mały konus zostawiamy na osi. Po kolei od lewej mamy: zębatkę z pierścieniem kołowym (ten w którym są wałki), sprzęgło kołowe, bęben hamulca, wianek z kulkami i duży konus. Bęben hamulca ma z jednej strony w środku dwie wypustki, które wchodzą w szczelinę w dużym konusie.
7. Element z zębatką ma w środku mały wianek kulek, tutaj akurat cały i nie trzeba go wymieniać. W celu ewentualnej wymiany należy wybić osłonkę małego wianka (istnieje też szansa, że sama wypadnie w czasie jazdy). Kulki czyścimy szmatą i smarujemy.
8. Smarujemy bieżnie kulek i kulki, a także wnętrze piasty albo bęben hamulca z zewnątrz, bez smaru będzie hałasował przy hamowaniu. Można też dać trochę smaru na wałki. Wkładamy oś z całymi wnętrznościami (oprócz dużego konusa, który idzie z drugiej strony), zębatka po 'węższej' stronie piasty.
9. Nakładamy duży konus, osłonkę kulek, ramię hamulca, podkładkę z ząbkiem i nakrętkę kontrującą. Skręcamy piastę trzymając kluczem 7 kwadrat z jednej strony osi, a z drugiej kręcąc ramieniem hamulca. Pamiętamy przy tym, że wypustki w bębnie hamulca muszą wejść w duży konus. Dokręcamy na tyle mocno, by nie było luzu i na tyle lekko by nie było dużego oporu przy kręceniu kołem. Gdy już to ustawimy, dokręcamy kluczem 17 nakrętkę kontrującą.
10. Zrobione. Torpedo przesmarowane i gotowe na kolejne kilometry.